Een gegeven paard....

Gestart door grijzev70tdi, 19-03-2012 21:38:15

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

)()()sT

Goh, als ik nou nog even met de 850 reed zou ik het dash eruit halen :o 8)

grijzev70tdi

)()()sT

Wat dan wat?

;D

Voor de betimmering.

grijzev70tdi

Aah felxibel houtsetje ;D

grijzev70tdi

Gisteren de uitlaat aangepast. Eindelijk die rare bocht eruit. Is me nog niet naar het zin, maar dat komt wel.

Gister 300 km gereden, en beviel prima. Ging prima.

Voor dinsdag afspraak gemaakt om kleppen te stellen. Is wel nodig onderhand.

Ook maar klein beetje aan het kijken wat te doen met de nieuwe belasting regels. Ga er vannuit dat het gewoon doorgaat. Met carbrateur rijden vind ik geen optie.
Injectie maken is dan wel de optie, heb inprincipe alles liggen, behalve injectoren.

Wat zijn de verschillen tussen de 131 pk versie en de 115 pk versie die ik nu heb? Want het enkel het motormangement is wat die 16 pk meer maakt, is dat ook een optie.

M<aar heb nog even de tijd om dat te gaan bedenken, wat ik ermee ga doen

grijzev70tdi

Vanmiddag de kleppen even gestelt. Niet echt rocket science, dus geen foto's van gemaakt. Hij loopt weer super. Was nog niet heel erg nodig, maar was ongeveer 10 000 geleden (waarvan 6000 op lpg). En het is nog best leuk werk ook.

Hij wou daarna niet aanslaan, even doorstarten en toen liep die, ook gelijk snaarstrak. Wat het was, geen idee.

grijzev70tdi

Vanmiddag even met velgjes aan het spelen geweesr

Ze moeten de meeste wel bekend voorkomen ;D

Uiteraard past het niet (goed) zonder spacers. Maar die dingen zijn zo achterlijk duur dat ik er nog mee wacht. Achter kan ik het af met 10mm spacers, misschien wel 5mm. Voor heb ik wel 20mm nodig... Daar komt ie nu tegen de veerpoot aan. Achter met het balanceerloodjes tegen de velg

Nu zitten de hydra's er weer op.

Vanavond even weer rond wezen toeren met het clubje uit Oeken

En vanmiddag nog even waterpompje vervangen van de blauwe 244

Overgins gewoon benzine auto, en behoorlijk rap....

UserID6342

Ik zeg doen !  Die wielen staan er wel heel gaaf onder Jasper  :eusa_clap: :eusa_clap:  En spacers kun je voor verschillende prijzen her en der vinden op het internet.  Ebay is vaak de goedkoopste daarmee.

Broabander

Ebay kosten spacers idd niks, kijk vooral even op de duitse eBay ;)

Adapters daarentegen...
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

grijzev70tdi

Citaat van: Broabander op 22-09-2013 08:56:47
Ebay kosten spacers idd niks, kijk vooral even op de duitse eBay ;)

Adapters daarentegen...

Achter kom ik met spacers wel weg, maar voor ga ik dat niet redden ben ik bang voor. Houd geen schroefdraad meer over om de velg vast te zetten.
En langere tapeinden gaat denk ik ook niet lukken.

Ik ga eens bekijken en uitzoeken wat kan, de hydra's kunnen nog wel even zitten, al schieten de banden achter heel goed op....

fbm

grijzev70tdi

Denk vanmiddag, laat ik hem eens op benzine laten draaien, eens zien of die dat nog wil...

Ging ook wel goed, stukje gereden (man, dan is ie stukkie vlotter ;D) maar stationair draaien vind ie niet leuk.

Dus weer thuis neer gezet, zet hem stil, beetje gas, over schakelen op LPG, pssssssssst hoor ik onder de kap  :eusa_wall: Gelijk op benzine gezet, geluid was weg. Auto uitgezet. Kap open, en zie ik dit

En dit hoort dus zo ongeveer te zitten

Blok is dus tegen de verdamper aangekomen doordat ie niet goed stationair loopt  :eusa_wall:  ::)

Verdamper van 850 is uiteraard compleet anders, dus even zien of ik iets kan vinden wat kan gaan werken....
Gaat wel weer lekker zo  ::)

grijzev70tdi

Vanmiddag op verdamperjacht geweest. Nieuw vond ik voor die paar maand beetje te duur (210 euro) dus 2e hands een gescoort, met revisiesetje erbij.

Morgen even langs de gasboer voor een soort verleng stukje en dan hoop ik dat ie het weer doet en.ik weer kan rijden