Een gegeven paard....

Gestart door grijzev70tdi, 19-03-2012 21:38:15

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Voor een Weber moet er een passtuk gemaakt worden tussen carburateur en inlaatspruitstuk (de zg carburateurvoet) en dan gaan de kosten rap oplopen.  Wel is het zo dat een Weber veel simpeler is om af te stellen en je praktisch nog alle onderdelen, etc. los kunt krijgen van die carburateurs. Makkelijker in ieder geval als van de Pierburg / Strombergs.

NinaPaul

Conversie naar weber(s) gaat zeker duurder zijn dan de kosten voor zo een injectie blok zoals eerder vermeld.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Sándor01

Citaat van: Dirk342 op 05-02-2014 14:51:07
Voor een Weber moet er een passtuk gemaakt worden tussen carburateur en inlaatspruitstuk (de zg carburateurvoet) en dan gaan de kosten rap oplopen.  Wel is het zo dat een Weber veel simpeler is om af te stellen en je praktisch nog alle onderdelen, etc. los kunt krijgen van die carburateurs. Makkelijker in ieder geval als van de Pierburg / Strombergs.

Voor een setje dubbele Webers zou ik destijds iets van €550,- kwijt zijn als ik het me nog goed herinner. Alleen, dat was voor een B30A motor. Passtukken zou kunnen, staat me niet iets van bij. Verder niet meer in verdiept omdat revisie van de Strohmbergs goedkoper en uiteindelijk leuker was. Plus dat de LPG tank eruit ging. Bij LPG raad ik Webers wel aan boven Strohmbergs.
The car I've always wanted and now I have it. I rule!

grijzev70tdi

Citaat van: NinaPaul op 05-02-2014 15:11:02
Conversie naar weber(s) gaat zeker duurder zijn dan de kosten voor zo een injectie blok zoals eerder vermeld.

Daarom. 550 is bijna meer dan ik voor de hele auto betaald heb.

LPG komt er toch niet in, dankzij onze leuke regering  ::)

Het is even kijken wanneer dit allemaal gaat gebeuren, op het moment aardig druk en wil eerst paar auto's hier weg hebben. Komende tijd staat ie dus gewoon stil
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sándor01

Citaat van: grijzev70tdi op 06-02-2014 00:24:02

LPG komt er toch niet in, dankzij onze leuke regering  ::)

Daarom ging mijn oude Mercedes Diesel ook weg, dat was GEEN daily driver. Die 164 is meer dan 40 jaar oud, dus daar maakte het niet uit, maar het kreng liep zo slecht op gas....  :eusa_doh:

NinaPaul

Ik kan niet echt verstaan wat je "leuk" vind aan een oude diesel.
De meeste van die dingen hadden geen vermogen en verbruikten net zoveel als een benzine.
Waarom dan juist die diesel "old-timer"? Waarom geen benzine versie?

Of lpg interessant is, tja enkel als je heel veel km's maakt ;)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

UserID6342

Omdat we gelukkig niet allemaal gelijk zijn....

Persoonlijk vind ik het geluid van een oude mechanische diesel ongeëvenaard, daar kan geen enkel geluid van een moderne motor tegen op.  De oude diesels waren nog puur, niets geen electronica en flauwekul erop en lopen zoals een diesel hoort te zijn !

Het gaat niet om vermogen en/of verbruik want daar heb je zo'n ding niet voor.

MVeldhuis

Ouwe diesels zijn toch zo leuk juist he ;D

grijzev70tdi

Zo'n diesel als Dirk heeft klinkt ook geweldig, en als je er geen belasting over horfde te betalen aas dat ook zeker een optie geweest. Maar aangezien de belasting al bijna me maandsalaris is word dat hem niet ;D

Ook de oude TDI/2.5D klinkt nog wel leuk
Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

Dat zal voor iedereen anders zijn. Ik vind de oude diesels vreselijk klinken  ;D

Sándor01

Citaat van: Dirk342 op 07-02-2014 07:51:45
Omdat we gelukkig niet allemaal gelijk zijn....

Persoonlijk vind ik het geluid van een oude mechanische diesel ongeëvenaard, daar kan geen enkel geluid van een moderne motor tegen op.  De oude diesels waren nog puur, niets geen electronica en flauwekul erop en lopen zoals een diesel hoort te zijn !

Het gaat niet om vermogen en/of verbruik want daar heb je zo'n ding niet voor.

Het was inderdaad altijd prettig sleutelen aan dat blok! Geen gedonderjaag of niks met een onverwoestbare 2.4 Mercedes Benz motor.

Voor het vermogen had ik hem nu juist wel, hij ging niet zo hard en dat scheelde mij een hoop bekeuringen!!! ;D

NinaPaul

Dan hang je toch een diesel aan een motorbok (voor het geluid) :D daar betaal je geen belasting over.

Het enige nadeel van diezelfde auto versie op benzine is dan het "geluid"? Ieder zijn ding natuurlijk.

Al kan ik de oude dieseltechniek waarderen, het geluid is niet een van ;)

-Gottfried Leibniz

MVeldhuis

Oooohw nina kom toch eens een dagje op snuffelstage bij mij op het werk, dan gaan we samen een horsepower test doen aan een 1000pk v16 Detroit Diesel knikkerbak.

Dan ram ik drie oordoppen in elke gehoorgang van je, kappies erover heen en 6 wollen sjaals om de kop.
Toeren we dat ding op, knijpen we hem op de waterrem, hoor je dat mormel eens zuchten en steunen en de injectors losgooien.
Drie voetbalvelden aan pikzwarte rook, die heerlijke grom en daar gaat dat ding.

Als je dan binnen 15 minuten 200ltr diesel verstookt hebt, en 15 kuub water op 50 graden hebt gebracht dan geloof ik niet dat jij ouwe diesels nog steeds niks aan vind ;D

UserID6342

pwberg

Citaat van: MVeldhuis op 08-02-2014 01:59:00
Oooohw nina kom toch eens een dagje op snuffelstage bij mij op het werk, dan gaan we samen een horsepower test doen aan een 1000pk v16 Detroit Diesel knikkerbak.

Dan ram ik drie oordoppen in elke gehoorgang van je, kappies erover heen en 6 wollen sjaals om de kop.
Toeren we dat ding op, knijpen we hem op de waterrem, hoor je dat mormel eens zuchten en steunen en de injectors losgooien.
Drie voetbalvelden aan pikzwarte rook, die heerlijke grom en daar gaat dat ding.

Als je dan binnen 15 minuten 200ltr diesel verstookt hebt, en 15 kuub water op 50 graden hebt gebracht dan geloof ik niet dat jij ouwe diesels nog steeds niks aan vind ;D

Als je daar eens een filmpje van hebt..........  :eusa_whistle:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.