Een gegeven paard....

Gestart door grijzev70tdi, 19-03-2012 21:38:15

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Even terug komend op het geluid van de stuurpomp....

https://www.youtube.com/watch?v=X6fbeCzt2bU&feature=youtube_gdata_player
Is filmpje van woensdag avond. Motor warm

Grolsch, het klinkt al lekkerder

The Volvoboy

Zie niks?

Edit: ik was te snel ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

grijzev70tdi

Deze pomp zit er 3000 km op. Maarja, gebruikt spul loop je dit risico.
Zal er misschien ook mee te maken hebben dat de veerpootlagers niet fijn meer zijn (of het stuurhuis zelf)

Sbv

Pomp is zo vervangen, op die manier kan je wat uitsluiten. Neem de pomp van de zwarte om even te testen

grijzev70tdi

Weet ik. Maar als ik hem (de GLT) opbde brug heb, dus wielen los van de grond, blijft dat hakerige sturen. Met veerpoten los van de fussee kan ik de poten vrij makkelijk rond draaien. Dus ik vermoed het stuurhuis wat niet fijn is. Al werd na die 3000 km die ik ermee gereden heb het wel minder tot niks. Nu van de week was het weer hopeloos...

Maar goed, als de T-5R loopt gaat die hier thuis weg en verhuist die naar Markelo of Almelo. Dan maarde GLT wat tlc geven

Sbv

Pomp en stuurhuis heb ik wel liggen om eea uit te sluiten/te testen. Het is even wat werk voor montage

grijzev70tdi

Stuurhuis heb ik evt ook wel liggen, maar daar weet ik de staat ook niet van... Ik houd het even in gedachten Sander ;)

grijzev70tdi

Volgende week zaterdag meerdere update's ;D

:eusa_whistle:

sven0503

Moeten we nu weer zo lang wachten ? :P

grijzev70tdi

Haha ;D

Het ene plan van andere velgen is helaas niet door gegaan. Velgen waren al verkocht. Stond wel super stoer. Photoshop zal ik nog wel even plaatsen een deze dagen.

Wat voor volgende week zaterdag opbde planning staat:

Zonneschermen monteren in de achterdeuren
Electrische antenne monteren (andere niet electrisch is me afgebroken)
Veerpootbrug achter monteren
En 40 mm verlagingsveren (tov orgineel, dus 20mm lager dan nu :D) monteren met andere veerpootlagers.
En evt. nog boxen achterin de hoedenplank monteren.

Overgins niet volgorde van wat belangrijk is.

grijzev70tdi

Omdat gister al vrij snel duidelijk was dat de motor van de T-5R niet meer gaat leven, maar even met de GLT bezig geweest.

De electrische antenne zit erin, en werkt ook :D
Dacht even snel de alter II mistlampschakelaar erin te zetten... Dat viel even tegen. De stekker is anders. Had niet verwacht dat daar verschil in zou zitten.

Volgende week komen de verlagingsveren er onder. En dan hoeft hij echt niet meer lager. 4cm tov orgineel is mooi genoeg. Anders kom ik nooit meer da zandwegen door  ::)

jgvdv

760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

grijzev70tdi

Veren zitten er nog niet onder. Binnenkort maar eens doen.

Ik kan aan een paar mooie velgen komen (wel 5 gaats, maar dat is opzich geen probleem)

fotoshopje (made by Koen)

Foto van de velg.

Denk zelf dat het opzich wel mooi staat. De 17'' die ik had zijn zo krom als een hoepel en hebben verkeerde ET waarde. Komt dus niet goed met mijn binnenschermen.

Ombouwen naar 5 gaats, moet ik nog meer wisselen dan wiellagers en remschijven?

Sbv

Velgen wisselen is dan ook wel handig

grijzev70tdi

Orginele look kan dan ook behouden blijven (5 gaats Cetus)

Ben wel een beetje bang dat hij dan plank hard gaat worden met 17'' en 40 mm verlaging  :eusa_shifty: