Een gegeven paard....

Gestart door grijzev70tdi, 19-03-2012 21:38:15

Vorige topic - Volgende topic

hertogjan6

Citaat van: grijzev70tdi op 02-04-2013 23:10:24
Dat zijn grijze panelen, ik moet zwarte hebben. Grijze heb ik er genboeg van, stuk of 8 namelijk ;D

Het zijn immi velgen, geen idee welk merk. Zal denk ik wel ergens aan de binnenkant staan. Ik heb ze van het forum.
ow op zo'n fiets  :D

op de sloop heb je een grote kans op een paar zwarte panelen ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

grijzev70tdi

Heb al wat op het oog. Maar goed, heeft geen haast. Eerst maar ombouwen naar 5 gaats met nieuwe schijven en blokken. Dan mogen de nivomats er ook onder. Want die wil ik er toch onder hebben.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

hertogjan6

uitbouwen naar 5 gaats is echt een super optie !!

heb je gelijk veel meer keuze uit velgen ;)

je had mijn 4 gaats velgen eventueel ook over kunne nemen MET/ZONDER banden maarja

smaken verschillen over die velg ;)

grijzev70tdi

Die 17'' op de foto komen erop. Is 5 gaats namelijk. Zit op de foto vast met 1 wielbout. Kan die wel op staan, alleen niet mee rijden. Was even om te kijken hoe het stond :)

Heb ook nog 17'' 4 gaats liggen, die zitten nu onder EdenAli zijn auto

Stond er ook erg goed onder, alleen zo krom als wat helaas... En verkeerde ET waarde waardoor mijn wielkasten achter eraan gingen. Heb er dan ook maar 3 dagen mee gereden.

De orginele look wil ik altijd weer kunnen maken, en gelukkig zijn er ook 5 gaats Cetus velgen waardoor het ook kan. Anders weet ik niet of ik het ging doen, naar 5 gaats over bouwen

hertogjan6

dit was mijn eerst set heeft er maar 3 dagen onder gezeten

al dat chrome (rvs) begon te beslaan en te bladeren dus ben ik voor de leagues gegaan

omdat er toen niet veel in verkoop was voor de goede maat ;)

van dit: vindt ik een veel mooiere looks dan die leagues

naar dit:

grijzev70tdi

1e ziet er idd stuk beter uit dan het 2e. Kan het echt geen mooie velg vinden. Sorry  :eusa_shifty:

Echt mooie 4 gaats velgen ben ik niet tegen gekomen, wat Ben op zijn auto heeft ziet er super uit, maar wil toch wat anders  ;D Dus dan maar ombouwen he  ;D

hertogjan6

Citaat van: grijzev70tdi op 02-04-2013 23:50:10
1e ziet er idd stuk beter uit dan het 2e. Kan het echt geen mooie velg vinden. Sorry  :eusa_shifty:

Echt mooie 4 gaats velgen ben ik niet tegen gekomen, wat Ben op zijn auto heeft ziet er super uit, maar wil toch wat anders  ;D Dus dan maar ombouwen he  ;D
en gelijk heb je ;)

ik vond het op het eerste gezicht niet echt mooi

maar in het echie als ze er onder zitten/zaten heeft het wel wat.

ik had al een koper (forumlid) maar daar hoor ik niets meer van

de dag dat hij ze zou ophalen was hij ziek en hij heeft daarna ook geen reactie of woordje terug gedaan  :-\

(nu al bijna een half jaar verder  >:( )

ZC3rr0r

Als je mijn velgen leuk vond staan heb ik nog een net gerestaureerde set in de kelder liggen.
Twee van de vier banden hebben hoogteslag en je zult een nieuwe centreerring voor de naaf moeten kopen, maarde velgen zelf zijn perfect (recht en strak in de lak).

Voor je herinnering, dit was mijn roffel met die velgen:

Hoef er zeker de wereld niet voor te hebben. Doe een leuk bod en en zijn voor jou.
Moet morgen en overmorgen toch naar Delfzijl dus dan kom ik bij jullie in de buurt langs dus incl gratis bezorging.

En als je wil heb ik ook nog wel een nette set chromen wielbouten voor erbij :)

grijzev70tdi

Ik heb al andere velgen ;)

Vanmiddag een probleem opgelost waar hij al jaren last van heeft. Constand brandend lampje dat er een lamp kapot is. En het 3e remlicht heeft het nooit gedaan.
Er zat een verkeerde unit in, een zwarte ipv de blauwe die erin hoort nu. En nu doet alles het weer zoals het hoort :D ;D Ook het service lampje is nu uit, brande altijd al... Zie het verband niet maar goed.

Ook begonnen met de andere hemel erin te zetten, mijne ding half op je hoofd en dat is een vreemd gevoel ;D

Alleen nog even paar clipjes bestellen bij de dealer, zijn er een paar afgebroken

En hij zuipt wel als een gek ;D

Niet zo gek natuurlijk, steeds stukjes verzetten

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

grijzev70tdi

Haha ach hij trekt wel weer bij met rijden. Was vorige keer ook al zo

grijzev70tdi

Clipjes worden maandag besteld, heb een onderdeel nummer gevonden :)

Dan kan de hemel erg goed in. Staat nu al een stuk beter, al begint deze ook heel iets te hangen. Ik vind het wel ff goed zo ;D

Vanmorgen even met Ed zijn auto bezig geweest. Lekte olie, oliedruk sensor aangedraait. Hoop dat het nu over is. Verder even gekeken voor APK, dat viel allemaal opzich wel mee. Bandjes en remmetjes. Dat werk.

Toen van mijn GLT het interieur eens goed schoon gemaakt, en het leer goed schoon gemaakt.

Toen ik de auto van de week aan het wassen was viel me rechts achter op dat hij wat begon te roesten onder het bescherm folie. Vanmiddag even het folie eraf gehaald, maar werd er toch niet echt vrolijk van  :-\

Baal hier toch wel een beetje van. Maar goed het is ook een auto van bijna 21 jaar oud.

Volgende week de dorpel er maar eens afhalen, ben benieuwd wat ik daar aantref. Al vrees ik het ergste  :-\

KIM

Troost je dat het meeste achter de dorpel zit.
Het is even werk, maar het is heel goed te repareren. Als je zelf kunt lassen is het een leuk klusje om te doen.

Anders denk ik dat Wibo hier wel raad mee weet...

grijzev70tdi

Kan zelf opzich wel lassen, maar mooi is naders. (lees, het zit vast en doet wat het moet doen)
Maar weet al iemand die het er evt wel in kan lassen.

Het beste is denk om er een nieuw stuk in te zetten?

KIM

Ja.
Zorg ervoor dat je het wegslijpt tot het gedeelte waar geen zwarte spikkels (roest) inzitten en dan is het prima te repareren.

Zie het als een mooie klus om te leren lassen, slijpen en plamuren. Ik heb de nodige dorpels van FIAT 500 en van FIAT 126 vervangen hoor.

Hier las ik zelfs een compleet niet kruisframe onder de SEAT 850 Spider van mijn schoonzus: