Een gegeven paard....

Gestart door grijzev70tdi, 19-03-2012 21:38:15

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Citaat van: heutink op 28-05-2013 18:28:54
Citaat van: Marc O. op 28-05-2013 18:26:04
Of dus een 945 LPT handbak met Vialle LPi G3  :eusa_whistle:
???
heb jij die toevallig te koop.........
;)

Hoe raad je het zo ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

)()()sT

Ik zou lekker in de 850 blijven tuffen ipv. zo'n ouderwetse zeepkist ;D

Maar ja, wie ben ik. 8)

Voordat er mensen over me heen vallen: zo'n oude Volvo vind ik heus wel geweldig, maar alleen voor erbij (zoals de oldtimer(regeling) ook bedoeld is).

heutink

Citaat van: )()()sT op 28-05-2013 19:01:04

Maar ja, wie ben ik. 8)

Voordat er mensen over me heen vallen: zo'n oude Volvo vind ik heus wel geweldig, maar alleen voor erbij (zoals de oldtimer(regeling)) ook bedoeld is.
:D
nou..mijn vrouw heeft ook zo'n zeepkist, maar met de trailer erachter gaat het toch wel relaxed
8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

grijzev70tdi

Citaat van: )()()sT op 28-05-2013 19:01:04

Maar ja, wie ben ik. 8)

Voordat er mensen over me heen vallen: zo'n oude Volvo vind ik heus wel geweldig, maar alleen voor erbij (zoals de oldtimer(regeling) ook bedoeld is).

Als het finacieel had gekunt had ik dat ook zeker gedaan. ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

grijzev70tdi

Vanmorgen de 850 even op naam gezet, zodat ik er nog stuk mee kan rijden en alles weer los okmt voordat ie weg gaat. Maar goed ook, uitlijnen vanmiddag op school gedaan, maar ging niet zoals ik wou.. Maar goed, het is gelukt.
Vanavond nog een andere remklauw RA erop gezet, deze was vast gaan zitten.

En dan als het goed is en beetje mee zit, zaterdag wegbrengen en met 240 weer terug :)

Dan is het GLT tijdperk weer voorbij, want hij loopt echt super merkte ik vandaag :D Zal ik er spijt van krijgen?

Zo was ie op 20-3-2012

En een goed jaar later

:'(

Marty__Mouse

Die ziet er echt strak uit hoor! Bijna jammer om hem de deur uit te doen! Heb m'n neef nog getipt voor de auto die is op zoek naar wat anders maar wil liever een Subaru(!)
Tja..... Smaken verschillen nu eenmaal..  :o :D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

hertogjan6

wat is eigenlijk de reden om deze strakke roffel (vergeleken 2012) de deur uit te doen??
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

grijzev70tdi

Het feit dat hij alleen maar langs het huis staat, omdat hij mij te duur is. Zo'n 130 euro in de maand, zonder brandstof... Ik leen nu altijd auto's van me ouders, maar word daar nu een beetje flauw van ;)

De 240 kost met straks alleen de verzekering.

grijzev70tdi

Nou.. Hij is weg  :-\

Vanmorgen nog even wat dingen aan gedan. Toen naar Den Bosch gereden. Hij rijd behoorlijk, beter dan hij deed met ndere stuurpomp en verse olie.

Maar goed, de opvolger..

Het is een 240 uit 1981. 2.0 4 cilinder met 8 kleppen. Met een handgeschakelde 4 bak zonder overdrive. Verder meest kale auto die er kan zijn ;D
Hij loopt super, de eerste 250 km zitten er al op.

Ook een klein to-do lijstje gemaakt:

Andere stoelen  + vloerbedekking. Stoelen zijn kapot en door gezeten, en vloerbeddekking is een fles olie overheen gegaan waardoor het naar olie stinkt in de auto.

Rechter voorraam wil niet open, ander mechanisme

Beurtje, evt nieuwe distr. riem en kleppen stellen.

Als de auto beetje bevalt, en geen gekke dingen zijn, wil er toch een 2,3 in hebben met een 5 bak. Kosten geen drol meer tegenwoordig. Hij draait nu wel erg veel toeren op de snelweg in 4. Ook word er een stuurhuis met stuurbekrachtiging geplaatst. Kom nu haast de oprit niet op in een keer ;D

Er is in het verleden wel aan gelast, maar goed, dat is ook niet erg. Wielbakken en spatbord randen zijn hard, bodem zover ik zonder brug kan zien ook. Zaterdag gaat hij op de brug, en zal hij goed worden bekeken.

Plaatjes komen morgen, heb nog geen fatsoenlijke foto gemaakt.

Wat de 850 betreft, ik ga hem wel missen, de heerlijke 5 pitter....  :'(

hertogjan6

hopelijk komt de opvolger ook een keer verschijnen op forum!!

nog veel succes/plezier verder met je nieuwe aanwinst ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

elianmars

Citaat van: grijzev70tdi op 02-06-2013 01:48:22

Het is een 240 uit 1981. 2.0 4 cilinder met 8 kleppen. Met een handgeschakelde 4 bak zonder overdrive. Verder meest kale auto die er kan zijn ;D
Hij loopt super, de eerste 250 km zitten er al op.

Ook een klein to-do lijstje gemaakt:

Andere stoelen  + vloerbedekking. Stoelen zijn kapot en door gezeten, en vloerbeddekking is een fles olie overheen gegaan waardoor het naar olie stinkt in de auto.

Rechter voorraam wil niet open, ander mechanisme

Beurtje, evt nieuwe distr. riem en kleppen stellen.

Als de auto beetje bevalt, en geen gekke dingen zijn, wil er toch een 2,3 in hebben met een 5 bak. Kosten geen drol meer tegenwoordig. Hij draait nu wel erg veel toeren op de snelweg in 4. Ook word er een stuurhuis met stuurbekrachtiging geplaatst. Kom nu haast de oprit niet op in een keer ;D

Er is in het verleden wel aan gelast, maar goed, dat is ook niet erg. Wielbakken en spatbord randen zijn hard, bodem zover ik zonder brug kan zien ook. Zaterdag gaat hij op de brug, en zal hij goed worden bekeken.

Als ik dat zo eens lees, zou ik 'm voor mijn verdriet niet willen hebben  ;D

Maar als jij er blij mee bent, ben ik het ook voor jou  :eusa_dance:  ;)

Sbv

Foto's ?

Maar gek gedacht, het geld wat je nu kwijt bent aan opknappen etc kon je daar dan niet een tijd de 850 van blijven rijden ?

elianmars

Citaat van: Sbv op 02-06-2013 09:18:50
Foto's ?

Maar gek gedacht, het geld wat je nu kwijt bent aan opknappen etc kon je daar dan niet een tijd de 850 van blijven rijden ?

Ik heb het idee dat Jas een beetje gek gemaakt is door zijn vrienden, die ook zo'n 240 rijden  ;)

)()()sT

Ik zag op Facebook al een kleur die ik herkende uit m'n jeugd. Echt ehh, 1981 ;D

elianmars