ecu resetten.

Gestart door volvo-lover, 22-03-2012 18:13:43

Vorige topic - Volgende topic

volvo-lover

Hallo,

even een hele stomme vraag misschien voor velen:

Ik wil graag mijn ecu gaan resetten ivm slecht lopen, maar,

waar zit dat ding, en hoe ziet dat eruit??

Alvast bedankt,

Ruud
Always back to Volvo

Ronald21

errorcodes eerst uitlezen  zodat je weet wat er aan de hand is en deze daarna resetten:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.msg273950/topicseen.html#msg273950

en/of je haalt je accuspanning eraf (accupool losmaken en ca 1 hr eraf laten) zodat je auto daarna weer opnieuw gaat inleren

volvo-lover

Storingscodes heb ok al uitgelezen, alles 1-1-1

Maar motorloop nog niet goed, en wil nu na carterontluchting en automaatflush een reset proberen. Waar kan ik een foto van een ecu van een 850 glt vinden, hoef ik nl. niet opnieuw ook de de radio in te stellen.
Always back to Volvo

Ludo

Met de ecu hoef je niks te doen.
Resetten doe je via obd.

volvo-lover

Bedankt, Ludo, doch ik lees verhalen over stroomloos zetten, en dat gaat toch niet via obd??

Sorry, ben niet onhandig met sleutelen, maar hier nog nooit mee bezig geweest.

En wil zooooooooo graag weer een goed lopende roffel horen.
Always back to Volvo

Ludo

Een reset voer je normaal uit, als er een foutmelding word weergegeven en nadat het betreffende probleem is opgelost.
Wat je bedoeld is het stroomloos zetten van de ecu, zodat er opnieuw ingeleerd word?.
Voor een carterontluchting en een olieflush, zal dat echt niks uitmaken, als de motor niet goed draait.

Omschrijf je probleem eens duidelijk, wellicht kan dan wel een oplossing gezocht worden.

volvo-lover

ok, auto klinkt bijna als 8cilinder amerikaan, loopt bij optrekken vaak in de eerste versnellingen vaak wel nog redelijk/goed, maar als de laatste versnelling gepakt wordt, bromt de auto, als op 4 cilynders. Heb hier helaas geen meetapperatuur voor co, heb de obd 1 uitgelezen, geen foutcodes.
lmm laatst al vervangen, was voor mijn carterventilatie gedaan werd, kan dus weer vet zijn, hoe te reinigen.

Ik heb, ook gezien het te hoog verbruik, idee dat lucht/brandstof verhouding niet goed is, en kwam op het forum tegen dat een ecu reset zou kunnen helpen.
Always back to Volvo

Sem

Ik denk dat het handig is als je er even iemand naar laat kijken die er verstand van heeft. De wil kan er zijn natuurlijk, maar de technischie kennis ontbreekt blijkbaar. Er is vast iemand op het forum in jouw buurt die even een handje kan helpen. Het lijkt me tijdverdrijf als je klakkeloos alles gaat lostrekken etc..

volvo-lover

Ik hou me zeer zeker aanbevolen om iemand met meer roffelervaring te laten kijken, om daarna weer door te kunnen gaan met opknappen.

Ben nu met mijn 7e volvo bezig, en 2e 850 glt, en kan hier zeker wat hulp bij gebruiken, al is het maar om tijd te besparen.

Maar wie wil???
Always back to Volvo

Ludo

Een luchtmassameter vervuild niet van de carterventilatie, zelfs niet al zit die helemaal dicht.
Een nieuwe LMM dus niet reinigen.
Een zware brom kan de uitlaat zijn, lek?, katalysator verstopt?.
Een hoog verbruik?, kan een slechte lambdasonde zijn, een 4gas meting zou helderheid kunnen brengen.
Stage 0 al uitgevoerd?.

UserID6342

Citaat van: volvo-lover op 22-03-2012 23:25:43
Maar wie wil???
Ligt eraan wat er allemaal gedaan moet worden, maar normaliter komen we er altijd wel uit.  Dus kom maar eens een keer langs zou ik zeggen, dan krijg je een reparatieadvies en een prijs als ik het voor je moet doen.

volvo-lover

Zowel Ludo als Dirk, bedankt voor adviezen en aanbod, ga er zeker gebruik van maken.

Uitlaat door mijn  vrouw al bij K*tfit na laten kijken, die zakgen niets, maar hebben met motor uit gecontroleerd, ga ik dus dit weekend zelf ook nog maar even doen.

En Dirk, ga zeer zeker bij je langs komen, moet alleen nog even kijken wanneer, is niet naast de deur, maar voor kwaliteit mag gereden worden, vind ik.
Always back to Volvo