"Amerikaanse" stijl achterlicht/remlicht modificatie?

Gestart door vroem, 01-08-2004 12:12:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vroem

Je ziet het op veel Amerikaanse auto's: als de gewone verlichting aanstaat branden alle rode achterlichten op halve kracht, wordt er geremd dan gaan ze allemaal maximaal aan. Lijkt me wel iets voor achterop mijn 850T5 Estate.  8)
Enig idee of dat technisch realiseerbaar is?

groeten van een nieuw lid (3 weken T5 en kan al niet meer zonder!)

[edit] ik weet dat ik daarmee de keuring niet doorkom, maar daar gaat het nu effe niet om [/edit]

M a r c

Ze gebruiken aldaar dubbelpolige 21/5W lampen. Dus gewone verlichting op 5W en als je dan remt komt de 21W in het spel. Is niet te realiseren tenzij je de printplaat aan de achterkant van de remlichten ook wilt gaan modificeren. Je kunt natuurlijk wel je mistachterlichten doorlussen naar je remlichten zodat die ook gaan branden als je remt. Of gewoon 5W lampjes in je mistachterlichten zetten en als je de schakelaar dan omzet heb je een set extra 'normale' verlichting.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Entuscan

Amerikaanse lamphouders/print bestellen?
of zou in de kabelboom ook een verschil zitten?
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

vroem

Wow, snelle reacties hier op dit forum! I like it  :)

Citaat van: MH op 01-08-2004 12:43:43
Je kunt natuurlijk wel je mistachterlichten doorlussen naar je remlichten zodat die ook gaan branden als je remt.
Daar zat ik inderdaad al aan te denken, en ga ik straks eens proberen.
Maar het mooiste lijkt me toch dat alle rode lampjes gezellig meewerken met zowel remmen als verlichting.

Citaat van: Entuscan op 01-08-2004 12:55:18
Amerikaanse lamphouders/print bestellen?
of zou in de kabelboom ook een verschil zitten?
Ik heb geen idee of de 850 Estate's die in de VS geleverd werden die bipolaire achterverlichting hebben, of gewoon de Europese. Iemand een idee?

Verder lijkt me dat met extra DHZ-printje er wel voor te zorgen is dat de 21W-lampjes een lagere spanning krijgen als "normale" verlichting (en dus minder fel branden), en 12V (fel) wanneer er geremd wordt. Maar ik vraag me af wat dat betekent voor de levensduur van de lampjes.

denkweb

Mail eens met iemand in Amerika die ook een 850 heeft, hun proberen vaak een European style backlight te creëren.. rare wereld toch he.

Wellicht kun je ze met iemand swoppen?

BenC70ES

Volgens mij hebben ze achteraan gewoon dezelfde achterlichten als alle andere Volvo's, enkel de voorste pinklichten verschillen van werking... (99,9% zeker  ;) ) (koplampen zijn ook iets minder krachtig)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

ed

Verlaagde spanning is juist beter voor de levensduur van de lampjes, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

JeroenV

hihi nog niet bij iemand anders gezien....maar ik heb de rode  achterlicht "punten" van mijn 855 ook van stadslicht fittinkje voorzien..en nu dus verlichting van boven tot onder!!!  je moet wel  bovenste deel demonteren ook als er lampie kaduuk is...maar wie mooi wil zijn ....