Kapotte bougie, 2e keer

Gestart door Richard29, 23-03-2012 19:18:36

Vorige topic - Volgende topic

Richard29

Beste mede roffelaars,

ik heb sinds kort een probleem, dat er nu voor de 2e keer een bougie kapot gaat. Dat heet, het porseleine gedeelte gaat los zitten (1e keer) en vandaag was het porselein zelfs gescheurd.
Een kleine 3 weken terug heb ik alle bougies laten vervangen door originele Volvo 850 T-5 bougies. Na nog geen 2000 kilometer gereden te hebben, begon de auto alweer te schokken en stotteren en nu bleek alweer de 2e bougie de oorzaak te zijn.

Lijkt me geen toeval dat het alweer bij de 2e bougie is, maar wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Jack v

Heb je ook een foto van de bougies die eruit komen? Denk dat de warmte te hoog is anders gaat een bougie eigenlijk niet stuk. Wellicht een te arm mengsel waardoor je een zeer hoge koptemperatuur hebt. Al eens een AFR meting gedaan?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Richard29

Ik heb idd wel een foto, zal ik alleen effe een account moeten aanmaken om de foto te kunnen plaatsen.

Een AFR meting? Nog nooit van gehoord. Waar kan ik dat laten doen?

Jack v

foto plaatsen kun je met www.tinypic.com doen. AFR meting kan iedere garage denk ik wel doen. Eeen rijdende AFR zul je bij een tuning bedrijf moeten zijn. Wellicht ET of Rica of Fastec.
Maar als je in de buurt van onze Thuurbo woont dan kan die het als het goed is ook.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Richard29

Ik zal zo een account aanmaken bij tinypic. Lijkt me handig om de foto van de bougie te kunnen zien.

Zojuist nog bij Thuur geweest, laat ik bij Thuur wel een meting doen.

Richard29

)()()sT

HUH?! Kom jij uit Heerlen? Waarom ken ik jou niet? ;D

Richard29

Jaja, uit Heerlen  ;D. Ik ken jou alleen van naam op het forum, maar nog nooit gezien.

francois

ha heerle  ik kom uit de buurt  ;D

Lindert Bogers

Heerle of Heerlen is een heel groot verschil, je knieen zullen versleten zijn als je het moet kruipen  ;D

Is de bougiekabel wel goed ? Dat het porselein kapot gaat kan te maken hebben met een te grote druk van de bougie dop op het porseleine gedeelte van de bougie.

Afschermkap van bougiekabels die niet lekker zit / zat ?

Richard29

Bougiekabels die niet lekker zaten? Ik heb een set magnecor kabels en die passen eigenlijk perfect, kun je toch weinig fout aan doen lijkt me.

Scheef erop drukken lukt niet, dus ja, maar ik zal er eens op letten.

)()()sT

Heb nog een oude set ori- liggen dus je kunt ze altijd ff proberen... Want vond Thuur?

Richard29

Thuur wist het zo ook niet hoe dat kon, daarom een idee van Thuur om een topic te starten.

Originele kabels kan idd ook eens geprobeerd worden, misschien dat het wat uitmaakt.

)()()sT

Ik zal ze ff opzoeken (net verhuisd dus lees: zooi ;D) en dan kun je ze wel even proberen. De set komt uit mijn V70 en heb ik in 2008 vervangen door nieuw en dus bewaard.
Rogé (rovelra) heeft ook nog een 2004 setje meen ik.

peteRRR

Het zou ook evt kunnen dat er grof met de lading ( vervoer ) is omgegaan en dat je die dan moet treffen uit de winkel.
Of dat de productie niet al te best is geweest van de bougie,s vanuit de fabriek.

Groet.

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla