Is er verschil tussen bougiekabels voor 20-kleps en 10-kleps?

Gestart door CharlieFox, 23-03-2012 19:41:45

Vorige topic - Volgende topic

CharlieFox

Ik kan van iemand 'n Bosch bougiekabelset overnemen voor weinig. Nog nieuw in de verpakking. Op de doos staat B054 Silicone Power en het type is: 0 986 357 054-3FL. Nu staat er 'n hele riedel aan geschikte auto types op waaronder de Volvo 850 2.5 20V. Ik heb echter 'n 2.5 10V maar die staat er niet op.

Wat kan nou het verschil zijn? Het is immers allebei 5 cilinder en ook de lengte van de kabels is gelijk met die van mij. Bougiedoplengte is ook gelijk. Iemand?
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

UserID6342

Ik dacht dat het zo was (indien niet word ik graag verbeterd natuurlijk).  Een 20V set past wel op de 10V maar andersom niet.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

Citaat van: thuur op 26-05-2008 23:47:03
Als je 10V kabels op een 20V plakt zul je wat harder je best moeten doen om het bougiedeksel terug te zetten :P

Gr ;)
;D

UserID6342

rpakuypers

Ik zal straks eens kijken want ik heb net gisteren zowel een 10V als een 20V set gekocht voor mijn 850 en de 855 van mijn vader. Eens zien of er optisch verschil in zit ..........

Groet,
Roger

CharlieFox

Nou, naar aanleiding van de reacties heb ik ze ook eens nauwgezet bekeken maar kan echt geen verschil ontdekken. Zie pica. Ware het niet dat de mijne door de oververhitting op 5 feb smeltsporen vertonen :( Beide stekkers hebben een afmeting van 86 mm zoals getekend met de rode lijn. Kan natuurlijk ook zijn dat op mijn auto al 20V kabels zaten zonder dat ik dat wist.

Het lijkt er dus op dat ik die 20V set maar gewoon overneem en op mijn 10V monteer. Of zou er, ik kan het me nauwelijks voorstellen, iets verschillen in amperage of doorstroomweerstand etc? Ik roep ook maar wat ...

Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

rpakuypers

Ik heb vandaag de nieuwe 10V en 20V set gemonteerd op mijn 850 en mijn vaders 855 en ik kon totaal geen verschil ontdekken tussen de beide typen kabels. Het zijn geen originele en voor de prijs van 60 euro doen ze het prima en ik heb nog geen schokken gemerkt in het hoger toerentalgebied. Nu nog even wachten op de nieuwe rotors en verdeelkappen.

Het verschil tussen de oude kabels is enkel de grijze en blauwe kleur ......

Groet,
Roger

haasje

En juist tussen de grijze en blauwe zou verschil moeten zitten. Ik heb ooit een foto op het forum gezet met het verschil, zal eens kijken of ik die nog kan vinden.

Edit:

rpakuypers

Citaat van: haasje op 26-03-2012 03:06:38
En juist tussen de grijze en blauwe zou verschil moeten zitten. Ik heb ooit een foto op het forum gezet met het verschil, zal eens kijken of ik die nog kan vinden.

Edit:

http://www.addforum.nl/hosting/DSC00053.JPG

http://www.addforum.nl/hosting/DSC00054.JPG

Da's ook het enige optische verschil inderdaad, bij de 10V zakken ze verder naar beneden dan bij de 20V.

Groet,
Roger