Bedrading achterspoiler +remlicht aansluiten

Gestart door mikehaas, 24-03-2012 17:25:20

Vorige topic - Volgende topic

mikehaas

Vandaag ben ik bezig geweest met het Monteren van mijn t5 spoiler op mijn 850 sedan glt uit 94
Op die spoiler zit natuurlijk ook een remlicht. Ik heb er ook een relais bij gekregen. Relais, die blauwe heb ik verwisseld met de zwarte die er zit, dat lichtkastje. Tijdens het wisselen had ik het idee dat ik een kabeltje lostrok. Dit kabeltje kwam van het rechterachterlicht . Het is een blauw kabeltje. Ik heb al het licht gecontroleerd en dat werkte nog, bij remmen ging wel het bekende lampje op mijn dashboard branden maar ik heb het derde licht nog niet aangesloten dus lijkt me logisch. Ik weet dus niet of het kwaad kan dat ik mogelijk een blauw draadje ergens linksachter lostrok, jullie wel?

Dan is het volgende probleem de aansluiting van het achterlicht. Het is een origineel 3e remlicht met gloeilampjes. Ik weet niet waar ik de bedrading daarvan, de twee draadjes, op moet aansluiten. Heb veel gelezen over de kabeltjes die er al ergens zitten maar die kan ik niet vinden. Het enige wat ik aan klaarliggende kabeltjes kan vinden zijn twee stekkertjes , 1 roodgrijs en 1 bruingrijs. Wat moet ik nu doen?

Ik kan natuurlijk een aftakklem gebruiken maar vrees dan dat hrt dashboardlampje zal blijven branden en het lijkt mij dat er ook een "originele" oplossing is. Dus naar welke kabeltjes met welke kleur moet ik zoeken of wat kan ik anders doen? Ik hoor het heel graag. Let ajb niet op spelling, gaat een beetje lastig vanaf mn mobiel  ;)

mikehaas

Probleem opgelost!

Zojuist nog maar eens de gehele bekleding van de klep verwijderd, en raad eens wat ik in een hoekje tegen kwam, niet een geel kabeltje maar een geel stekkertje. Deze doorgemeten en aangesloten. Het licht werkt! Op 1 kapot lampje na, enige probleem is nu dat ik het lampje heel lastig kan vervangen gezien ik de spoiler niet super ver uitstekend aan de achterkant heb gemonteerd.
Il heb ook geen last van het losse kabeltje dus de problemen zijn opgelost, dankzij dit forum natuurlijk