ECC: de weg een beetje kwijt of van de kaart..?

Gestart door marnix70, 27-03-2012 22:21:04

Vorige topic - Volgende topic

marnix70

Een auto zonder probleempjes is geen leuke auto, na het vervangen van mijn motor (zie mijn gestarte topics)kom ik nu binnen de eerste 500 kilometers kleine (andere) probleempjes tegen. Het is airco/ventilatie gerelateerd:

Het is nu redelijk warm buiten, wanneer ik de ECC gewoon op 22 graden heb, begint na het starten van de auto de ventilatie meteen redelijk enthousiast te blazen met koude lucht. Echter; zodra ik boven de ca 20km/h kom, gaat de ventilator zo goed als uit. Rem ik af (voor b.v. een rotonde of stoplicht en zakt de snelheid weer, dan gaat de ventilator meteen weer hard(er) blazen. Als ik weer optrek, gaat de ventilator weer zo goed als uit.

Typisch!

Het gebeurt gek genoeg ook wanneer ik met het bedieningsschuifje een vaste ventilatorsnelheid heb ingesteld (dus wanneer deze NIET op "aut" staat)

Wat aan er aan de hand zijn en wat is er aan te doen?

Tevens lijkt er het een en ander te kraken, waarvan ik vermoed dat het iets van doen heeft met de regelkleppen van de blaasrichting. Zijn deze af te stellen/ te smeren/ of iets van dien aard en hoe werkt dat?

Dank alvast voor het meedenken!

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

marnix70

ja, inderdaad gevonden! Dank voor de link.

@
wat kost een goed paneeltje?