Rage corps volvo :)

Gestart door ragecorp, 28-03-2012 11:13:54

Vorige topic - Volgende topic

ragecorp

Ola,

Ik begin ook een blog over mijn sleutel ervaringen met mijn volvo.

actuele kmstand picca:

Ookal heb ik hem net, er zijn genoeg punten waar ik hem wil aanpakken

ACTUELE MANKEMENTEN:

28-3-2012:
- Na het vervangen van de thermostaat merk ik dat er nog steeds flink wat rook onder de motorkap vandaan komt. In de ochtend (wanneer het koud is) is het een stuk beter zichtbaar dan in de middag(boven de 10 graden).
Waarschijnlijk is mijn radiator niet echt fris meer, het was ook moeilijk te bepalen waar de pluimpjes rook vandaan komen. Mijn volgende project wordt dus het vervangen van de radiator.

PLANNING werkzaamheden:
- 01-04 radiator swap en een mooie foto reportage/how-to maken.

TODO list:
- VPB monteren
- schokdempers voor vervangen
- schokdempers achter vervangen
- vervangen voor zwaardere veren en of verlagen?
- dikke velgen
- thermostaat vervangen
- verlichting tellerbak vervangen
- beurtje
- radio aansluiten
- stinkende airco
- ventilatie maakt een rommelend rammelend geluid
- rolhoes regelen
- en er komen vast nieuwe dingen bij:)

ONDERHOUD

22-3-2012

Thermostaat vervangen:

Ik heb last van rook die onder mijn motorkap vandaan komt, na een kleine inspectie merkte ik dat ik de bovenste radiatorslang met gemak inkon drukken. Mijn conclusie toen thermostaat zit dicht.
Voor 2 tientjes eentje gehaald bij een automateriaal zaakje. Hier zittie  :eusa_think:

Na wat gepruts de thermostaat behuizing los gekregen en de oude thermostaat vervangen voor een nieuwe, en het ontluchten kon beginnen

24-03-2012

Naar estate services gereden en daar wat offertes gevraagd voor nieuwe schokdempers rondom en gelijk een gordelverlenger voor de maxi cosi gescoord en een rubberen bagagemat gekocht.

elianmars

Die kilometerstand!  :eusa_clap: :eusa_clap:

maruska

inderdaad ! netjes voor een benzine monster ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ewout Schalkwijk

Veel plezier met je roffel, enne respect voor die stand met gas... :eusa_clap:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Matthieu123

Zeker niet respectloos bedoeld;

Maar bij zulke kilometerstanden denk ik echt wel eens: Wie koop er in godsnaam een auto met 5 ton op de klok?
Ik bedoel het meer alsin: Je zou er toch ook een kunnen kopen met 2 ton minder. Puur omdat je er dan zelf nog langer mee kan doen.. of zeg ik nu iets heel geks?

Ewout Schalkwijk

En bij mij vroegen ze waarom ik een auto kocht met bijna 3 ton op de teller... :eusa_doh: Wel een diesel overigens.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

stap

Goed bezig!

Die kilometerstand, hartstikke mooi toch :-)  Het maakt mij niet zoveel uit of er 3,4 of 6 ton op de teller staat bij het aanschaffen van een volvo, ik heb er nu twee boven het half miljoen gehad. Gewoon goed kijken naar wat je koopt, zolang er niks doorgerot is kun je alle draaiende delen vervangen. En, veel vervangingsonderdelen zijn ook na anderhalf of twee ton aan de beurt.

Veel plezier ermee!!

Matthieu123

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-03-2012 18:39:09
En bij mij vroegen ze waarom ik een auto kocht met bijna 3 ton op de teller... :eusa_doh: Wel een diesel overigens.

Ewøut

Dat word mij soms al gevraagd over dik 2 ton....

Ik vind het zelf ook juist mooi dat een auto nog vrolijk rond tuft met een half miljoen op de klok hoor. Maar er zijn toch genoeg mensen die denken dat een auto op is bij 1 of 2 ton.. Tja en aan de nadere kant..sommige auto's zijn dan ook op.

The Volvoboy

Mooie km-stand! :eusa_clap: Veel plezier ermee :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Midicijnman

Mooi, man! Heb je je al aangesloten bij de galerij der groten?

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,6000.0.html

ragecorp

@midicijnman

Yep dat topic heb ik ook gevonden en ik had al een picca van mijn km stand er gepost.

na dit weekend post ik wel meer fotos ook van mijn radiator swap die op de planning staat.