Automaat na vervanging PNP switch doet niets meer........

Gestart door martin-geluid, 28-03-2012 15:01:39

Vorige topic - Volgende topic

EdenAli

Oke ik heb dat namelijk ook een keer gehad met de daihatsjoe cuore van mij meiske.
En toen zat er te weinig olie in.

NinaPaul

Schakelde de automaat wel naar behoren voor de PNP wissel? want dit klinkt meer als een versleten koppelomvormer, oliepomp en/of kleppen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

martin-geluid

klinkt raarvan het ene moment op het andere ging die loeien, daarvoor zonder stoten of geluiden, als boter!!

-D©©©L-

Citaat van: martin-geluid op 01-04-2012 09:44:24
hoi, de bak slipt, veel toeren en dan bijna geen beweging.  door de standen heen nooit de stevige "klik"dat tie in de versnelling glijdt. Heb de processor eruit gehad, accu is er af geweest

Zonder TCU moet je "normaal" kunnen rijden in 3 en 4, dit voelt als rijden in de winterstand.  Ook het schakelen naar R moet goed gaan, al is het een beetje bruusk.
Indien dit allemaal niet goed verloopt, dan is er meer aan de hand dan een defecte standenschakelaar.

martin-geluid

wacht s ff, als ik de computer die bij het koelwater potje uit haal, moet die "gewoon"rijden wel s waar in de  3 en 4, heb ik dat juist?

thuur

Citaat van: martin-geluid op 01-04-2012 11:02:02
wacht s ff, als ik de computer die bij het koelwater potje uit haal, moet die "gewoon"rijden wel s waar in de  3 en 4, heb ik dat juist?

Citaat van: -D©©©L- op 01-04-2012 10:41:23
Zonder TCU moet je "normaal" kunnen rijden in 3 en 4, dit voelt als rijden in de winterstand.  Ook het schakelen naar R moet goed gaan, al is het een beetje bruusk.

Gr :eusa_think:

martin-geluid

nou mooi niet, als ik hem laat loeien gaat tie met een schojke een stukje achteruit. vooruit is een ramp, gaat ook niet. ik weet niet wat verder

-D©©©L-

Citaat van: martin-geluid op 01-04-2012 10:21:34
is geen  stomme vraag!! ja dat was ook de eerste gedachte.hij ging opeens slippen, dus met 20 km p/u en 4000 toeren
was dat voor of na het vervangen van de schakelaar ?

martin-geluid

EdenAli

Citaat van: -D©©©L- op 02-04-2012 04:52:36
Citaat van: martin-geluid op 01-04-2012 10:21:34
is geen  stomme vraag!! ja dat was ook de eerste gedachte.hij ging opeens slippen, dus met 20 km p/u en 4000 toeren
was dat voor of na het vervangen van de schakelaar ?

deed ie het al na het vervangen van de schakelaar of toen je er nog niets aan had gedaan?

martin-geluid

hij ging slippen en zo voor dat ik de kap open maakte, de pnp vervanging heeft niets uitgehaald. bak olie is voldoende, pnp switch zit er goed in, er is iets anders aan de hand
OBD uitlezing geeft fout code P0705, rijstandsensor transmissie, PRND, onjuist signaal. is te wissen en na 10 sec weer dezelfde foutcode.

martin-geluid

Ja hoor, kreeg net telefoontje van Autrans, Lunteren, deze bak is STUK, 2500€ revisie kosten, tja dat heb ik ff niet liggen. Ik moest maar eens naar een ander bakje zoeken en die er onder krijgen...

Jans Duiven

Citaat van: martin-geluid op 02-04-2012 12:24:19
Ja hoor, kreeg net telefoontje van Autrans, Lunteren, deze bak is STUK, 2500€ revisie kosten, tja dat heb ik ff niet liggen. Ik moest maar eens naar een ander bakje zoeken en die er onder krijgen...

Je auto in onderdelen verkopen en van de opbrengst een ander kopen  ;)

V70geRwin

Citaat van: martin-geluid op 02-04-2012 12:24:19

is dat een telefonische diagnose of hebben er naar gekeken?

martin-geluid

nee dit was telefonisch.
Ik heb net wat olie er uit gehaald, pik zwart, ik ga dan toch eerst maar flink wat olie verversen en kijken wat er dan gebeurt, dat kan best voor 5 liter a 33€.
Het wil er bij mij nog niet in dat op het ene moment je prima rijdt en volgende is de bak stuk, totaal verwoesd.
Ik heb in hilversum iemand gevonden die voor 400 € de bak er af en er op doet, de bak zag ik op marktplaats voor 400€ toch heel veel geld!!