Automaat na vervanging PNP switch doet niets meer........

Gestart door martin-geluid, 28-03-2012 15:01:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

martin-geluid

Na de pnp  schakelaar, ofwel de schakelstanden sensor vervangen te hebben, doet de bak niets meer, opnieuw afgesteld met volvo tooltje, helemaal nix, de schakelaar hebben we vervangen omdat het pijltje ging knipperen, na reset schakelt hij meteen weer in, pijltje gaat weer aan. De foutcode is P0705, (Rijstanden sensor transmissie
PNRD, onjuist signaal).  O ja in de reverse gaat achteruit rij licht branden en in de P blokkeert hij normaal
Ik heb wel 5 keer alles in en uitgebouwd, ben het mooi zat.

Wie o wie spreekt de magische woorden waarmee ik verder kan.
Mijn zoon Iko heeft alles ook een keer gecheckt en komt ook niet verder

NinaPaul

Klinkt als stekker vergeten aan te sluiten, mechanisch kan je enkel een "verkeerd" schakel patroon krijgen. (maw: het huis draaien tov de glij contacten)
Tenzij je natuurlijk de schakelaar zelf open hebt gemaakt en gereinigd hebt, dan ben je een glijcontact dan wel het veertje erachter vergeten.

Ik zou zeggen controleer alle stekkers, ook die van bv de massa aan de motor (kan soms in de weg zitten en makkelijk te vergeten).

Succes

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

martin-geluid

alles 5 voudig gecontroleerd, dank voor meedenken

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

martin-geluid


UserID6342

Hoe heb je de PnP gemonteerd ?  Mag hopen in de N stand van de bak , dus niet in P eraf en erop ?

martin-geluid

ho ho hoezo? ik weet het niet, wel een keer vanuit de p en een keer uit de n stand, maar  hoezo?

UserID6342

Origineel moet hij in de N stand gede- en gemonteerd worden, anders kom je al helemaal verkeerd uit met het afstellen van de PnPswitch. Dat gaat je echt niet lukken dan om 'm fatsoenlijk te krijgen.  Dus de hele zooi los maken, bak in de N zetten met een steeksleutel of waterpomp tang (even tellen is 2 klikken naar rechts bewegen het asje), dan de PnPswitch er weer terug op, afstellen met tooltje, kabel er weer op etc. en dan weet je zeker dan dit goed staat.  Kijk dan nog eens wat hij doet nadat je eerst de foutcodes gereset hebt.

martin-geluid

tja dit heb ik al 4x opnieuw gedaan, ook computer eruit,  ook foutcode wissen en 10 sec begint die weer opnieuw, pijltje knippert weer. Maar herinner ik me gister na de eerste keer en haalde de hele handel los, zat in het steker huis een pen gebogen, was er dus niet goed in gegaan, oke recht gebogen en 2x controle of hij nu wel recht zat, geen probleem meer. hij maakt net geen kontakt met een andere pen. Ik ben zo handig geworden, ook lopen alle boutjes en moertjes soepel. In 15 minuten haal ik de swtich er uit en 15 minuten er weer in, maarja hij doet het niet...

UserID6342

Dus je hebt de bak in de N-stand gezet voordat je eraan begon.  Goed dan.  Als je denkt dat het probleem in de verbinding zit (lees stekker) dan zou ik de hele stekker er tussen uit halen en de kabels rechtstreeks aan elkaar solderen met een krimpkous.  Hieroverheen dan een grote krimpkous zodat je een wat vochtbestendige verbinding krijgt.  Kijk wel eerst heel goed, voordat je gaat knippen, hoe de kabels lopen en welke met elkaar contact moeten maken.

Het is een beetje een rigoreuze oplossing, maar is dan even niet anders.

elianmars

Heb je al de oude schakelaar terug gemonteerd, om te zien wat er dan gebeurt? Misschien is de nieuwe niet goed.

-D©©©L-

Citaat van: martin-geluid op 28-03-2012 15:01:39
Na de pnp  schakelaar, ofwel de schakelstanden sensor vervangen te hebben, doet de bak niets meer, opnieuw afgesteld met volvo tooltje, helemaal nix, de schakelaar hebben we vervangen omdat het pijltje ging knipperen, na reset schakelt hij meteen weer in, pijltje gaat weer aan. De foutcode is P0705, (Rijstanden sensor transmissie
PNRD, onjuist signaal).  O ja in de reverse gaat achteruit rij licht branden en in de P blokkeert hij normaal
Ik heb wel 5 keer alles in en uitgebouwd, ben het mooi zat.

Wie o wie spreekt de magische woorden waarmee ik verder kan.
Mijn zoon Iko heeft alles ook een keer gecheckt en komt ook niet verder


Omschrijf dat "niets" eens ?
Hoe gedraagt de bak al je de zekering van de TCU verwijderd ?

martin-geluid

hoi, de bak slipt, veel toeren en dan bijna geen beweging.  door de standen heen nooit de stevige "klik"dat tie in de versnelling glijdt. Heb de processor eruit gehad, accu is er af geweest

EdenAli

Stomme vraag maar zit er wel olie in de versnellingsbak?

martin-geluid

is geen  stomme vraag!! ja dat was ook de eerste gedachte.hij ging opeens slippen, dus met 20 km p/u en 4000 toeren