automaat krakend geluid

Gestart door edwin850, 02-08-2004 21:38:17

Vorige topic - Volgende topic

edwin850

Bij het wegrijden maakt mijn volvo 850 glt automaat bij een snelheid van zo'n 40 km even een krakend geluid. Dit doet die maar een keer tijdens de rit. Alleen bij het afzetten van de moter en weer opnieuw starten en wegrijden komt het krakend geluid terug.
Ik was bang dat er iets met de bak mis was en ben ermee naar mijn garage geweest, volgens de monteur was het de abs pomp en kon het verder geen kwaad. Ik ben er echter niet gerust op. Is er iemand die dit euvel herkent ?

Geert-Jan

Welkom op het forum. ;D

Gebruik de zoekfunctie eens en je zal zien dat het antwoord van de dealer ook hier een aantal maal genoemd wordt. :o

Dus hoef je jezelf waarschijnlijk niet ongerust te maken.

Suc6

Volvo850Club lidnr.0504409

edwin850

dank je wel, heb al gezocht echter nog niets kunnen vinden.

JCviggen

ik heb ook een korte kraak als ik 30 km/h passeer. Is normaal, en ik denk dat het de TRACS is (ABS sensoren -> pomp) die een soort self check of reset doen....ik weet ook niet wat het precies is, maar ik maak me er geen zorgen om.

heeft hij het altijd gedaan of is het begonnen?
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

BenC70ES

Is indd. al veel aan bod geweest... het is trouwens niet alleen bij onze Volvo's  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

konniekip

inderdaad, mn opol vectro kraakte bij 20 km/u

edwin850

Ik heb de auto nu ruim een jaar, bij de aankoop heb ik bij de testrit niets gehoord.  Echter de dag na de aankoop hoorde ik het geluid voor het eerst. Indien het verder niets ernstigs is maakt het mij ook niet uit, echter bij een eventuele verkoop van de auto is het natuurlijk minder... (of de koper moet het ook niet horen)  :D

konniekip

edwin: het is gewoon de zelfcheck van de ABS ;)

edwin850

Ben in ieder geval gerustgesteld, maar...... waarom de ene auto wel en de andere niet ?

konniekip

Geert-Jan

Citaat van: konniekip op 02-08-2004 23:11:41
iedere auto doet dat
Iedere? ???

Ik heb het bij de mijne nog NOOIT gehoord.

En ik weet zeker dat de ABS wel werkt.
Mijne is wel een handbak. :P

Volvo850Club lidnr.0504409