Jaja weer een rijtje foutcodes

Gestart door Serge71, 29-03-2012 22:09:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Serge71

Goedendag mede forumers!!!!!!

Als beginend forumer en 850 rijder heb ik een paar codes uitgelezen in OBD-1 ???    A-2  231 en 232
A-3 444
A-7 122

Zijn er techneuten onder jullie die mij kunnen vertellen wat deze codes inhouden en wat voor een stappen ik kan ondernemen om de Volvo naar behoren te krijgen.
Het gaat hier om een T-5 uit 1994.
Ik had al melding van een lambda storing(?). Lampje brande tenminste, dus ik ga er van uit dat er een meetfout is. Heb de OBD laten resetten. Lampje was uit en vandaag tadaa daar was tie weer. Ik moet er ook bij vermelden dat de wagen onwijs naar uitlaatgas stinkt als ik een beetje vermogen vraag en de auto ook stevig inhoud(lees vermogen verlies). Ik weet zeker dat hij veel meer power moet kunnen geven. Ik vermoed een spruitstuk probleem.
Accelereren gaat op zich goed, maar dan komt er een punt dat het lijkt of hij smoort alsof de turbo het niet aankan of wil.(intercoolerslang die vacuum trekt??).

Wie o wie kent deze euveltjes en wil die kennis met mij delen??
Mijn dankalvast
Mvg Serge


Ludo

A7 is een standaard melding.
A2, vacuumleidingen controleren op lekkage, en benzinedruk meten.

THeM

Hoi Serge, ik heb ongeveer een soort gelijk iets gehad en heb het inmiddels opgelost.
Heb de carter ontluchting vervangen, had ook last van uitlaat gassen vooral bij stilstaan voor stoplicht en als je veel vermogen vraagt.
Mijn slang van de olieafscheider naar de ptc was op 3 plaatsen gebroken en de ptc zat helemaal dicht, dit heb ik toevallig vandaag allemaal vervangen en heb dus nu geen reuk meer in de auto dat is 1 en alles lijkt beter al moet er nog wel het een en ander worden gereset.
Zou eens kijken of er niet wat slangen zijn gebroken of dat er een paar vacuumslangen verstopt zitten.

En me lambda brand nu ook maar dat heeft volgens mij andere oorzaak, denk een reset of een lekker stukje rijden dat er dan een hoop beter gaat worden :-)

Citaat van: Serge71 op 29-03-2012 22:09:13
Goedendag mede forumers!!!!!!

Als beginend forumer en 850 rijder heb ik een paar codes uitgelezen in OBD-1 ???    A-2  231 en 232
A-3 444
A-7 122

Zijn er techneuten onder jullie die mij kunnen vertellen wat deze codes inhouden en wat voor een stappen ik kan ondernemen om de Volvo naar behoren te krijgen.
Het gaat hier om een T-5 uit 1994.
Ik had al melding van een lambda storing(?). Lampje brande tenminste, dus ik ga er van uit dat er een meetfout is. Heb de OBD laten resetten. Lampje was uit en vandaag tadaa daar was tie weer. Ik moet er ook bij vermelden dat de wagen onwijs naar uitlaatgas stinkt als ik een beetje vermogen vraag en de auto ook stevig inhoud(lees vermogen verlies). Ik weet zeker dat hij veel meer power moet kunnen geven. Ik vermoed een spruitstuk probleem.
Accelereren gaat op zich goed, maar dan komt er een punt dat het lijkt of hij smoort alsof de turbo het niet aankan of wil.(intercoolerslang die vacuum trekt??).

Wie o wie kent deze euveltjes en wil die kennis met mij delen??
Mijn dankalvast
Mvg Serge

Serge71

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb weer wat om aan te gaan priegelen.
Ik heb ondertussen al een paar vacuum slangen vervangen( was ook ernstig nodig).
Ik moet alleen nu nog de vacuum richting toren/turbo vervangen.
Maar ik ga eens kijken hoe ik stichtelijk bij de carter ontluchting kan komen.              Ik kan mij herinneren dat ik gelezen heb dat die onder het inlaat spruitstuk zit.
Lekker klusje dus hahaha. Maar we zijn in elk geval weer een stukje verder om een en ander op te lossen.
Heeft iemand trouwens idee hoever de turbo meter op het dash uit hoort te slaan als je stevig optrekt.

Nogmaals dank en ik wens jullie veel volvo genot toe.
Mvg Serge

THeM

#5
Vorige week sloeg de mijne uit tot einde wit gebied en dat vanaf laag in de toeren, sinds gisteren komt hij vanaf een 3,500 rpm ergens halverwege wit gebied dan voel je ook echt de turbo erin komen  ;D.
Voorheen was het dus met indrukken gaspedaal gelijk de volle mep erin en blijven gaan, erg verslavend moet ik wel zeggen.
Heb hem nog niet losgetrapt daar alles nog aan het stellen is denk ik en me krukaskeering is niet al te best  ;).

Alles loopt nu nog beter nadat ik ook de stekkers heb schoongemaakt en 1 stekker zat ook niet aangesloten, bokken met schakkelen van de automaat nu alles weer op en top en lijkt het wel of hij beter dan ooit rijdt.