Distributieriem vervangen/vraagje

Gestart door icewing, 01-04-2012 11:49:07

Vorige topic - Volgende topic

turbopower

Nordicar adverteert voor riemwissel; 395 euri incl. Benzine motor dat wel.

Hugo111

Rijns_t5r

ik mis hier bij de prijs van een hydraulische distributie riemspanner,is goed mogenlijk dat je die ook moet vervangen!!!!
en deze is niet echt goedkoop  ::)

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

CharlieFox

Wordt nergens voorgeschreven en hoeft niet. Behalve als het sealtje olie lekt. Kan spontaan al vettig zijn na demontage of te merken als je bij heel rustig comprimeren - met bijv 'n lijmtang of bankschroef, neem er rustig 'n kwartier de tijd voor - olielekkage opmerkt. In dat geval zou ik het niet vertrouwen en de spanner vervangen dan wel vernieuwen ...
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

UserID6342

Kijk uit met deze stellingsname...  Ik vervang ze vaker wel als niet en je wilt echt af en toe niet zien hoe die dingen eruit komen.  Bij sommige snap je gewoon niet dat er überhaupt nog een riem omzit.  Spannertje kost overigens ook 89 euro dacht ik.

The Demon

Ik ben het met Dirk eens, als je hem niet vervangt en de riem wordt onvoldoende aangespannen of de spanning valt ineens weg door een defecte spanner kost het je meer dan die € 90,00 van de spanner.

Groet,
The Demon.

thuur

De mechanische spanner vervang je elke riemwissel volgens fabrieksvoorschrift, de hydraulische als hij erg makkelijk in te drukken is, een 'soepel' punt heeft rond het werkgebied of inderdaad olie lekt. Alvorens indrukken maak je uiteraard de keerring schoon zodat je een evt. lekkage duidelijk kunt zien.

Gr :D