pomp van tijd af na draaien krukas?

Gestart door swoo, 31-03-2012 15:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

swoo

heb aan mijn krukas zitten draaien om de bouten in de meeneemplaat tussen de automaat vast te zetten maar nu wil de diesel niet of heel moeilijk starten als ie loopt dat loopt ie wel door maar als ik jet gas intrap en dan los laat slaat ie af! zou het kunnen dat de pomp van tyd af is gegaan??

UserID6342

Is dit gebeurt voor of nadat je er een distributieriem om hebt gelegd ?

swoo

heb niet bij de distributieriem gezeten gewoon krusas rond gedraaid om die bouten aan te draain in de meeneemplaat tussen motor en automaat

UserID6342

Dan kan die daardoor niet van tijd af zijn.  Even verder zoeken dus.  Kijk even goed de pompriem na of deze nog wel helemaal fris is en niet een paar tanden mist.

swoo

voor de reparatie liep ie super hoor maar tis nu niks!

UserID6342

Welke reparatie is er gebeurt / gedaan dan ?

swoo

tussen de automaat zit een meeneemplaat waar de starterkrans ook op zit die is vervangen

The Demon

 ??? Koppelomvormer verkeerd t.o.v. vliegwiel/versnellingsbak gemonteerd?
Ik roep maar wat!

Groet,
The Demon.

UserID6342

En de koppelomvormer is in de bak blijven hangen toen je het spul demonteerde ?  En de motor op dezelfde stand weer terug gezet in / aan de bak ?

thuur

Heb je met de klok mee of tegen de klok in gedraaid (graag met vermelding vanaf welke kant bekeken)?

Staat de distributieriem nog wel strak?


Gr :eusa_think:

swoo

de meenemerplaat van de automaat is kapot gegaan en is een nieuwe tussen gekomen maar nu denk ik dat ie wat vast geslagen is toen ie kapot ging en daar door iets van tijd af gegaan is! denk dat de pomp niet goed staat nu maar kan het ook zijn dat de distriem 1 tandje verschoten is of wil ie dan niet meer lopen?? hij start nu moeilijk en veel onverbrande diesel maar als ie loopt dan loopt ie wel goed

grijzev70tdi

Voor de duidelijkheid en om je probleem op te lossen zou het niet erg zijn om punten en komma's te gebruiken. Ik snap er niet veel van
Grolsch, het klinkt al lekkerder

arjenT5R

heeft vast een beste opdoffer gehad, sjek even of je krukaspoulie bout nog vast zit en of het spietje niet is gebroken wil nog wel eens gebeuren bij dit soort acties. Voorlopig beter niet lopen starten en proberen eerst even een en ander controleren.

Ik acht de kans vrij aanwezig dat het spietje van je krukaspoulie is gebroken!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

swoo

Hij staat nu bij een dieselcenter morgen hoor ik meer hoop ik! maar als de spie er uit was had ie niet meer gelopen denk ik en dat heeft ie nog wel na de reparatie! zal morgen wel even bericht geven wat het nu geweest is!

arjenT5R

we wachten rustig af.... heb je al nieuws?  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!