Kapotte bougie, 2e keer

Gestart door Richard29, 23-03-2012 19:18:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob850turbo

of dat bij het monteren het een en ander fout gegaan is

Ludo

Productie of montagefout lijkt me sterk, telkens cilinder 2.  :eusa_think:
Ik zou de compressie eens meten.

M a r c

En de injector van cilinder 2 eens laten testen....

Op de AFR zie je niet of er één cilinder wellicht niet lekker meedoet.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

The Demon

Klinkt misschien stom, maar zit er geen restant van de eerste kapotte bougie in de dop waardoor de tweede ook is gaan hemelen?

Groet,
The Demon.

Richard29

Citaat van: Ludo op 24-03-2012 13:34:12
Productie of montagefout lijkt me sterk, telkens cilinder 2.  :eusa_think:
Ik zou de compressie eens meten.
Idd toevallig cilinder 2, compressie heb ik vorig jaar ook al eens laten meten. Toen was het nog goed op alle cilinders. Kan zijn dat er nu wel verschil is, toch maar eens opnieuw laten meten.

Richard29

Citaat van: M a r c op 24-03-2012 14:27:57
En de injector van cilinder 2 eens laten testen....

Op de AFR zie je niet of er één cilinder wellicht niet lekker meedoet.

Ik heb nog de originele injectors, kan best dat er al 1 minder goed is. Ik rijd met een 16t turbo. Toch maar grotere erin laten zetten?

Richard29

Citaat van: The Demon op 24-03-2012 14:41:50
Klinkt misschien stom, maar zit er geen restant van de eerste kapotte bougie in de dop waardoor de tweede ook is gaan hemelen?

Groet,
The Demon.

Euh nee, de 1e keer is die bij de Volvo dealer verwisseld en deze week bij Thuur, dus 2 verschillende doppen. Tenminste, ik denk dat je dat bedoelt...

Ramses II

Heb in de laatste 2 setjes nu 3 kapotte gehad. Zelfs 1 keer een bougie die nieuw in de verpakking een losse kern had. Iedere keer netjes nieuwe gekregen van de dealer.

Richard29

Over de dealer ook niet te klagen. Deed ze alle vijf netjes vervangen.

Ik heb nu een setje blauwe injectoren besteld bij ET, waarschijnlijk heb ik een injector die niet meer 100% is. Effe afwachten tot ik ze heb en erin heb.

Richard29

Inmiddels zitten de blauwe injectoren erin  :eusa_dance:

Bij het verwisselen bleek dat 1 oranje injector kapot was, er was een stukje afgebroken bij het naaldje.

Ook de turbodrukregelaar bleek een storing te geven, waarschijnlijk het stekkertje. De turbodruk was namelijk niet zo hoog, ik had de stekker eens losgemaakt en weer erop gezet, toen weer volledige druk.