Kachelpijp

Gestart door sean850, 02-04-2012 20:45:10

Vorige topic - Volgende topic

sean850

Hallo iedereen,
Aangezien er hier op het forum heel veel verstand is van allerhande zaken en mensen in de meest verschillende beroepen had ik een vraagje. Tijdje geleden heb ik bij mijn ouders uit de schuur een kacheltje gehaald wat ze weg wouden doen. Ik dacht daar kan ik vast wel een leuk terras kacheltje van maken.  :eusa_dance:

Kacheltje mooi opgeschuurd en in de ontroester gezet en dit is het resultaat. Er is mij verteld dat het een oud kippenkacheltje is maar of dat waar is weet ik niet.  ???

Maar nu de vraag!

Voor een pijp erop ben ik op zoek naar een stuk stelen pijp met een doorsnee van 70mm ongeveer 1.5 a 2 meter lang.
Heb daarvoor al op internet gezocht maar nog niet echt wat gevonden. zowiezo 70mm is niet een al te gebruikelijke maat als je het mij vraagt. Het hoeft geen rvs pijp te zijn als het gewoon staal is dan is het ook goed.

Wie kan mij hier aan helpen voor een zacht prijsje. En eventueel info over het kacheltje zelf vind ik ook wel leuk  ;D

Jan_D.

Misschien is het handiger om een trechtervormig verloopstukje te laten maken. Dan kun je voor de rest van je rookgasafvoer een standaardmaat gebruiken. Wij hebben dat een keer zo voor een antiek Frans kacheltje laten maken.
Het model kacheltje dat jij hebt, heb ik nooit eerder gezien.

Thys

Een kachelzaak als het Stokertje heeft diverse verloopbussen in huis, die kunnen je er vast mee helpen.

ulkeman

is in dikwandig staal er geen oplossing voor?
zal morgen is kijken bij ons op het werk.
is die 70 mm buiten maat of binnen?

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

sean850

70 mm is binnen maat  ;D sorry. En als er niks anders opzit dan maar een verloop stukkie maar pijp van 70 mm heeft de voorkeur

ulkeman

Citaat van: sean850 op 02-04-2012 21:31:07
70 mm is binnen maat  ;D sorry. En als er niks anders opzit dan maar een verloop stukkie maar pijp van 70 mm heeft de voorkeur

3 inch pijp is dat niks dan ?

afdeling dalfsen

sean850

Kom ja al weer bijna naar de 80 mm, maar om nou ff een 3 inch uitlaat aan m'n gratis kacheltje te hangen  :eusa_shifty:

Wou het als het kon zo goedkoop mogelijk houden.  ;D

reneetje

Dan pak je toch 70 mm zinken regenpijp, delen zijn 2 mtr , bochten etc. zijn ook te krijgen ......
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

sean850

Kan dat zink wel een beetje tegen de hitte van zo'n kachel dan??

reneetje

Het smeltpunt van zink is 420 graden Celsius, dus ik weet niet hoe warm dat hellevuur van jouw wordt.... :eusa_angel:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

The Demon

Ik denk dat een zinken pijp gaat smelten/vervormen.
RVS lijkt me toch de beste oplossing, gewoon staal gaat snel roesten en dan heb je een lekke pijp.
Ik weet niet of gegalvaniseerd staal kan maar dat zal het toch langer volhouden dan gewoon staal.

Groet,
The Demon.

ulkeman

zinken pijp ben je zo doorheen.....

afdeling dalfsen

sean850

Mijn vriendin heeft soms trekjes van pyromanie dus dat wil wel oplopen  ;D
Maar de meeste hitte van het vuur zit onderin en niet bij de pijp zelf. Voordat die 420 graden is moet ik er een flinke pallet instoppen, en aangezien het kacheltje niet meer kan hebben dan een mandarijnen kistje. Moet het toch redelijk mee vallen

sean850

Citaat van: The Demon op 02-04-2012 22:20:42
Ik denk dat een zinken pijp gaat smelten/vervormen.
RVS lijkt me toch de beste oplossing, gewoon staal gaat snel roesten en dan heb je een lekke pijp.
Ik weet niet of gegalvaniseerd staal kan maar dat zal het toch langer volhouden dan gewoon staal.

Groet,
The Demon.

Staal kan ook nog wel hoor, is toch een mooi weer kachel. Dus als het slecht weer is staat de kachel met pijp gewoon in de schuur.

elianmars

Normaal gesproken gaan er kolen in zo'n kuikenkacheltje.

Je kan 'm (ook) als barbecue gebruiken  ;D