Raar optrekken

Gestart door Unexist, 03-04-2012 21:26:44

Vorige topic - Volgende topic

Unexist

Hallo,

Ik heb al sinds dat ik mijn 2.0 T5-R heb gekocht het volgende probleem,

Als ik bij half gas en dan mijn gaspedaal helemaal in duw dan wil hij niet vooruit hij houdt dan erg in, Terwijl als ik bij stilstand vol gas geef hij juist wel als een kanon vooruit komt. Ik heb sinds het weekend een anderen TCV klep op advies van Dirk alleen hij loopt nu nog niet goed hij houdt erg in en reageert gewoon niet lekker op het gas. Hij klapt ook ooit aan de voorkant als ik ineens vol gas geef lijkt wel alsof hij de brandstof die hij ingespoten krijgt niet verbrand krijgt. Hij heeft verder ook geen foutcodes ook dit ff gecontroleerd door Dirk. Ik tank overgens gewoon 95 maar hoor verhalen over dat 98 bij getunde volvos beter is. Kan het zijn dat hij te rijk afgesteld staat ivm met de hoge turbo druk en de rode injectors maar dat de bougies van de Aldi komen? (Joke :D) Want hij is echt bloedje snel als hij op een gegeven moment wil!.

Met de oude TCV klep laad de turbo niet tot het einde van het witte gedeelte, nu met de anderen TCV klep laadt de turbo uit het witte dus hier heb ik wel winst gemaakt. (Dankje Dirk)
Ik vind dit erg frustrerend want ook met inhalen op de snelweg laadt hij wel turbo druk maar komt niet vooruit en dan dus een klap voor. verder loopt hij heerlijk.

Gegevens van de R:

2.0 20v T5 motor (Italie import)
Gechipt bij Fasttecht ik weet echter niet hoe of wat.
3inch Downpipe catloos en uitlaat denk ik ook 3inch verder (perfecte flow lijkt me!)
Rode injectors

Iemand een idee? Alvast bedankt.
Reverse intercooler system

Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 R 350+ PK    (Sold)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

Jack v

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat je lmm naar zn gallemiesjes is.

Laat hem eens uitlezen op foutcodes ik neem aan tenminste dat je obd II hebt. Volgens mij kan Dirk dat ook uitlezen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ludo

Citaat van: Unexist op 03-04-2012 21:26:44
Hij klapt ook ooit aan de voorkant als ik ineens vol gas geef lijkt wel alsof hij de brandstof die hij ingespoten krijgt niet verbrand krijgt.

Je weet zeker dat er voldoende brandstof ingespoten word?.

Unexist

Citaat van: Jack v op 03-04-2012 21:30:12

Laat hem eens uitlezen op foutcodes ik neem aan tenminste dat je obd II hebt. Volgens mij kan Dirk dat ook uitlezen.

ja nu je het zegt Dirk had idd een foutcode op de LMM maar past dit in het verhaal?
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

Unexist

Citaat van: Ludo op 03-04-2012 21:37:50
Citaat van: Unexist op 03-04-2012 21:26:44
Hij klapt ook ooit aan de voorkant als ik ineens vol gas geef lijkt wel alsof hij de brandstof die hij ingespoten krijgt niet verbrand krijgt.

Je weet zeker dat er voldoende brandstof ingespoten word?.

Nou als ik vanuit stilstand flink wil wegtrekken is hij wel zo onbeschoft snel.. Dus ik denk het wel, maar ik weet totaal niet hij hij staat en wat de mapping is
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

ronnievolvov70

ik denk ook aan je verhaal te horen dat het best eens de lmm kan zijn

ook omdat deze ook een foutcode aangaf

UserID6342

Citaat van: Unexist op 03-04-2012 21:40:00

ja nu je het zegt Dirk had idd een foutcode op de LMM maar past dit in het verhaal?
Nu je zeker weet dat de turbo weer voldoende opspoelt kan de LMM idd roet in het eten gooien.  Straks was Mark (Maruska) hier en die had wat onderdelen opgehaald bij Verweijst, waaronder een goede LMM.  Ik weet niet of hij deze verkoopt, maar je zou er een PBtje aan kunnen wagen natuurlijk.

Unexist

Citaat van: Dirk342 op 03-04-2012 22:14:09
Citaat van: Unexist op 03-04-2012 21:40:00

Nu je zeker weet dat de turbo weer voldoende opspoelt kan de LMM idd roet in het eten gooien.  Straks was Mark (Maruska) hier en die had wat onderdelen opgehaald bij Verweijst, waaronder een goede LMM.  Ik weet niet of hij deze verkoopt, maar je zou er een PBtje aan kunnen wagen natuurlijk.

Ok bedankt allemaal ik ga de LMM ff wisselen dan maar, en Dirk bedankt voor de tip zal hem idd een PB sturen. Danku Danku! :)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

reneetje

Doe eerst maar eens nieuwe  orginele Volvo bougies... ::)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Unexist

Citaat van: reneetje op 03-04-2012 22:21:17
Doe eerst maar eens nieuwe  orginele Volvo bougies... ::)

Dat zo ook kunnen idd! Ga gewoon wat dingen proberen heb nu iniedergeval wat puntjes van aandacht :D Thx
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

Mr Rens

Rij jij gewoon door als knallen hoort komen uit de motor ruimte? Kijk er maar mee uit, kan een dure hobby worden.
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm