Yes! Eindelijk een Roffel! (foto's!)

Gestart door ashwin1, 06-04-2012 23:14:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ashwin1

Yes, Yes, Yes en nog eens Yes

Ik heb morgen eindelijk mijn Roffel (volvo s70 2.5 10v 1999 LPI => XN-VB-58)
Ik ben Ashwin (net 20 jaar geworden) en ik woon in Almere/Duivendrecht, ik ben werkzaam als een IT'er bij Tatasteel (ijmuiden)
Ik heb de volgende auto's in mijn bezit gehad:

1. Nissan Primera 2.0 16v SRI (125pk LPI) => Ford Galaxy wilde mijn achterkant bekijken, total-loss als gevolg. :'(
2. Ford Scorpio Estate 1994 2.9 v6 Cosworth => Op benzine niet leuk meer.(was toen 18)
3. Toyota Aygo (lease hok)
4. Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24V (Landi LSI LPG) => niemand wilde mij verzekeren (200+ pk @1640KG) :eusa_sick:
5. De Roffel (morgen ophalen uit Schiedam)

waarschijnlijk weten jullie al dat ik de Aygo het ergst vond (opgefokte go-kart op wielen), de Sigma was gewoonweg geniaal ;D maar was helaas niet te verzekeren voor een normaal bedrag (goedkoopste was 260€)  :eusa_wall:

Ik heb altijd een liefde gehad voor de Roffels, helaas weerhield mijn vriendin er mij van een te kopen gezien het feit dat zij een Roffel niet bij een 19 jarige vind passen.
Na mijn fiasco met de Sigma(eerst kopen en dan proberen te verzekeren) heb ik de mening van mijn vriendin opzij gezet :D en een Roffel gekocht, deze moet ik uit Schiedam halen. Als de roffel betrouwbaar blijkt te zijn gaat de Aygo weg en houd ik het op één Auto.

Ik moet nog even kijken of ik de gok goed heb genomen, hij heeft 340k gelopen en hij heeft geen onderhoudsboekjes, de beste man kon mij vertellen dat hij alles conform procedures heeft onderhouden(heeft zijn eigen garage) Normaal zou iedereen mij voor gek verklaren, maar het feit dat ik een lease-hok heb (Aygo), is het tijdelijk stilzetten van de Roffel geen enkel probleem.

Ik hoop er heel veel (sleutel)plezier van te hebben

(Btw ik heb veel theoretische kennis mbt auto's maar het ingewikkelste wat ik ooit gedaan heb is het vervangen van een aandrijfas)

Edit: Morgen komen de foto's daar de huidige foto's slecht belicht zijn en de auto was buitengewoon vies.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"

elianmars

Net 20 jaar en dan al je vijfde auto  :o  ;D

Welkom en geniet van de 850!

grijzev70tdi

Citaat van: elianmars op 07-04-2012 01:03:08
Net 20 jaar en dan al je vijfde auto  :o  ;D



Valt nog wel mee toch? ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

rifwachter

Welkom op het forum.

Gr. René
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

triton

Welkom hier en met een roffel uit schiedam moet je natuurlijk wel op 12 mei naar zwijndrecht voor de meeting .

En we zijn hier gek op foto's van je nieuwe aanwinst.



André
Professioneel raddraaier

Elsje

Welkom hier en je hebt waarschijn eentje zonder turbo genomen omdat die makkelijker is te verzekeren  :)

Trouwens je kan als je een proefrit maakt even langs mijn huis rijden dan kijk ik even met je mee naar de wagen  ;)

Gommie855

 ;Dweer eentje die blijft rijden,veel plezier en sleutelen dat zal je :eusa_whistle:hele fijne kilometers.
groeten ronald ;)

jacques1967

Het doet mij ook deugd dat de jeugd voor de oudere 850 kiest, veel auto voor relatief weinig geld. Zorg voor goed onderhoud ,dan heb je lang plezier van deze bolide. Welkom .

UserID6342

Citaat van: jacques1967 op 09-04-2012 09:38:05
Het doet mij ook deugd dat de jeugd voor de oudere 850 kiest, veel auto voor relatief weinig geld. Zorg voor goed onderhoud ,dan heb je lang plezier van deze bolide. Welkom .
Mee eens als ze (de jeugd dan) idd voor goed onderhoud gaan en niet voor de, helaas steeds meer waarneembare, houwtje-touwtje oplossingen die hier soms voorbij komen....

ashwin1

"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"

ashwin1

Citaat van: Dirk342 op 09-04-2012 10:39:42
Citaat van: jacques1967 op 09-04-2012 09:38:05
Het doet mij ook deugd dat de jeugd voor de oudere 850 kiest, veel auto voor relatief weinig geld. Zorg voor goed onderhoud ,dan heb je lang plezier van deze bolide. Welkom .
Mee eens als ze (de jeugd dan) idd voor goed onderhoud gaan en niet voor de, helaas steeds meer waarneembare, houwtje-touwtje oplossingen die hier soms voorbij komen....

Ik ga voor goed onderhoud, anders is het om problemen vragen (ook bij een Volvo)

Het is inderdaad een zonder turbo, ik heb voor de zekerheid een 10v genomen zodat ik zeker weet dat ik geaccepteerd word bij de verzekering.

Wat zijn de dingen die ik op korte termijn moet oplossen:

Schaafplekjes=> polijsten met Commandant 4-5
Koplampen zijn niet koosjer afgesteld=> Afstellen dus
Remt niet geheel fijn => schijven licht krom, nieuwe eronder gooien
Oliewissel gewoon voor de zekerheid
Nieuwe banden aangezien deze bijna op zijn
de LPI installatie stottert soms => bougies etc vervangen
motor trilt een beetje, de bekende motorsteun issues?

Wat ik heel vreemd vind is dat de koppelingspedaal erg zwaar gaat net als het gaspedaal, even kijken of met wd40 de gaskabel gedaan kan worden en ik heb al kunnen zien dat de koppelingspedaal hydraulisch is, dus dat word lachen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"

The Demon

Citaat van: ashwin1 op 09-04-2012 14:50:09
Citaat van: Dirk342 op 09-04-2012 10:39:42
Citaat van: jacques1967 op 09-04-2012 09:38:05
Het doet mij ook deugd dat de jeugd voor de oudere 850 kiest, veel auto voor relatief weinig geld. Zorg voor goed onderhoud ,dan heb je lang plezier van deze bolide. Welkom .
Mee eens als ze (de jeugd dan) idd voor goed onderhoud gaan en niet voor de, helaas steeds meer waarneembare, houwtje-touwtje oplossingen die hier soms voorbij komen....

Ik ga voor goed onderhoud, anders is het om problemen vragen (ook bij een Volvo)

Het is inderdaad een zonder turbo, ik heb voor de zekerheid een 10v genomen zodat ik zeker weet dat ik geaccepteerd word bij de verzekering.

Wat zijn de dingen die ik op korte termijn moet oplossen:

Schaafplekjes=> polijsten met Commandant 4-5
Koplampen zijn niet koosjer afgesteld=> Afstellen dus
Remt niet geheel fijn => schijven licht krom, nieuwe eronder gooien
Oliewissel gewoon voor de zekerheid
Nieuwe banden aangezien deze bijna op zijn
de LPI installatie stottert soms => bougies etc vervangen
motor trilt een beetje, de bekende motorsteun issues?

Wat ik heel vreemd vind is dat de koppelingspedaal erg zwaar gaat net als het gaspedaal, even kijken of met wd40 de gaskabel gedaan kan worden en ik heb al kunnen zien dat de koppelingspedaal hydraulisch is, dus dat word lachen.
Voor het koppelingspedaal zou het weleens kunnen helpen om de remvloeistof te verversen.

Mooie bolide, foto's in Hoofddorp gemaakt  :eusa_dance:
Rij daar dagelijks in de buurt dus ik zal je wel een keer spotten.

Groet,
The Demon.

ashwin1

 
CiteerVoor het koppelingspedaal zou het weleens kunnen helpen om de remvloeistof te verversen.

Mooie bolide, foto's in Hoofddorp gemaakt  :eusa_dance:
Rij daar dagelijks in de buurt dus ik zal je wel een keer spotten.

Groet,
The Demon.

Hmmm, het koppelingspedaal maakt gebruik van de remvloeistof? LOL:P

Ja ik heb de foto's in hoofddorp gemaakt, aangezien foto's maken in Duivendrecht niet mooi kan worden. Een goede kameraad van mij woont daar namelijk :-\
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"