Achteraf airco inbouwen

Gestart door The Aviator, 05-08-2004 18:51:28

Vorige topic - Volgende topic

The Aviator

Ik kan een goede 850 kopen zonder airco. Graag wil ik wel airco in mijn te kopen auto.
Is het verstandig om achteraf airco in te laten bouwen of kan ik beter een 850 kopen waar dat al in zit.
Zijn er hier mensen met ervaring.

Vast bedankt.
El is Cl maal een half Rho V kwadraat maal es.

Plim

Weet niet of het verstandig is, maar ik weet wel wat het kost: een DeltaMil airco achteraf laten inbouwen in een 850 kost 1450 excl. btw bij die bewuste firma.
Venetian Red

konniekip

best goedkoop 1450 euro aangezien een compressor al 700 euro kost

Maarten

Beste B,
Zou ik doen en de Deltamil meteen laten inbouwen, want de onderdelen vervangen van de ECC is inderdaad al veel duurder.
Groet maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

The Aviator

Ik hoor verschillende verhalen over achteraf airco inbouwen. Het motormanagement zou er niet op berekent zijn zodat als de pomp of compressor aanslaat de auto inhoud. Hoe zit dat precies.

thuur

Ieder aftermarket product kan nooit in het originele ontwerp zijn meegenomen. Denk niet alleen aan bedieningsknopjes en displays, maar zoals je zegt ook aan het feit dat als het spul in werking treedt dat je dat best zou kunnen merken. Zeker bij een wat 'oudere' auto.

Ik heb ECC standaard in mijn dik 10 jaar oude auto en ik moet zeggen dat ik het eveneens merk als het ding aanslaat. Maar een airco vreet zoveel stroom dat je eigenlijk ook niet anders kunt verwachten....

Gr 8)

Hen3

Citaat van: thuur op 06-08-2004 11:29:20
Ik heb ECC standaard in mijn dik 10 jaar oude auto en ik moet zeggen dat ik het eveneens merk als het ding aanslaat. Maar een airco vreet zoveel stroom dat je eigenlijk ook niet anders kunt verwachten....

Gr 8)

Volgens mij verbruikt hij niet zo veel stroom hoor.... de airco-pomp loopt gewoon met de motor mee en dat kost energie! Het inschakelen van de pomp voel je dan ook.

thuur

Ik bedoel idd dat t n grote verbruiker is  ;)

Gr 8)

The Aviator

Heb vandaag contact gehad met Deltmil. De in te bouwen airco is op de verdamper na van Volvo. Hij wordt gekoppelt aan het motormanagement.

Bedankt voor jullie reacties.

konniekip

1450 euro is dan echt een koopje!

Christiaan

Citaat van: Batavorum op 09-08-2004 15:00:01
Heb vandaag contact gehad met Deltmil. De in te bouwen airco is op de verdamper na van Volvo. Hij wordt gekoppelt aan het motormanagement.

Bedankt voor jullie reacties.

Doe dan gelijk de ECC, kost maar iets meer maar is zeker veel comfortabeler.........
Niet meer zelf aan die knop heet / koud hoeven draaien

Christiaan

HarmCBolt

De (after-market) Deltamil ECC is in mijn 850 Estate van '95 (model 96) ingebouwd in juli 2001. Werkelijk een schitterend werkende AC en, als ik de verschillende verhalen op dit forum lees, t.o.v. een orginele Volvo installatie een veel betrouwbaarder systeem met een lange levensduur. Lijkt mij voor het genoemde bedrag zeker geen slechte optie!

denjo

klopt het trouwens, dat het complete dashboard er voor weg moet, i.v.m het plaatsen van de verdamper?
V70 T  +  480 Collection + VW Type 3 Notchback '68

Peth©oni

Klopt.... zo'n dag werk rekenen ze ervoor bij de dealer......

denjo

heb je ook nog kans dat je een auto met een krakend/piepend dashboard terugkrijg!

( ben nog niet over mijn volvo 480 trauma heen) ;D
V70 T  +  480 Collection + VW Type 3 Notchback '68