Remservo vacuumslang vernieuwen. Moet dan het complete ABS-systeem eraf?

Gestart door CharlieFox, 10-04-2012 18:03:55

Vorige topic - Volgende topic

CharlieFox

Citaat van: CharlieFox op 06-04-2012 16:46:33
(...) Gelijk even de remservoslang willen vernieuwen, maar lukte niet en er viel mij iets op. Open ik 'n apart topic over. (...)

Aldus ... Ik heb nu alleen het stuk vernieuwd tussen het inlaatspruitstuk en dat witte kunststof verbindingsstukje. Het knietje op de remservo kwam ik niet bij zonder de boel los te schroeven.

1) Zijn er hier mensen die dat wel is gelukt zonder het ABS-systeem te demonteren?

2) Ik dacht te lezen dat er in dat verbindingstukje 'n terugslagklep zou zitten, maar die heb ik niet gezien. Ik kon de hele handel met dunne schroevendraaier en staaldraad doorprikken. Zit dat terugslagklepje in het knietje wellicht?

Overigens was het stuk slang wat eruit kwam totaal brak. Echter merk helaas met de nieuwe geen verschil in remwerking. Vraag me dus wel af of dat resterende stukje enig verschil zal geven ...
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

grijzev70tdi

Dat knietje kun je eruit halen zonder het ABS gedoe weg te halen, makkelijk is anders, maar het kan wel. Het klepje zin het knietje
Grolsch, het klinkt al lekkerder