Achterwisser liep stroef, doet nu niks meer

Gestart door pieranja, 10-04-2012 21:48:10

Vorige topic - Volgende topic

pieranja

Mijn wissertje achter begon op een gegeven moment stroef te lopen, alsof het rubber aan de ramen kleefde. Nu doet ie helemaal niks meer  :-[

Was dat stroef lopen een laatste teken van leven, of gloort er ergens nog wat hoop?

grijzev70tdi

Motortje is waarschijnlijk overleden, of het asje zit vast.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

wietseschuiling

:)
Ja as zal smerig zijn gewoon de boel even loshalen en goed
gangbaar maken?schoonmaken. Meestal doet ie het dan wl weer.

gr Wietse :)
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

cas

als het goed is zit er een beveiliging in het motortje. Asje gangbaar maken. enigste manier, compleet demonteren, nieuw doppie bestellen die om de as heen gaat, en die volspuiten met goeie Vet  ;)  
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

pieranja

francois

pieranja

Nee, nog niet maar wil er dit weekeinde even voor gaan zitten. Het hagelde zo gigantisch vandaag dat een wisser achterop gewoon meer veiligheid oplevert.

Ik heb even het topic doorgelopen en moet twee dingen bestellen: dat hulsje (die is op de mijne ook gebarsten door de erosie). Dat is partnumber 9483187. Daarnaast voor de zekerheid maar wat clipjes van de bekleding, dat is partnumber 9132876.

Mijn vraag is: waar kan ik deze onderdelen gemakkelijk bestellen? Is er een goede website voor? Hoe sneller in huis, des te beter.

pieranja

Citaat van: francois op 14-04-2012 23:01:29
al gemaakt

grfr

Hij is afgemaakt, mijn dank voor de nette omschrijving + foto's. Zo kan een amateur-reparateur toch gewoon lekker een klusje doen op zaterdag,

Aantal herkenbare zaken tegengekomen, vooral het rammen op de as om 'm eruit te krijgen. Het asje zelf was eigenlijk helemaal niet gecorrodeerd, het was vooral de huls waar hij in draait die een paar mm dikker was door wit aangekoekt spul (ik neem aan gecorrodeerd aluminium).

Ik heb trouwens 2 van de bovenste clipjes gemold toen ik de bekleding van de klep weghaalde. Verstandig om deze dus ook mee te bestellen .... je kunt van die reparatiesetjes bestellen waar alle clipjes inzitten. Ik heb ze maar omgekeerd en het opstaande randje eraf geknipt, dat zit voorlopig ook wel. Ook het beschermkapje die je moet opklappen om bij de moer te komen waar de wisser mee vast zit, brak af. Die moet ik voor het mooie ook nog ff scoren (geen idee wat het partnumber is?). Trouwens, die clipjes vind ik typisch Volvo. Ze zitten zo netjes in de houders, en hebben dan ook nog gewoon een opstaand randje zodat de bekleding niet kan doorschieten. Is dat engineering tot in details, of niet?

Verder wist hij weer als een dolle gek.

nieuwe_arjan

Citaat van: pieranja op 23-05-2012 09:35:36
Trouwens, die clipjes vind ik typisch Volvo. Ze zitten zo netjes in de houders, en hebben dan ook nog gewoon een opstaand randje zodat de bekleding niet kan doorschieten. Is dat engineering tot in details, of niet?

Ja zeker, erg goedkoop........

Waarom hebben ze de bekleding niet gewoon met schroeven vast gezet??

O, ik weet het al, dat is te duur   :-\

De eerste keer dat ik kofferklep van mijn V70'97 dichttrok aan de handgreep, trok ik de handgreep eraf.....

leuk hoor, die plastic klipjes. Nu twee schoeven erdoor en het zit als een huis.  ;D