Performance koppakking?

Gestart door jandeman27, 11-04-2012 00:27:25

Vorige topic - Volgende topic

jandeman27

Hallo allemaal,

Ben al een tijdje lid van het forum 3 jaar geleden destijfens twijfelde ik over het kopen van een 850, althans mijn ouders twijfelden is dus toen niet doorgegaan. Inmiddels is het zover dat mijn vader me wees op een t5r die voor niet t veel geld te koop stond.  Heb in de tussentijd mijn renault 5 1.1 voorzien van eem gt turbo blok en heb nu een gt turbo bluesport.

Ben van overigens automonteur van beroep inmiddel ook ruim 3 jaar.
Ik heb dus een t5r estate uit 95 gekocht welke een startprobleem zou hebben met warme motor, dat klopte inderdaad maar na een halve dag rijden lag het drijstanglager er ook behoorijk uit. Dat blok was ook meteen afgeschreven aangezien de krukas en drijfstang aangestast waren.

Inmiddels hangt er een ruilmotor van een vrij bekende sloop in (zal geen naam noemen) wat op zich heel fijn loopt start altijd goed en houdt niet in wat het eerste blok wel deed. Maar nu heb ik steeds een dikke laag olie op de koelvloeistof liggen en rookt de motor af en toe ook (olieachtigblauw maar ook wit) heb eerst nog de oliekoeler im de radiateur omzeild met een slang maar dit maakte weinig tot geen verschil. Heb vanavond de kop eraf gehaald en lijkt er inderdaad op dat de pakking lek is.

Mijn vraag uiteindelijk is: bestaan er ook versterke koppakkingen en bouten voor deze motoren zoals ik op mijn gt turbo heb. ook met het oog op eventueel opvoeren van de motor als het allemaal goedkomt.

Alvast bedankt voor het meedenken.

mvg.
Jan van der Klip

-D©©©L-

Niet nodig. Standaard voldoet.

jandeman27

Dat vermoede ik al :)

Meer mensen ervaring met lekke koppakking op deze blokken? mijn eigen ervaring is dat t bijna niet voorkomt maar dat zeiden ze van die drijfstanglagers ook beide blokken hebben 160/170 gelopen overigens.

thuur

Je moet echt je best doen wil je onze koppakkingen kapot krijgen. Materiaalfouten daargelaten. Tenzij er ooit een foute diagnose is gesteld en een aftermarket koppakking in is gekomen.

De turbo heb je ook uitgesloten? Die van mij kreeg ook een lekker laagje olie in het water :D

Gr 8)

jandeman27

Nee de turbo heb ik niet uitgesloten. Hoe zou ik dat kunnen doen? De koppakking moet er nu toch tussen maar er bestaat dus een kans dat ik nog niet klaar ben hoewel ik dit probleem met dezelfdd turbo niet had op het vorige blok. En dit probleem was er meteen.

We zullen maar afwachten dan. Eerst nieuwe spul erop. Volgens jullie is het dus van belang om een orginele volvo pakking te gebruiken?

)()()sT

Dat zou ik wel lekker doen... Heb je het al gemeld bij de leverancier van je donorblok? Wel balen hoor.

Wout309t

Wellicht ten overvloede: Controleer de boel gelijk ook even goed op scheurtjes...
2011 V70 2.0T R-Design MT

jandeman27

Ja heb het inderdaad gemeld kreeg een deel van mijn geld terug en nadat ik vandaag belde stuurde ze mij ook een andere cilinderkop voor niks. Dus ben zeer tevreden over de afhandeling, zij baalden er ook erg van hebben ook geheel niet tegengewerkt of beweerd dat het niet waar kon zijn.

De nieuwe kop laat ik afpersen reinigen en vlakken doe er ook nieuwe klepsteelhoedjes op, opnieuw inslijpen van de kleppen lijkt me niet nodig maar dat zal ik tegen die tijd beoordelen.

Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten nu ik het toch open heb liggen?

Heb overigens het blok zonder drijfstanglager vandaag uitelkaar gehaald/laten halen. Ben blij dat ik die cilinderkop niet meer hoef te gebruiken! overal ijzervijlzel en slijtage aan nokkenassen etc. allemaal te wijden aan zeer vervuilde olie voor zover ik kan beoordelen.

Overigens heel bijzonder dat die olie zo vies was, aangezien er een nieuwe distributie incl waterpomp nieuwe koppeling en nieuwe koppakking was gemonteerd, erg zonde van het geld als je het mij vraagt. Heb in ieder geval de koppeling kunnen gebruiken dus dat zit voorlopig ook weer goed. distributiespul heb ik maar bewaard aangezien het echt gloednieuw is. als er iemand intresse in heeft hoor ik het wel hoef er niet veel voor te hebben.

Mvg Jan.

francois

M a r c

Oliekoeler niet gewoon lek?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

jandeman27

Ja kan het ook niet helpen maar de aanhouder wint he. Straks roffel ik fijn rond alleen af en toe olie pijlen :P

Oliekoeler heb ik omzeild met een slang maar haalde niks uit koppakking ziet er ook niet fraai meer uit hoor..