Performance koppakking?

Gestart door jandeman27, 11-04-2012 00:27:25

Vorige topic - Volgende topic

jandeman27

Hallo allemaal,

Ben al een tijdje lid van het forum 3 jaar geleden destijfens twijfelde ik over het kopen van een 850, althans mijn ouders twijfelden is dus toen niet doorgegaan. Inmiddels is het zover dat mijn vader me wees op een t5r die voor niet t veel geld te koop stond.  Heb in de tussentijd mijn renault 5 1.1 voorzien van eem gt turbo blok en heb nu een gt turbo bluesport.

Ben van overigens automonteur van beroep inmiddel ook ruim 3 jaar.
Ik heb dus een t5r estate uit 95 gekocht welke een startprobleem zou hebben met warme motor, dat klopte inderdaad maar na een halve dag rijden lag het drijstanglager er ook behoorijk uit. Dat blok was ook meteen afgeschreven aangezien de krukas en drijfstang aangestast waren.

Inmiddels hangt er een ruilmotor van een vrij bekende sloop in (zal geen naam noemen) wat op zich heel fijn loopt start altijd goed en houdt niet in wat het eerste blok wel deed. Maar nu heb ik steeds een dikke laag olie op de koelvloeistof liggen en rookt de motor af en toe ook (olieachtigblauw maar ook wit) heb eerst nog de oliekoeler im de radiateur omzeild met een slang maar dit maakte weinig tot geen verschil. Heb vanavond de kop eraf gehaald en lijkt er inderdaad op dat de pakking lek is.

Mijn vraag uiteindelijk is: bestaan er ook versterke koppakkingen en bouten voor deze motoren zoals ik op mijn gt turbo heb. ook met het oog op eventueel opvoeren van de motor als het allemaal goedkomt.

Alvast bedankt voor het meedenken.

mvg.
Jan van der Klip

-D©©©L-

Niet nodig. Standaard voldoet.

jandeman27

Dat vermoede ik al :)

Meer mensen ervaring met lekke koppakking op deze blokken? mijn eigen ervaring is dat t bijna niet voorkomt maar dat zeiden ze van die drijfstanglagers ook beide blokken hebben 160/170 gelopen overigens.

thuur