Scherm (opklap) rti vervangen

Gestart door volvi, 11-04-2012 16:07:02

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

http://volvospeed.com/vs_forum/topic/125321-s70-factory-navigation-system-rti/

temperatuur bestendigheid van een "nieuw" scherm is iets om aan te denken. Net als de lengte van je armen.  ;D

Sander850T5

ja die had ik ook al eens gezien. Ziet er op zich prima uit wat mij betreft..

Maar gelukkig heb ik go-go-gadget-arms dus dat komt wel goed :P

Sander850T5

is hier iemand nog mee aan de slag geweest?

volvi

Ben ook benieuwd of er mensen zijn bij wie dit is gelukt !

FRANQ

Veel navigatie systemen schakelen zichzelf in/uit wanneer er spanning op/vanaf gaat.
De Garmin die ik nu hebt gaat in ieder gaval keurig uit wanneer ik de auto uit zet, en gaat weer aan als de auto aan gezet word. Volgens mij doet een Tom-Dom dit ook.

Zelf ga ik nu opzoek naar een ander merk navi, want garmin zoekt zogenaamde eco routes. dus 80-100, en gaat dus de snelweg af wanneer er een 80 weg parallel aan een 120 weg loopt.
En nee, dit is nergens uit te zetten. Snelweg vermijden staat niet aan.

Gr,
Frank
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

dopie

Citaat van: FRANQ op 06-07-2012 12:10:49
Veel navigatie systemen schakelen zichzelf in/uit wanneer er spanning op/vanaf gaat.
De Garmin die ik nu hebt gaat in ieder gaval keurig uit wanneer ik de auto uit zet, en gaat weer aan als de auto aan gezet word. Volgens mij doet een Tom-Dom dit ook.

Zelf ga ik nu opzoek naar een ander merk navi, want garmin zoekt zogenaamde eco routes. dus 80-100, en gaat dus de snelweg af wanneer er een 80 weg parallel aan een 120 weg loopt.

Gr,
Frank

Deed die van ons ook totdat ik de resetknop had gebruikt daarna was het over.

FRANQ

Citaat van: dopie op 06-07-2012 12:12:56
Citaat van: FRANQ op 06-07-2012 12:10:49

Gr,
Frank

Deed die van ons ook totdat ik de resetknop had gebruikt daarna was het over.

Ik ga dat nog proberen, misschien dat we er dan nog een leuk uitleen toestel aan overhouden.
Heb dit weekend een TomDom VIA 130 gekocht, deze schakelt ook automatisch in/uit.
Dus deze zijn ook geschikt om te gebruiken voor inbouw.

Moet wel zeggen dat garmin je meer vrijheid geeft met opstart schermpjes, logo's en instellingen.
TomDom legt alles meer vast. Maar het is en blijft een betrouwbaar navigatiesysteem, en dat hebben we nodig op vakantie.

Mvg,
Frank
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

Sander850T5

Ik ben ondertussen ook maar eens begonnen. Ik weet niet of er ondertussen iemand anders ook al is begonnen?

toch voor een Tomtom (start 20) gekozen, omdat de meeste tablets gewoon te groot zijn... helaas

Tomtom helemaal uit elkaar gehaald, evenals het rti scherm. Gelukkig was dit zo ouderwets zodat alleen het scherm+verlichting eruit hoefde om plek te maken voor t touchscreen en de printplaat van de tomtom. Op die manier kan ik verder ook alles behouden en klapt het scherm vanzelf op en neer of nog steeds via de afstandsbediening!

zie hieronder het voorlopige resultaat, morgen in de C70 inbouwen (is iig de bedoeling)

aan en uit schakelen gaat via het "bright" knopje, lijkt het nog een beetje origineel tenminste:) en natuurlijk een volvo logo tijdens het opstarten en afsluiten!

volvi

Wauw, Sander, dat ziet er veelbelovend uit ! heb je foto's van na de inbouw ? Ben heel benieuwd !

Volvo S70

ziet er idd leuk uit, wacht met spanning op de foto's (liefst een video erbij als het kan)

Sander850T5

Ik zal inderdaad nog even een paar foto's plaatsen van het eindresultaat!

echter heb ik het uiteindelijk toch anders aan moeten pakken dan hierboven beschreven. De printplaat achter het scherm zorgde namelijk voor een verminderd gps signaal van de tomtom. Tijdens het rijden verloor hij zijn gps signaal telkens. Heel jammer, maar hierdoor heb ik alles van de originele rti eruit gehaald en moet ik hem dus met de hand openen en dichten... Jammer maar zo functioneert het allemaal wel prima. Ik heb er nog wel over nagedacht om zelf iets te fabriceren om hem omhoog en laag te klappen via een knopje of bij contact aan, maar dit werd me iets te lastig

Broabander

Kun je er geen externe GPS antenne op aansluiten/aan solderen?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

MacMouse

had je hier al video's en foto's van ?

Volvo S40 2.0 1997
Volvo V70 2.5 TDI AUT 1999

Sander850T5

Citaat van: MacMouse op 31-12-2012 19:14:08
had je hier al video's en foto's van ?

nee die moet ik nog steeds maken!

MacMouse