Vraag mbt website-software

Gestart door Broabander, 11-04-2012 16:30:33

Vorige topic - Volgende topic

Broabander

Deze vraag is vooral voor de wat meer technisch onderlegde forummers  ;D

Ik heb een idee'tje voor een simpele website, de ins en outs meld ik nog even niet want ik wil eerst even kijken of het kans van slagen heeft, dmv een (klein) marktonderzoek onder potentiele afnemers en klanten. Iets vergelijkbaars is er nog niet, dus het is mij dan nog niet duidelijk of het heel stom of heel geniaal is zegmaar, daar moet ik nog even mijn hoofd over breken, net zoals wat praktische punten :eusa_whistle: De server, hosting en domein etc is allemaal al voorhanden.

'T gaat dus alleen om de technische basis. Ik heb niet zoveel kennis van programmeren en script-taal, dus ben op zoek naar goeie customizable software, maar nogmaals, heel veel in deze stijl heb ik nog niet kunnen vinden. Aantal webshop-software programma's gebruikt maar die sluiten toch stuk voor stuk niet echt aan bij mijn wensen.

Het idee in mijn hoofd is als volgt: het moet een soort landelijke vergelijk & reservering-website worden, met een provincie -> stad -> 'objecten' structuur, waarbij vervolgens vergeleken/gesorteerd kan worden op prijs en waarbij voorkeuren aangegeven kunnen worden, o.a. dmv  'ja/nee' velden, of 'moet aanwezig zijn'. Hierdoor vallen er van de 10 mogelijke opties in een stad bijvoorbeeld 8 af omdat ze niet de beschikking hebben over x of y.

Qua structuur een beetje vergelijkbaar met een site als marktplaats of vergelijk.nl zegmaar (alleen dan zonder het 'vergelijk'gedeelte of alle plaatjes bij de artikelen).

Vervolgens, als 'de klant' een keuze heeft kunnen maken op basis van zijn ingestelde voorkeuren, komt daar een 'beste' aan de top te staan. Klant moet deze kunnen selecteren, even korte toelichting lezen over dit object, en dan een reservering kunnen maken op basis van dag, tijd en duur van de reservering. Dit gedeelte is meer 'Couverts.nl' achtig.

Tenslotte moeten er reviews gegeven kunnen worden op de objecten.

Er hoeft verder (voorlopig) nog helemaal niks qua betalingsverkeer, leveringen, etc op de site te komen. Geen winkelwagentjes, het is dus echt géén webshop, maar meer een 'tussenpersoon' website die 2 partijen bij elkaar brengt.

Heeft iemand een idee welke software hier het meest voor geschikt is? Of komt hier echt puur zelf programmeren bij kijken?

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

-D©©©L-

In welk type database en in welk formaat staat de gegevens ?

Broabander

MySQL database, maar hoe bedoel je formaat?

RRRRR_Ramon

Mijn oudste zoon heeft al een paar webshops geprogrammeerd van scratch. Voorbeeld van een webshop van zijn hand: www.bestrating.nl. Uiteraard kan hij veel meer dan webshops en hij is niet duur.

Hij is student en heeft sinds kort een KVK inschrijving en doet het naast zijn studie informatica aan de VU. PB maar als je meer wilt weten dan breng ik jullie in contact met elkaar.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

-D©©©L-

Broabander

Ramon, bedankt voor je aanbod, maar ik wil het toch eigenlijk liever zelf doen! :)

En dat is niet uit eigenwijsheid of omdat ik geen vertrouwen heb in je zoon :P , maar meer omdat ik het, zoals altijd, eerst (eventueel met wat assistentie) geprobeerd wil hebben voordat ik het iemand anders voor mij laat doen. Wat je niet weet kun je leren denk ik maar ;) En zeker aangezien ik in principe met een aantal computers wel al het 'gereedschap' al heb.

RRRRR_Ramon

Even goede vrienden hoor! Succes  ;D

Eigenwijze broabanders ook...  ;)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Marc O.

Ik denk dat je toch zult uitkomen bij webshop software waar je dan evt. het winkelwagentje van uitschakelt. Die systemen hebben de mogelijkheid om met categorieën en subcategorieën te werken en volgens mij is dat wat je zoekt. Ik heb zelf ervaring met Joomla/Virtuemart maar er zijn nog veel meer van dergelijke systemen, veelal ook gratis.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Broabander

Ik heb er nu een met Prestashop geprobeerd en daar heb je inderdaad wel cat./subcat. systeem dat maar daar kan ik de gewenste datum-tijd-reserveringen die wél essentieel zijn niet op installeren, en heb ook geen enkele module kunnen vinden die dat wel kan!

Zal vanavond inderdaad even met Joomla en consorten aan de slag gaan, thanks!

Ohja, klein tipje van de sluier kan ik wel oplichten; het word iets met auto's, maar niet merk-afhankelijk of technisch-inhoudelijk :P

FGG

Wat je zoekt is niet alleen website-software maar ook een goede database en iemand met de kennis die daarmee om kan gaan. Met allerlei zoek- en vergelijkmogelijkheden zul je toch de nodige queries moeten uitvoeren en dat zal, in jouw geval, dan met SQL-statements moeten gebeuren.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

nsdnayz

Ik ben hier erg enthousiast over! KLIK Dit is een Wordpress template die je kunt integreren op het CMS van WP zelf. Ik doe een hoop op Wordpress, is voor iemand die minder technisch is ondergelegd echt een aanrader. Demo's erg Amerikaans, maar hoe het eruit komt te zien heb je zelf in de hand!