The Big Red One

Gestart door Shockwave, 12-04-2012 19:50:52

Vorige topic - Volgende topic

hertogjan6

staat de antenne al op dak :D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Shockwave

Citeerstaat de antenne al op dak
Haha, nee zeker niet! Dat is een beetje noob bij onze auto's. Ik ben op zoek naar een antenne die zowel radio1 als 27 mHz kan ontvangen. Die schijnen te bestaan.

Verder nog even een tweetal updates aan mijn auto:
Via Spekkie99 heb ik een nieuwe tellerbak met infocenter gekocht. Ik had zelf alleen een temperatuur/klok, maar ik wilde graag een infocenter. Die is nu dus ingebouwd. Ik had geluk dat de kilometerstanden van onze auto's maar heel weinig verschilden, over mazzel gesproken haha!

En hier erin gebouwd:

Een tijdje geleden heb ik ook een spoiler kunnen kopen. Deze heb ik vorige week voor 125,- laten spuiten in mijn kleur.
Ik vind het de auto weer een stuk mooier maken:

hertogjan6

Citaat van: Shockwave op 13-11-2013 11:11:51
Citeerstaat de antenne al op dak
Haha, nee zeker niet! Dat is een beetje noob bij onze auto's. Ik ben op zoek naar een antenne die zowel radio1 als 27 mHz kan ontvangen. Die schijnen te bestaan.

dat kan zat bij ons stond hij op de achterklep van de GLT en af en toe nog op de 855  :eusa_shifty:  ;D

ps ziet er goed uit!! nu nog even die reflector tussen/op de deur weg + witte knippers en hij oogt al weer een stuk netter  8)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

V70geRwin

Leuk dat de meter uit mijn rode voortleeft in jouw rode  :eusa_clap:
En je hebt gelijk een nieuw tandwieltje en lampjes (pas allemaal nog gedaan).

Veel plezier met je wagen!

Shockwave

CiteerLeuk dat de meter uit mijn rode voortleeft in jouw rode  eusa_clap
En je hebt gelijk een nieuw tandwieltje en lampjes (pas allemaal nog gedaan).

Veel plezier met je wagen!
Haha, ik hoop datie nog lang mag 'doormeteren'  ;D

Citeerdat kan zat bij ons stond hij op de achterklep van de GLT en af en toe nog op de 855  eusa_shifty  Grin

ps ziet er goed uit!! nu nog even die reflector tussen/op de deur weg + witte knippers en hij oogt al weer een stuk netter 
Het kan wel idd, en heel af en toe doe ik het ook wel is, maar ik vind een weggewerkte oplossing het mooiste. Op termijn gaat de bestaande antenne er dus uit en zal vervangen worden door een exemplaar die beide golflengten kan opvangen/uitzenden.

Thanks! Ja, dat soort dingen staan ook op het programma, en zo blijft een mens bezig  :)

Shockwave

Even mijn blog weet updaten: de 850 heeft er weer een jaar APK bij.

Wat is er gebeurd:
-Stuurkogel links vervangen
-Oliefilter, carterring en motorolie vervangen. Er zit nu Castrol 10W40 in.
-Lampje
-4 nieuwe banden (Bridgestone Ecopia EP150) + balanceren
-Slangklem carterventilatie vervangen (was bij vervanging niet goed vastgezet blijkbaar)

De 4 nieuwe banden waren wel even prijzig, maar al met al weer een APK zonder gekke dingen.

Ik de auto nu 2 jaar en ik heb er nog geen seconde spijt van hem dat ik hem gekocht heb :-)

Wat staat er op de planning:
Mijn 850 is in onderhoudt bij Svenska Bildelar in Lienden. De eigenaar sleutelt zelf ook veel aan eigen auto's, en ik vroeg hem of het mogelijk was een versnellingsbak te monteren met 6 voorwaartse versnellingen ipv de huidige 5. Hij dacht dat dit wel moest lukken. Ik zit er dus over na te denken dat te laten doen. Is er iemand die er ervaring mee heeft?

Arjanestate

854 T-5 ROOD 1994

Shockwave

Meerdere redenen:
-Gewoon voor de lol, lijkt me gaaf om iets bijzonders te hebben
-Zuiniger rijden. Met een 6e voorwaartse versnelling kan ik op de snelweg lekker 140 rijden zonder daar grof voor te moeten betalen.
-De huidige versnellingsbak schakelt prima, maar dat zou natuurlijk in de toekomst kunnen veranderen. Het is tenslotte een '92'er. Tegen die tijd bestaan er ook geen goede 850 2e handsbakken meer, dus dan zou een jongere 7-bak een optie zijn.

Zijn er bijvoorbeeld S/V70's geleverd met 7 versnellingen?

grijzev70tdi

6 bak zou ik me nog kunnen voorstellen (M66) maar een handgeschakelde 7 bak heb ik nog nooit gezien. Volgens mij blijf je dan aan het schakelen...
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Christian850

Zul je voor moeten shoppen bij Porsche denk ik  :eusa_whistle: Voor zover ik weet de enige fabrikant die een handgeschakelde 7-bak aanbiedt:

http://www.porsche.com/netherlands/nl/models/911/911-carrera-s/#gallery

Staan wel paar foto's tussen. Je blijft overigens aan het schakelen met zo'n 7-handbak  :-\ :-\

elianmars

M66 heeft er toch ook 7?

6 vooruit en 1 achteruit :P ;D

Wout309t

Zuiniger zal hij niet worden met een m66....
2011 V70 2.0T R-Design MT

Shockwave

Jongens, met een 7-bak bedoel ik uiteraard 6 voorwaarts, 1 achteruit ;-)
Een M66 zou dus theoretisch kunnen.

CiteerZuiniger zal hij niet worden met een m66....
Nee? Kun je uitleggen hoe dat zit?

leons850

Dit komt omdat de eindoverbrenging gelijk is aan een m56 bak. Je zal theoretisch gezien wat harder kunnen optrekken.  ;) Is ook leuk.  ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Shockwave

Thanks voor de uitleg.

Daarmee vervalt dus al een belangrijke reden waarom ik de M56 zou vervangen voor een M66.
Een voorwaarde is toch wel dat de eindoverbrenging van een nieuwe versnellingsbak lager is dan die van de huidige.

Maar dat gaat dus een moeilijk verhaal worden helaas ;-)