Lambda lampje

Gestart door westerink, 06-08-2004 19:48:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

westerink

Na een nieuwe achteruitrij schakelaar te hebben gemonteerd, was er een vacuum slangetje los geraakt. Na deze weer vastgemaakt te hebben brand het lampje van de lambdasonde. Kan ik deze zelf resetten of moet hier een obd computer aan te pas komen?

Entuscan

Brande het lampje al voor je de slang terug aangekoppeld had?
Want als je de slang gewoon los doet en terug monteerd (zonder tussen de 2 acties te starten of te rijden) zou het lampje niet aan mogen gaan.

Resetten moet je eens achter zoeken, is op een 850 dacht ik te doen zonder obdii lezer.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

TTT242

Mijn Lambda lampje is sinds vandaag ook constant aan het branden... uto gaat nog normaal.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Entuscan

Citaat van: TTT242 op 06-08-2004 20:45:41
Mijn Lambda lampje is sinds vandaag ook constant aan het branden... uto gaat nog normaal.

Hebt gij nog een apart lambda lampje? dacht dat alle 70 enkel nog check engine lampje hadden?
Het kan de achterste lambda sonde zijn ... had ik bij mijne ook. Wel relatief kort na de gas installatie.
Hebben ze bij de dealer toen navraag voor gedaan bij Volvo, was blijkbaar "gekend" probleem en daarna verholpen.

Maar gezien uw km kan die o2 sensor eventueel ook gewoon dood zijn, of de kat.

Als ge geen motorisch probleem hebt gaat de ecu ook niet in noodloop. Dat is enkel bij foutmelding op de eerste o2 sensor. die regelt voornamelijk de A/F. De achterste is voornamelijk werking vd katalysator.

Als ge wilt lees ik uw foutcodes wel eens uit?
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

BenC70ES

#4
CiteerDat is enkel bij foutmelding op de eerste o2 sensor. die regelt voornamelijk de A/F

Zou kunne da die bij mij kapot is, 't mijne brand ook, en houd in lagere toeren ook in , plus stationaire schommel enz...

Heb met ne maat ff de foutcodes uitgelezen ma zou 't nog is moeten doen en opschrijven... (stond bij van lambda en ook van die evap... en turbolaaddrukbegrenzing)
Als em terug zijn leescomputer heeft gaan we is verder zoeken...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!