VooR mij een nieuwe

Gestart door Henk855, 12-04-2012 20:35:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Henk855

855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Henk855

Vandaag weer even aan het buitenspelen geweest, de R maakte de laatste tijd een beetje zwaar resonerend geluid tijdens het optrekken en vandaag maar eens de mudflap aan de distributie kant losgehaald en jawel hoor het rubber was zo rot als een mispel. Dus Nordicar gebeld of de steun op voorraad was en wat de prijs was. Steun was op voorraad van het merk Meyle en koste 35 euro en 70 cent  :eusa_dance:

Natuurlijk had ik ook geïnformeerd bij Ton van Kuyk wat de steun daar koste en het was goed dat ik op de stoel zat: 137 euro :eusa_snooty:
De keuze was snel gemaakt dus op naar Nordicar en met gezwinde spoed terug naar huis, auto op de krik, wiel er af, mudflap los en de WD40 er bij om de bouten in te spuiten. Toen eerst een biertje en een peuk en de WD40 zijn werk laten doen. De bout rechts op het subframe was redelijk goed los te krijgen echter de achterste links was een lastig geval. Op straat met een assteun onder de wagen kan je maar een heel kleine slag maken en met de ratel kwam ik er niet bij, even contact gehad met het hemelse en uiteindelijk beide bouten los. Plankje op de krik om het carter te beschermen en het blok iets gelicht. Bouten aan het blok los, appeltje eitje omdat je daar wel goed met een ratel kan werken en steun was los.

Nieuwe steun vast gezet aan het subframe en de motor iets laten zakken en de twee bouten aan het blok vast gezet, daarna alles nagetrokken en het wiel gemonteerd, stukje gereden en de resonantie is foetsie.

Wel wat schaafwondjes opgelopen maar dan weet ik in elk geval morgen ook nog dat ik vandaag een klusje heb geklaard. Binnen kort gaan de draagarmen vervangen worden, die zitten er volgens de facturen ook alweer 225.000 kilometer onder.

Foto's:

Dit kwam er onderuit, was het nodig? Ik denk het wel :eusa_whistle:





En zo ziet het er nu weer uit.



Volvo partnummer van de steun: 8631698
Meyle partnummer: 514 863 0001
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

maruska

lekker bezig Henk !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Henk855

Citaat van: maruska op 28-07-2012 18:56:26
lekker bezig Henk !

Nou Mark het zit er onder dus hij is weer topie, zullen we maar ruilen met die banaan  ;D
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

maruska

ruilen voor geld ? altijd ;D
maar wel goed bezig.. het is best te doen op straat, maar je moet wel eea even goed omhoog zetten, en zorgen dat het omhoog blijft .
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Henk855

Oooooh ik dacht dat jij een T-5R weg deed omdat je er graag een R bij wilde hebben  ;D ;D ;D ;D ;D
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

maruska

ja, maar dan wel een flashing green met handbak en oranje kleurig interieur ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ludo

Citaat van: Henk855 op 28-07-2012 18:31:02
Steun was op voorraad van het merk Meyle en koste 35 euro en 70 cent  :eusa_dance:

Natuurlijk had ik ook geïnformeerd bij Ton van Kuyk wat de steun daar koste en het was goed dat ik op de stoel zat: 137 euro :eusa_snooty:

Ik weet niet wat je betaald hebt voor je auto (hoeft ook niet), maar wellicht had je ook 4 Lada's gehad voor datzelfde geld...
;)

Henk855

Citaat van: Ludo op 28-07-2012 19:07:44
Citaat van: Henk855 op 28-07-2012 18:31:02
Steun was op voorraad van het merk Meyle en koste 35 euro en 70 cent  :eusa_dance:

Natuurlijk had ik ook geïnformeerd bij Ton van Kuyk wat de steun daar koste en het was goed dat ik op de stoel zat: 137 euro :eusa_snooty:

Ik weet niet wat je betaald hebt voor je auto (hoeft ook niet), maar wellicht had je ook 4 Lada's gehad voor datzelfde geld...
;)

Leg eens uit wat je bedoeld Ludo?
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Ludo

Het moraal is dat je appels en peren niet met mekaar kan vergelijken.

Een Lada is ook maar blik met een motor en wat rubbers..., net als Volvo, alleen het prijskaartje is verschillend.
Waarom?.

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Henk855

Citaat van: Ludo op 28-07-2012 19:16:16
Het moraal is dat je appels en peren niet met mekaar kan vergelijken.

Een Lada is ook maar blik met een motor en wat rubbers..., net als Volvo, alleen het prijskaartje is verschillend.
Waarom?.

Inderdaad waarom Ludo, het zogenaamde origineel Volvo rubber komt bij TRW vandaan en Volvo laat er daar zijn stempel op zetten. Meyle en TRW rubber zijn de zelfde prijs nog geen 36 euro voor de steun. Als iemand geld over heeft dan moet hij een steun kopen met het Volvo merkje, ik ben niet zo.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

maruska

idd, als de fabrikant gelijk is, waarom dan alles met een volvo logo kopen ;D
zelfde geldt bijv voor die hella/behr kachelradiateuren..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ludo

Citaat van: maruska op 29-07-2012 13:49:48
idd, als de fabrikant gelijk is, waarom dan alles met een volvo logo kopen ;D

Je schrijft het antwoord zelf al, als...
Ik heb er nog nooit een onderbouwing van gezien, wel veel natte vingerwerk hierover.  :eusa_doh:

Henk855

Citaat van: Ludo op 29-07-2012 20:00:00
Citaat van: maruska op 29-07-2012 13:49:48
idd, als de fabrikant gelijk is, waarom dan alles met een volvo logo kopen ;D

Je schrijft het antwoord zelf al, als...
Ik heb er nog nooit een onderbouwing van gezien, wel veel natte vingerwerk hierover.  :eusa_doh:

Goed Ludo, Volvo maakt ze zelf  :eusa_whistle: :eusa_whistle: :eusa_whistle:
Net als een Volvo accu die zo hoogst noodzakelijk is maar gewoon bij Varta vandaan komt. Ludo als jij veel geld wil uitgeven voor onderdelen dan is dat jou keuze maar niet de mijne.

Oja ik snap nog steeds jou vergelijking tussen Lada en Volvo?
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com