Verlichting gaat stuk

Gestart door Spin!, 12-04-2012 17:18:43

Vorige topic - Volgende topic

Spin!

Ik was al van plan enkele lampjes te vervangen voor LED's...maar nu is dat meer symptoom bestrijding dan een oplossing m.i.

Zojuist belde mijn vrouw op dat één van de koplampen (dimlicht) van Mr. Black stuk is gegaan. In korte tijd, lees: 6 maanden is dus gesneuveld:

1x remlicht
2x stadslicht
1x mistlamp voor
1x achterlicht
1x koplamp

In 5 jaar T-5R (the banana-one), heb ik welgeteld 1 lampje vervangen. Accu spanning lijkt goed te zijn en de stroom ook. Wat gaat hier fout? Lampjes die ik al eens vervangen heb zijn inmiddels alweer stuk.

En waarom gaan ze steeds kapot als het donker is?
En waarom pak je altijd een kruisschroevendraaier als je de andere nodig hebt en vice versa (maar daarop graag geen uitgebreid antwoord ;D)

www.vm-parts.nl

Misha

Ik heb wel een aantal antwoorden.
Een ervan behelst vele cavia's, duistere heerschappen en heropgestane iconen uit het communistisch tijdperk.

Dat is overigens dan direkt een allesomvattend antwoord.
Nadeel is: als ik dit zou geven dan zal de rest van mijn aardse bestaan niet lang zijn.

Als ik dat lees denk ik aan een matige spanningregelaar, een slechte aarding, slechte kwaliteit lampen of een extreem hard afgeveerde auto.

Ze gaan stuk als het donker is omdat het donkere magie is.
Wat is trouwens een kruisschroevendraaier ? Klinkt als een middeleeuws marteltuig uit het schimmig gedachtengoed van Leonardo da Vinci...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Wout309t

Ik weet niet wat voor tripvoedsel jij net naar binnen gewerkt hebt?

;D
2011 V70 2.0T R-Design MT

Domaso

Zou het een complot zijn? 

;)
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Ludo

Citaat van: Spin! op 12-04-2012 17:18:43
Zojuist belde mijn vrouw op dat één van de koplampen (dimlicht) van Mr. Black stuk is gegaan. In korte tijd, lees: 6 maanden is dus gesneuveld:

1x remlicht
2x stadslicht
1x mistlamp voor
1x achterlicht
1x koplamp

Als dat het enige is, wat na +15 jaar is gesneuveld...  

;D

Spin!

Ja, maar binnen een half jaar...vrees dat er wat meer aan de hand was.

Morgen maar eens de Ledwinkel overvallen ;D

www.vm-parts.nl

jacques1967

Tegenwoordig betover ik mijn auto en heb vervolgens nooit last van enig mankement of  technisch  defect.  :eusa_liar: :eusa_liar: haha

rovelra

Citaat van: Spin! op 12-04-2012 17:18:43
Ik was al van plan enkele lampjes te vervangen voor LED's...maar nu is dat meer symptoom bestrijding dan een oplossing m.i.

1x remlicht
2x stadslicht
1x mistlamp voor
1x achterlicht
1x koplamp

In 5 jaar T-5R (the banana-one), heb ik welgeteld 1 lampje vervangen. Accu spanning lijkt goed te zijn en de stroom ook. Wat gaat hier fout? Lampjes die ik al eens vervangen heb zijn inmiddels alweer stuk.

En waarom gaan ze steeds kapot als het donker is?
En waarom pak je altijd een kruisschroevendraaier als je de andere nodig hebt en vice versa (maar daarop graag geen uitgebreid antwoord ;D)

Spanningsregelaar zal wel pieken door laten ! Misschien kun je deze eens wisselen met iemand?

razorx

Spanningsregelaar is heel aannemelijk evenals matige lampjes.

Wel even heel hard gelachen om de post van Misha.
Een kruisschroevendraaier is niet zo een gemeen ding overigens. Het dient simpelweg om je kruisschroeven aan te draaien.
Boven de 50 jaar een noodzaak.

elmarconi

Citaat van: razorx op 12-04-2012 19:31:30
Wel even heel hard gelachen om de post van Misha.
Een kruisschroevendraaier is niet zo een gemeen ding overigens. Het dient simpelweg om je kruisschroeven aan te draaien.
Boven de 50 jaar een noodzaak.

Dat krijg je ervan als je teveel sleuven hebt geschroefd  ;D
--
Autogas Inside . . .

Broabander

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.