Interesse in een groupbuy BC-racing BR coilovers?

Gestart door ruubje, 13-04-2012 10:55:14

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Teddy81

Ja zet mij er maar bij, ovb van uiteindelijke prijs. Ik maak mijn uiteindelijke keus als ik weet wat ik er voor ga betalen! Doe ik meestal! ;D

Emiel

Citaat van: Teddy81 op 21-04-2012 00:06:35
Ja zet mij er maar bij, ovb van uiteindelijke prijs. Ik maak mijn uiteindelijke keus als ik weet wat ik er voor ga betalen! Doe ik meestal! ;D

Ik ook heur.. :eusa_shifty:
Ruben is al een nacht aan het rekenen.

Teddy81

Nou dit klinkt vooralsnog goed.
Moeten het allemaal setjes voor Volvo zijn? Of krijgen we ook de korting als we andere setjes bestellen. Dat maakt het natuurlijk makkelijker om 10 mensen bij elkaar te krijgen!! ;D

Emiel

Beperkende factor word dan de kofferbak van de Golf. :eusa_shifty: ;D

Emiel

Deelnemers groupbuy

1. Turbobiker - V70 klassiek
2. Emiel - S60
3. Ruben - 850
4. Rob - V40
5. Ted - S70
6.

Ik heb op NordicTurbo het idee aangedragen om een jeeh-ik-heb-een-schroefset-gekocht-maar-nu-wil-ik-die-ook-graag-monteren-maar-ik-heb-geen-brug-meeting te organiseren. Ik heb namelijk wel ruimte, bruggen, beetje kennis en gereedschap beschikbaar, in samenwerking met Serva Nijkerk. Het zal op een zaterdag plaatsvinden, voor Volvo's only (mochten er andere merken mee gaan doen met de gb). Ik kan over 1 dag maximaal 6 auto's kwijt.
Het is dus geen Emiel-monteert-een-schroefset-en-ik-sta-met-m'n-bakje-cappuccino-in-de-hand-te-kijken-meeting maar je monteert zelf je schroefset.
Let er wel op dat uitlijnen niet bij ons kan. Kan wel wat regelen met de lokale Profile mocht daar animo voor zijn.

Montagedag deelnemers;

1. Larsch
2. Ruben

BenB

Ik las iets op het t5d5.org forum over de achterste demper/veer, dat deze te hoog zouden zijn en dat de veer niet goed in zijn schotel zou blijven zitten. Ik neem aan dat dit nu allemaal opgelost is? Wel even iets om na te gaan denk ik, aangezien sommige jongens op dat forum er niet blij mee waren.

Verder hou ik dit topic goed in de gaten! Heb wel interesse, maar moet ff kijken hoe duur mijn sterkere koppeling uit gaat vallen. Anders doe ik gewoon mee ;D

Is er trouwens ook mogelijkheid tot het bestellen van veren met een andere veerconstante? Las bij t5d5.org dat ze daar verschillende veren konden leveren. Bij een estate zou de achterste veer dat stugger moeten zijn, en bij mijn diesel bijvoorbeeld de voorste ook i.v.m. meer gewicht op de assen.

Gr. Ben

Emiel

Ik heb dat ook gelezen Ben. Las dat de veren waren aangepast, ergens halverwege dat draadje. Maar die enorme signatures maken het lezen er niet makkelijker op daar... ;D
Er zit 1 klager tussen die de auto te laag vond en niet hoger kreeg en 1 persoon die hem niet laag genoeg vond... :P

BenB

Citaat van: Emiel op 21-04-2012 21:10:03
Ik heb dat ook gelezen Ben. Las dat de veren waren aangepast, ergens halverwege dat draadje. Maar die enorme signatures maken het lezen er niet makkelijker op daar... ;D
Er zit 1 klager tussen die de auto te laag vond en niet hoger kreeg en 1 persoon die hem niet laag genoeg vond... :P

Ja klopt, heb die klager ook gezien. had wel het idee dat het aan het einde wel opgelost was. Er was ook dat probleem met die veer in de achterste veerschotel. Ik weet niet of dat ook opgelost was?

Ik heb trouwens nog een vraag over de stugheid.
Is zo'n schroefset ook comfortabel te rijden? Dus vergelijkbaar met standaard dempers en R veren? Of is het sowieso niet echt comfortabel? Aangezien ik bijna leef in mijn auto wil ik hem ook wel eens comfortabel rijden ;D

Gr.  Ben

Turbobiker

BC's schijnen idd erg comfortabel te zijn, dus als je niet de hardste veren neemt zal er prima mee te leven zijn.

Overigens gaat het gros van de betere dempers tegenwoordig eerder richting comfortabel dan naar hard, gewoon omdat dit meer grip oplevert. Huidige KW afstelling is bijvoorbeeld compleet anders dan 5 jaar terug.

Het blijft natuurlijk een sportief setje, dus het zal nooit aanvoelen als standaard + 15", je moet wel iets stugger willen!
De Tussenpaus

peteRRR

Ze zijn ook nog in hardheid en zachtheid met de hand af te stellen,bovenop zit een draai dop om dit in te stellen.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Rovanvel

Ik schrijf ook maar in.

ik was ook al op zoek naar een nieuw setje dus dit is top!

@ Emiel:
ook interesse voor de sleuteldag :P

Rovanvel

yup voor de V70 classic.
ik moet nog steeds kijken naar mijn andere probleem misschien dat ik wat meer te weten kan komen tijdens de meeting 12 mei (zuid-holland).
Maar dit kan ik niet laten schieten :)
hoe dan ook ik doe mee.

M a r c

Citaat van: Emiel op 17-04-2012 22:23:40
http://www.bc-racing.co.uk/csp/apex/bcracing/images/coilovers/top-closeup.jpg

http://www.bc-racing.co.uk/csp/apex/bcracing/images/coilovers/BR/main-profile.jpg

Ik weet niet hoor... maar dit ziet er buiten de kleuren 1-op-1 hetzelfde uit als XYZ....  Ik heb geen ervaring met BC maar volgens mij komt het allemaal uit dezelfde fabriek  :eusa_doh:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl