T5 zuiniger door Tuning, kan dat??

Gestart door volvo Rob, 13-04-2012 12:33:35

Vorige topic - Volgende topic

volvo Rob

Hallo, ik heb even een vraagje over de mogelijkheden die er zijn als het gaat om het zuiniger rijden na het chiptunen van een auto.

Ik ben niet van plan om mijn auto te tunen voor de extrta pk's maar juist voor meer zuinigheid, er zijn genoeg verhalen over zuiniger rijden na chiptuning. Er zijn zelf tuners die het zogeheten eco tuning aanbieden, klinkt een beetje als een wassen neus maar toe maar. iik ben bewust van het feit dat ik na het tunen en gelijke rijstijl moet aanhouden voor een wezenlijk resultaat.

wat is nou het beste wat ik kan doen en wat gaat zoiets ongeveer kosten?

Mijn auto is een 855 t5 aut.

-D©©©L-

Wat is je rijstijl nu ?  Welke route ? Hoeveel kg belading (lees: hoeveel spullen en personen in de auto)
En het bijbehorende verbruik nu ?

volvo Rob

Rijstijl is rustig, af en toe even gassen (ettertjes bij het stoplicht die denken dat die oude bak niet meer kan) maar dat is echt af en toe, 1 keer in de week. route is Kloosterveen(Assen) dus wijk, 10 km snelweg en dan Glimmen, Haren, Waterhuizen Groningen industrieterrein werk. Twee mensen in de auto, ik en collega, samen 140 kg plus 5 kg kleding en schoenen die we aanhebben. Verder geen spullen in de auto. ik zit nu op 11,6 liter op 100 km. het is 35 km.

nsdnayz

11.6km is al aan de zuinige kant! Normaal verbruik is tussen de 1 op 8 en 1 op 11, zuinigheidsridders kunnen er meer uit krijgen, maar dan moet je dat gassen maar vergeten. Kosten weet ik 1,2,3 niet, maar je auto is nu al aan de zuinige kant voor een roffel!

Edit: Zoals m'n pa altijd vertelde: eerst kijken dan zeiken.  :eusa_wall: :eusa_whistle:

CasB

volvo Rob

ik wou net reageren, maar je zegt het goed CasB, 11,6 liter, dus ik rijd 1 op 8,6

)()()sT

Valt nog mee  :eusa_eh:
Je hebt een 850 T-5 automaat, zo verschrikkelijk veel zuiniger wordt dat niet. Wel iets was mijn ervaring.

volvo Rob

Nou ja iets is altijd wat, maar ja het moet wel te overwegen zijn gezien de kosten...

CasB

Is het niet verstandiger om er een gasinstallatie in te bouwen? :P

grijzev70tdi

1 op 8,9 vind ik niet verkeerd. Met de 10V automaat komt me pa op het zelfde. Ik onzuiniger, maar dat heeft vooral e maken met mijn zware werkschoenen ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

volvo Rob

Citaat van: CasB op 13-04-2012 14:26:50
Is het niet verstandiger om er een gasinstallatie in te bouwen? :P

Ik ben iedere 2 tot 3 jaar aan een andere auto toe, dan gaat het kriebelen en wil ik wat anders, dus dat vindt ik niet rendabel.

volvo Rob

Is iemand bekend met Scholtmeijer Tuning?

grijzev70tdi

in die paar jaar krijg je de chip er ook niet uit. Er vanuit gaande dat je niet veel rijd mdat je geen gasauto hebt gekocht
Grolsch, het klinkt al lekkerder

volvo Rob

Ja daar zeg je zoiets, maar een chip is altijd nog voordeliger dan een gas installatie, dus vandaar.

)()()sT

Als je toch om de paar jaar wisselt snap ik eerlijk gezegd niet waar je je "druk" om maakt.
Ja, mijn V70 is wat zuiniger geworden bij gelijkende rijstijl, maar een chip kost je zo 300-400 euro bij een van de bekende sw-goeroe's.