smerige sigarettegeur laten verdwijnen....

Gestart door blauweroffel, 15-04-2012 16:19:50

Vorige topic - Volgende topic

blauweroffel

De alcantara set ligt dus in de garage, klaar om in de 855 gezet te worden.
Zegt mijn vrouw vandaag zo langs haar neus weg: die stoelen stinken verschrikkelijk naar sigarette rook.
(Nu heeft zij overigens wel reuksensoren waar een hasj hond nog jaloers op zou worden, maar dit terzijde....)

Voordat ik de set ga monteren (wat echt gaat gebeuren, daar Verron wel belang heeft bij eea aan blauwe onderdeln) wil ik de stoelen reiningen. Zodat de sigarette geur verdwijnt.

Waar kan ik dat het beste mee doen?  Water en zeep? beetje gemalen koffie in de zitting/leuning?
Iemand al eens gedaan/ervaring mee?

BR

big ben

henry classic v70

Ik had ooit eens iets gelezen over de Ananas-methode.....
Het blijkt te werken Gerco  :eusa_eh:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,13475.msg215341.html#msg215341

Citaat van: Patrick_24 op 20-05-2006 21:53:20
En zie hier...het feit is geschiedt. Nu nog 24 uur wachten.

Stap 1:
Men neme een ananas, mes, en een teiltje.

Stap 2:
Men snijdt de ananas in tweeën.

Stap 3:
Leg de 2 stukken ananas met de gesneden kanten naar boven in het teiltje:

Stap 4:
Plaats het teiltje in de auto en haal deze er pas na 24 uur weer uit.

Nu afwachten.

Mijn buurman komt trouwens net naar mij toe en vraagt waarom er een ananas in mn auto ligt. Ik hem het een en ander uitleggen. Zegt 'ie dat het beter werkt om koffiebonen op de een of andere manier in de auto te verbranden. De sterke geur die dan vrijkomt schijnt nog veel beter te helpen. Wie weet doen we dat straks ook even....
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

rovelra

Gemalen koffiebonen in een bakje met een scheutje spiritus erin absorbeerd ook alle geurtjes idd!

Martijn_B

Ik heb het met een bakje azijn gedaan, 24 uur in de auto. Sowieso helpt het goed om ook de stoelen schoon te maken met een licht vochtige doek met schoonmaakmiddel.

Ik heb de auto nu ongeveer 8 maanden, geur is bijna weg. Heb al meerdere malen ook luchtverfrissrrs e.d gebruikt, maar dat is maar tijdelijk en maskeert de geur.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

rpakuypers

Flesje kledingverfrisser van een bekend merk. Zo heb ik de enorme sigarenreuk uit mijn ex V70 gekregen. Totale kosten iets van 3,50 euro  :P en inspuiten, instappen en wegrijden .........

Groet,
Roger

Sbv

Ozon werkt goed, en anders met stoomcleaner en actiefschuim eerst de bekleding schoonmaken

peteRRR

Volgens mij ook het beste,....stoomcleaner en schrobben met een soppie.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Broabander

Ik heb een spuitbus HG nogiets gebruikt, gewoon een paar keer alles insprayen, dus ook de hemel en de hoedenplank en de matten in de achterbak, flink veel met de ramen open rijden en veel van de lucht is wel verdwenen. Bij mij is de lucht nu dus wel weg maar de stoelen zijn nog wel stoffig enzo, dus ik zou ook een stoomcleaner pakken want dan spoel je alle zooi (bijvoorbeeld as) eruit. En dan daarna eventueel met sprays losgaan.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Matthieu123

Bekledingsreiniger van de kruidvat à 2 euro werkt ook erg goed. Ik gebruik dit echt al jaren naar tevredenheid. Ik heb er echt onmogelijke vlekken mee kunnen verwijderen.

Ik heb de s70 er nu een paar keer mee gedaan en daarnaast nog met febreze gespoten.. Eindelijk geen rooklucht meer!

The Demon

Zelf gaan roken in de auto is ook een oplossing  ::)

Groet,
The Demon.

rpakuypers

Citaat van: The Demon op 15-04-2012 19:21:00
Zelf gaan roken in de auto is ook een oplossing  ::)

Groet,
The Demon.

Yep, maar da's wel de duurste oplossing ..................

Groet,
Roger

Sbv

-D©©©L-

Mijn ervaring is dat de meest hardnekkige geur niet in de bekleding zit, maar juist achter de bekleding op het metaal in de vorm van nicotine en teer neerslag en op de bovenzijde van de onderbekleding (vloer). Eigenlijk is er maar 1 methode om dat goed te verwijderden; bekleding eruit en met een sopje schoonmaken. Ik heb hier zelf een sterk ontvettende industrie reiniger voor gebruikt (nee, geen dasty).  De aanslag op de binnenzijde van de deurpanelen heb ik "gefixeerd" met een hele dunne laag sproeilijm die opdroogde tot een hele dunnen niet plakkende film. Bekleding kan je chemisch laten reinigen.

elianmars

Citaat van: -D©©©L- op 15-04-2012 20:37:40
Mijn ervaring is dat de meest hardnekkige geur niet in de bekleding zit, maar juist achter de bekleding op het metaal in de vorm van nicotine en teer neerslag en op de bovenzijde van de onderbekleding (vloer). Eigenlijk is er maar 1 methode om dat goed te verwijderden; bekleding eruit en met een sopje schoonmaken. Ik heb hier zelf een sterk ontvettende industrie reiniger voor gebruikt (nee, geen dasty).  De aanslag op de binnenzijde van de deurpanelen heb ik "gefixeerd" met een hele dunne laag sproeilijm die opdroogde tot een hele dunnen niet plakkende film. Bekleding kan je chemisch laten reinigen.

http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/schoonmaken/03_achter_vloer_schoon_1.jpg

http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/schoonmaken/04_achterkant_gestript_en_schoon_1.jpg

Gerco heeft andere stoelen en achterbank gekocht, waar de lucht in zit. Hoeft dus niet de gehele wagen uit elkaar te halen  ;D