Niet starten V70 97 LPI. We rijden weer!

Gestart door GJV70, 16-04-2012 23:23:42

Vorige topic - Volgende topic

elmarconi

Nou, volgens mij moet je er aardig wat energie in stoppen voordat 30 liter benzine zo warm wordt dat de pomp er last van krijgt.
Even de basisbegrippen, http://nl.wikipedia.org/wiki/Soortelijke_warmte,

Q = m x c x DeltaT, waarbij ik voor m de 30 liter x 0.72 kg/l neem, voor c 2100 J/Kg.K, en DeltaT een opwarming van 10°K.
Q is dan 30 x 0.72 x 2100 x 10 = 453 600 Ws.

Ter vergelijk, een benzinepomp van ??50 watt?? stookt in 2.5 uur 50 W x 2.5 x 3600 sec = 450000 Ws.
Ref: http://www.autoperformanceengineering.com/html/fpspecs.html

Tot zover mijn beschouwingen...

--
Autogas Inside . . .

haasje

Het heeft volgens mij niets te maken met de hoeveelheid, maar met het niveau.

Ludo

Volgens mij heeft ook nooit iemand beweerd, dat er minimum 30 liter in de tank moet zitten. ?
Enkel dat de kans met een erg kleine hoeveelheid in de tank, de pomp verbrand véél groter is.

NinaPaul

zoveel pijn doet het niet, als je het altijd tussen de 30 en 40 liter laat ;)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

)()()sT

Citaat van: Ludo op 18-04-2012 13:36:28
Volgens mij heeft ook nooit iemand beweerd, dat er minimum 30 liter in de tank moet zitten. ?
Enkel dat de kans met een erg kleine hoeveelheid in de tank, de pomp verbrand véél groter is.

Juist...
Ik laat het zakken tot een liter of 20, en als ik zin heb gooi ik erbij.

NinaPaul

Gewoon een gedachtegang.

Stel je hebt er nog 20 liter in, dan zou op benzine de maximale tijd dat de pomp "heet" (minder gekoeld) zijn werk moet doen maximaal zo een 2 uur zijn. Daarna moet je tanken, of duwen, voor beide geldt dat de pomp kan afkoelen.

Op LPG is de maximale tijd dat de pomp "heet" (minder gekoeld) draait oneindig lang (wanneer je nooit meer dan 20L tankt).

Wanneer de pomp volledig ondergedompeld staat in benzine dus maximaal gekoeld is weet ik niet. Iemand de feiten/tekeningen?
Maar ik denk dat ze de pomp (in de ontwerp fase) zeker zo laag mogelijk hebben gehouden.

Ik heb zelf altijd tussen de 30 en 40 liter in de (benzine) tank.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ludo

Citaat van: NinaPaul op 18-04-2012 14:24:15
Op LPG is de maximale tijd dat de pomp "heet" (minder gekoeld) draait oneindig lang (wanneer je nooit meer dan 20L tankt).

Afhankelijk van hoeveel je rijd en start, kan 20 liter ook weer snel op zijn.
Verdamper systemen, schakelden vroeger gelijk om na starten, een goed G3 systeem doet dat niet (emissie).
Vroeger, vond je vaak geen 5 liter in een tank.
Zo'n kleine hoeveelheid benzine warmt ook op tijdens circuleren, van koelen was er dus geen sprake.
Vervolgens ging men janken, omdat men ondanks de O zo goedkope lpg, tóch nog een behoorlijke kostenpot kreeg.
:eusa_doh:

GJV70

Lekker met goede moed in het zonnetje aan de klus begonnen...... Breekt potverdriedubbeltjes de brandstofleiding van het koppelstuk af...Stukje plastic is in de slang blijven zitten en de koppeling gaat voor geen mogelijkheid van de brandstofpomp af.
Heb voorzichtig gedaan maar schoot met mijn hand los van de koppeling tegen de plastic bocht en ...krak...

Hebben jullie een idee of er reparatiesetjes of losse koppelingen te verkrijgen zijn?

Alvast dank!
Roffel Sound Addict

GJV70

Lees net verschillde topics hierover...Zal morgen een nieuwe leiding gaan bestellen. Het betreft de leiding met het gele stikkertje. Dat is als ik het goed heb de aanvoer en die loopt tot aan het filter. Is dat de korte leiding?
Roffel Sound Addict

-D©©©L-

De leiding van de pomp naar het filter is inderdaad een korte leiding.

GJV70

Citaat van: -D©©©L- op 19-04-2012 20:18:24

En die heeft dat gele stickertje?
Roffel Sound Addict

-D©©©L-

Citaat van: GJV70 op 19-04-2012 20:24:32

dat had de nieuwe bij mij wel ja

GJV70

Citaat van: -D©©©L- op 19-04-2012 22:47:18
Citaat van: GJV70 op 19-04-2012 20:24:32

dat had de nieuwe bij mij wel ja

Ok dank je wel!
Roffel Sound Addict

GJV70

Nieuwe pomp, brandstofleiding en brandstoffilter gemonteerd en we rijden weer!

En wat een genot om na een week ''106-en'' weer in mijn eigen auto te mogen rijden!

Volvo 4(um4) life! :)

Nogmaals bedankt iedereen voor de tips en hulp!

Gr. GJ
Roffel Sound Addict

GJV70

owja...en ik heb mijn bezinetank ook maar bijgevuld ;)
Roffel Sound Addict