motortje CV achterklep gerepareerd!

Gestart door bArtch, 19-04-2012 11:26:47

Vorige topic - Volgende topic

bArtch

Hallo allemaal
Ik wilde mijn geslaagde reparatie van het achterklepslot even delen met de rest.
Mijn achterklepslot van mijn 850 estate uit 95 werkte niet meer goed. Alles wat hier in het forum werd voorgesteld al geprobeerd, maar niets hielp. Uiteindelijk heb ik het electromotortje uit de plastic behuizing gehaald, gedemonteerd, de koolborstels gereinigd en de hele boel met epoxy weer in elkaar gezet (de plastic behuizing). Het motortje lijkt een stuk krachtiger nu en werkt weer prima.
Als hij weer weigert moet ik maar proberen een nieuw motortje te vinden, maar het schijnt lastig te zijn om zo'n 12V motortje te vinden, en bovendien moet je dan weer zo'n tandwieltje erop kunnen zetten..ik weet niet of dat goed mogelijk is, zonder de boel te beschadigen..
Groeten
Bart
Volvo 850 - 2.5 - 10V - 1995

bArtch

Indien het motortje in de toekomst echt versleten is, zou ik hem dan kunnen vervangen door deze?
Bestelnummer: 244474 - 89  (bij Conrad)
Dit is een 12V electromotor, maar ik weet niet of hij even groot is en of ik het tandwieltje kan overzetten
Heeft iemand dit al eens geprobeerd?
Die dingen zijn maar een paar euro, altijd beter dan een heel nieuw slot van over de 100 euro.
Groeten
Bart
Volvo 850 - 2.5 - 10V - 1995