Italo-fan aan de Volvo

Gestart door ZC3rr0r, 15-05-2012 20:42:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ZC3rr0r

Gisteren voor het eerst aan m'n V70 gesleuteld (koplampwissermotor vervangen, mistlichtbehuizing vervangen, pookknop vervangen, pookhoes en handremhoes verwisseld) en ik moet zeggen dat, op de interieurdelen na, dit echt een van de plezierigste sleutelauto's is die ik oot heb gehad. Wat een wereld van verschil met italianen en jappaners, ik kan daadwerkelijk ergens bij zjonder mijn arm in onmenselijke bochten te moeten wringen!

Ter illustratie, koplamp uitbouwen:

Volvo; Open de motorkap, schroef drie boutjes in het montageframe van de koplamp los en pak de koplamp eruit.
Fiat Barchetta: Open de motorkap, verwijder de voorbumper, schroef twee boutjes aan de zijkant van de koplamhouder los, schroef aan de onderkant het boutje tussen de radiateur en de aircopomp los, schroef vervolgens het andere boutje aan de onderzijde los, duw de koplamp vanaf onderen voorzichtig omhoog (let op de sierlijst niet te breken) en druk vervolgens aan de achterkant van de lamp de koplamp naar buiten toe, terwijl je met je andere hand de koplamp ondersteund en geleid zodat het geheel niet ineens wegschiet.

Tijdsduur bij Volvo: 10 minuten
Tijsduur bij Fiat: 1 uur

Dus.....

volvotje850

Dus.............Als je van sleutelen houd koop je een Fiat  ;D

ZC3rr0r

Ligt eraan, houd je van sleutelen of vloeken?
Als je van vloeken houd is die Fiat de beste optie, als je gewoon lekker bezig wil zijn met je auto, dan heb ik nog nooit zo'n fijn sleutelobject gehad als mijn V70 :)

BenC70ES

Toch zijn er momenten dat je bij een Volvo ook serieus kunt vloeken... maar misschien heb je op dat moment de Fiat al in lichterlaaie staan  ;D

;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

UserID6342

Citaat van: ZC3rr0r op 03-06-2012 13:40:13
Ligt eraan, houd je van sleutelen of vloeken?
Als je van vloeken houd is die Fiat de beste optie, als je gewoon lekker bezig wil zijn met je auto, dan heb ik nog nooit zo'n fijn sleutelobject gehad als mijn V70 :)
;D Mwuh, ken wel zo een paar klussen opnoemen waarvan je toch flink kunt gaan vloeken hoor, ook aan een Volvo ;D ;D

ZC3rr0r

Citaat van: Dirk342 op 03-06-2012 21:04:03
Citaat van: ZC3rr0r op 03-06-2012 13:40:13
Ligt eraan, houd je van sleutelen of vloeken?
Als je van vloeken houd is die Fiat de beste optie, als je gewoon lekker bezig wil zijn met je auto, dan heb ik nog nooit zo'n fijn sleutelobject gehad als mijn V70 :)
;D Mwuh, ken wel zo een paar klussen opnoemen waarvan je toch flink kunt gaan vloeken hoor, ook aan een Volvo ;D ;D

Uiteraard, maar zo'n doffe ellende als het vervangen van de interieurradiateur bij een Barchetta zal het denk ik toch echt niet kunnen worden....letterlijk het hele dash moeten uitbouwen om ergens bij de kunnen komen om vervolgens ook nog eens je hele aircosysteem te moeten verwijderen voordat je het stomme ding daadwerkelijk kunt verwijderen...

ZC3rr0r

In de categorie: "Told you so", ben er zojuist achter gekomen hoe frustrerend een Volvo kan zijn inderdaad.

Er was een achterlichtje kapot gegaan in mijn V70, en ik besloot direct bij de constatering bij een tankstation een nieuw lampje te willen halen...niet dus. Blijkbaar is P21 / 4W erg ongebruikelijk, want overal probeerde men mij een P21 / 5W te verkopen, die dus met geen geweld passen in de socket...

4 tankstations later heb ik het maar opgegeven en heb koers gezet naar de dichtstbijzijnde Volvo dealer...
Gevolg: Mijn reis naar Sneek duurde door deze hele stunt maar lieft 1,5 uur langer (overigens wel nette service van de Volvo dealer in Heerenveen :) ).

ZC3rr0r

Ziezo, eerste kleine beurt gehad met de Volvo, gezellig Alfatische hoeveelheden geld achtergelaten ;)
Gelukkig hoef ik niet iedere beurt de spanrollen en riem van de dieselpomp te laten vervangen (incl time van de pomp) en een defect kofferbakslot te laten fixen, want dan werd het wel een erg dure hobby...