854 T-5 1994

Gestart door Arjanestate, 21-04-2012 11:56:11

Vorige topic - Volgende topic

Arjanestate

Dank je wel, in het mooie Ermelo 8) ;D

Eind vorig jaar zijn hebben we rond gereden in Zuid-Afrika, dus ik was al gewend aan het rechts sturen, bij deze auto zitten de richtingaanwijzer en ruitenwisser hendels aan de voor ons normale kant, dat vond ik het lastigst toen ik die auto in ZA reed. Ik ben sinds begin mei niet meer bij de Mac geweest  ;D

@c70Turbo ja dat was ik aan de Eendenparkweg :)

854 T-5 ROOD 1994

henry classic v70

Welke banden zitten er op de V70R...
... die plakken goed zeg! :D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Arjanestate

Haha, zal binnen kort eens fatsoenlijke foto's plaatsen
854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

Inmiddels al weer wat dingetjes gedaan aan de R:

Bij 172700 miles is er een distributieriem met waterpomp in gekomen, beurtje met olie en filter en nieuw koelwater. Vlak daarna ging de lichtschakelaar stuk, ik heb een poosje zonder dashboard verlichting gereden  :eusa_shifty: maar sinds gisteren reed ik toevallig in de buurt van een sloperij en heb een schakelaar gescoord en nu kan ik weer zien hoe hard ik rij 's avonds  8)

De oprit werd steeds maar weer opnieuw bevuild met olie, hij zweette al toen ik hem in mei gekocht had maar sinds er nieuwe olie zit leek het steeds erger te worden, dus maar eens een poging gedaan om die krengen te vervangen, na een half uur heb ik een vriend van me gebeld en bij hem op zn werk op de brug verder gegaan. Met het juiste gereedschap is het een fluitje van een cent  :eusa_whistle:

Resultaat: droge onderkant  :eusa_dance:

Vandaag (173800 miles) de wielen onder de T-5 vandaan gekaapt, daaronder de volledig waardeloze 15 inch winterset gezet, onder de R passen ze niet ivm de 302 remmetjes, de Porsche BBK heb ik er onder vandaan gehaald, en de Pegs met 4 nieuwe Michelins onder de R gezet:

Ik vind ze niet misstaan! En wat rijden Michelins fijn, zeker vergeleken met de vier gecupte oemoehoeroe banden die om de Comets zitten.

De T-5 in z'n prive verblijf, ff een keertje goed heet gereden en in z'n hok gezet, jammer maar helaas, pas in maart of april mag ie er weer uit, vergeleken met de R is hij écht supersnel, maar in het voorjaar krijgt hij weer alle aandacht 8), te beginnen met een poetsbeurt :-*

854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

175410 mi.:

Vervangen bougiekabels (1998) en de (hoogstwaarschijnlijke originele) bobine ivm af en toe een schokje.
Gelijk het luchtfilter en het interieurfilter vervangen en de voorste kentekenplaathouder.

De spuuglelijke flatblades voor en achter zijn ook vervangen voor de ouderwetse versie

Het pretpakket:

854 T-5 ROOD 1994

san

Ik zie wel eens een R rijden in Ermelo en Harderwijk maar,nu ik de achterkant zie is dat niet dezelfde..kenteken heb ik niet opgelet. Mooi ding!

Arjanestate

Ja die heb ik ook wel eens zien rijden afgelopen maand

Thanks!
854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

177400 mi.:

Vandaag even de auto nagelopen onder de kap, o.a. vacuumslangen gecontroleerd, TCV ietsjes bij moeten stellen (rembekrachtiger zit lekker in de weg met een RHD), intercoolerslangen etc. Alle vloeistoffen weer op peil gebracht, inclusief de automaat olie, peil was nog ok en goeie kleur.
Want woensdag breng ik een bezoekje bij Schutten voor een chipkuurtje voor de R :eusa_dance:
Ik hoop dat die 400kg verschil met die van mijn T-5 een beetje wordt weggepoetst met wat extra peekaatjes  ;D

De intercooler zit los tussen de radiateur en de condensor, dus dat wordt het complete pakket demonteren en kijken wat er aan de hand is, het is wel duidelijk dat dit de oorzaak is van een bepaald geklapper op gaten in de weg en klinkerwegen.  Ik ben alvast begonnen met het inspuiten van die twee boutjes waarmee de radiateur vast zit.

Verder heb ik nog een complete trekhaak op stock liggen voor de R. Dat wordt wel iets voor het voorjaar, ik moet nog even uitzoeken hoe ik het dan ga doen met de rechter uitlaatdemper, want de trekhaak komt onder een V70 met enkele uitlaat vandaan.

854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

Vandaag de R door Schutten laten chippen, lekker met 170 invoegen de A1 op op de terugweg ;D

Die 1900kg die t kreng weegt merk je niks meer van,

bedank Sebastiaan!

854 T-5 ROOD 1994

elianmars

Sbv

Citaat van: elianmars op 12-11-2015 08:30:12
1900 kilo?  :eusa_shifty:
leeggewicht ca 1700, volle tank, volle blaas en bolle bestuurder  ;D dan zit je al snel aan de 1900 kg

Arjanestate

Leegewicht is 1807kg volgens RDW, dat is inclusief Lpi installatie, daarbij komt een volle gastank, halve tank benzine en inderdaad, de bolle bestuurder weegt ook 95kg , wss komt het gewicht ruim over de 1900 kg :eusa_whistle:

854 T-5 ROOD 1994

ajj62283

Wat gaaf. Dat rood is schitterend.

Arjanestate

Onze buurman had nog wat onderdelen over van z'n T-5 uit lang vervlogen tijden,  hij had o.a. een inlaatspruitstukpakking, een nokkenas keerring en nog wat pakkingspul over en dit setje met nieuwe klopsensors, alles nog nieuw in verpakking en origineel.

Alleen wat is dat witte geval, dit zat in de originele gesloten verpakking erbij:

854 T-5 ROOD 1994

big ben