854 T-5 1994

Gestart door Arjanestate, 21-04-2012 11:56:11

Vorige topic - Volgende topic

Arjanestate

Ik heb de slotvanger van de motorkap vervangen, echter de 'nieuwe ' hield de motorkap ook niet vast, na heel wat gepiel en gerommel bleek dat de kabel op de verkeerde hefboom zat  :eusa_wall: Zo zat ie bij de oude ook maar dit ging wel goed totdat ie uiteindelijk stuk ging, maar hij sluit nu wee netjes.

Vandaag bij de T-5 de oranje knippers weer teruggeplaatst en gele H1 lampjes gemonteerd, slechts 1,69 via AliExpress  ;D ik heb de originele in het dashboardkastje bewaard, ik vind het wel smoelen dat geel.

Vandaag begonnen met het weer rood maken van de auto, nou is het met de motorkap alvast gelukt, deze was ook het meest dof dus dat gaat wel goed komen met de rest. De dakstrips heb ik verwijder, deze ga ik binnen kort adhv de howto op het forum weer netjes maken, gelukkig geen roest, daar was ik wel iets bang voor omdat die unikleuren de lak niet zo sterk van is. De spiegelkappen en de achterspoiler wil ik demonteren en opnieuw spuiten, deze zijn zodanig verkleurd, dat is met poetsen niet meer te doen. En ik zoek ook een nette voorbumper, deze moet dan ook worden gespoten.

854 T-5 ROOD 1994

leons850

Zeg Arjen, wat nu dan?
Jaguar?  :eusa_think:
Die vinden LPG niet zo lekker hoor. ;)
De rooie blijft toch wel hè?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Arjanestate

Ja, ook de rode gaat eruit, zojuist in de advertenties gezet, ik ben een beetje uitgekeken op Volvo dankzij  mijn vriendin, die is een mooie X-Type 3.0 gaan rijden en daardoor ben ik geïnteresseerd geraakt in dit merk.

Afgelopen maandag heb ik een XJ opgehaald, een dikke 4.2 V8 op LPG, wat een heerlijke auto! En het mooie is dat deze lichter en zuiniger is dan mijn V70R  :o

Of deze motoren LPG niet lekker vinden? Lijkt me stug, het is een LPi en een dikke overmaat aan cilinderinhoud voor het gewicht wat ie mee moet zeulen, de intallatie zit er ook pas 60K in dus het zal mijn tijd wel duren  8)

854 T-5 ROOD 1994

Piet

Buitengewoon fraaie wagen die jaguar...4.2 V8 ... lekker soepel motortje dus :)

henry classic v70

Erg luxe auto, van binnen ook erg mooi en natuurlijk typisch Engels  :eusa_clap:
Heb wel begrepen van een garage bedrijf dat roest wel eens een probleem kan zijn bij deze types..
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Died850

Mooie combinatie hoor! Een X-type 3.0 en een XJ 4.2, wat voor versnellingsbak in de X-Type en welke uitvoering? En zie ik nou Daimler velgen onder de XJ?
Verder is dit type XJ niet echt roest gevoelig (chassis is van aluminium) dat is meer het voorgaande model. (En ja die kunnen er wel wat van, ervaring mee ;D)
Veel plezier met de Jaagggs!

Arjanestate

De X-Type  is parelmoergroen en heeft een zwart leren interieur met originele navigatie, xenon en een automaat met (standaard) 4WD, welke uitvoering, geen idee, bijna de dikste denk ik zo, in ieder geval een prima auto en het mooie is dat ze geen scheet kosten terwijl deze en vele anderen die we gezien hadden vaak nog tot het laatst bij de Jaguardealer in onderhoud waren. Voor dat geld vind je geen 330i in die staat voor dat geld!

Onder de XJ zitten Super V8 velgen heb ik me laten vertellen, de wielkasten zitten lekker gevuld zo.

@Piet, die motor en bak zijn zo donders soepel en die kracht, als het maar een beetje nat is voel je de ESP vaak ingrijpen, die moet ik niet per ongeluk een keer uit laten als het regent...
854 T-5 ROOD 1994

Died850

Ah klinkt inderdaad als een dikke uitvoering. Wij hadden vroeger thuis een X-Type 3,0 sport met handbak zwarte lak en rood leren interieur, erg lekkere auto ook meerdere diesels van gehad.
Super V8 is een Daimler (nog luxere XjJ met een XJR motor (V8 supercharger). Erg mooie velgen.

elianmars

classicT5

Zeer fijne reisauto. Heb ik ook overwogen voordat ik mijn volvo kocht, maar hij was mij te lang voor in mijn garage.

Hoeveel liter lpg tank heb je erin? Staat me bij dat de in de wielbak geen erg grote tank past?

Veel rijplezier!

Arjanestate

Het is een 90 liter bruto tank in de wielbak, met zo'n hoeveelheid kom je nog eens ergens
854 T-5 ROOD 1994

V70geRwin

Jammer van de volvo maar er is meer leuk spul.
Goede keus en kwalitatief best prima.
Xj lijkt me ook wel wat als ik wat ouder ben  ;)

hertogjan6

Citaat van: hertogjan6 op 09-02-2014 19:28:58
http://i62.tinypic.com/w0tir8.jpg
http://i60.tinypic.com/hrhu3b.jpg

witter als dit krijg ik hem niet ;) anders word het 1 waas ;) 8)
inmiddels bijna 3 jaar verder te begrijpen dat ik nu precies dezelfde 850 voor de deur heb staan....

Jammer dat je hem weg doet, maarja zo'n luxe jag is zeker niet verkeerd!
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

UserID6342

Mooie auto de Jaq, en die dingen lopen gewoon prima op LPG.  Daar hoef je je echt niet druk om te maken.

leons850

Citaat van: Dirk342 op 28-07-2016 06:59:15
Mooie auto de Jaq, en die dingen lopen gewoon prima op LPG.  Daar hoef je je echt niet druk om te maken.

De grotere motoren wel is mij altijd verteld, kleinere motoren niet.
Verder niet zo veel lees geen ervaring mee.

Veel plezier er mee Arjen, dan maar een keer weer samen rijden met de Jag. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein