voorstellen van mezelf en mijn T5 (Nieuwe foto's)

Gestart door Rense850T5, 21-04-2012 12:24:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rense850T5

Hallo allemaal,

Mijn naam is Rense van Leeuwerden en ik woon in Apeldoorn.
Ik werk in de garage als monteur bij een universeel bedrijf en ga nog 1 dag in de week naar school voor opleiding 1e monteur (bijna klaar).
Thuis heb ik ook de luxe dat ik een brug heb en kan dus alle reparaties/upgrades zelf thuis uitvoeren.
mijn eerste auto is een Peugeot 206 GT (speciaale uitvoering 4000 van gemaakt) deze rij ik ook nog steeds mee.

Ook ik heb sinds een korte tijd een roffel gekocht,
het is een 850 T5 uit 93 Alter II met net 275K gelopen.
Er zitten al een aantal aanpassingen aan de wagen zoals:
- R interieur
- 3'' dp zonder cat en 2,5'' ferrita rvs uitlaat
- Intrax verlagingsveren
- Chip
en ik zal vast nog wel wat vergeten zijn.

Natuurlijk kon ik ook niet van mijn roffel afblijven en is er in een maand al heel wat aan gedaan o.a.:
- Nieuwe velgen gekocht 18'' Pegasus 225/35ZR18
- Big brake kit overgekocht van XYZ 330MM en gemonteerd en remklauwen achter rood gemaakt.
- Grote beurt gegeven olie, oliefilter, brandstoffilter, nieuwe koelvloeistof, nieuwe remvloeistof
- Ook zit er een nieuwe radiator in nieuw expansievat nieuwe carterventilatiepot en slangen
- Nieuwe IPD stab. stang kit 25 en 22 mm
- Dumpvalve gemonteerd icm blockingplate
- Alle vacuüm slangen vervangen voor silicone.
- Bovenste motorsteunrubbers vervangen (voor en achter)
- En ook nog een nieuwe rotor met verdelerkap (Bougies waren al gedaan)

Dit is de eerste onderhoud/upgrade lijst.
De turbo die er nu op zit lekt een beetje olie door de keerringen en ben van plan hem te gaan upgraden naar een 19T,
uiteraard horen daar ook alle andere mods bij die daar voor nodig zijn.

dan nu ff wat fototjes:
Dit is hoe ik hem ophaalde eind Januari.
Op de oprijwagen van het werk:

zo stond hij er bij:

en onder de motorkap:


ruim een maand later (nadat ik er even mee heb gereden(2000km)
ben ik aan het knutselen geslagen.
En dit is hoe hij nu is:

Onder de motorkap:

nog een dan omdat hij nu zoveel mooier is:


de foto's dat hij op de brug staan is in de garage bij mij thuis.

nou ik mezelf helemaal heb voorgesteld heb ik ook gelijk nog ff een vraagje:
- Heeft er iemand toevallig nog een guard I ab liggen (te koop/te leen) alarm gaat nu af als ik de deur open doe :-[
- Enik heb ook als ik gas geef maakt niet uit hoeveel toeren en ik laat het gas los en trap de koppeling in dan blijft hij nog ff hoog in de toeren hangen (soms loopt hij zelfs nog iets op) en zakt dan pas langzaam terug,
iemand enig id hoe ik dit kan verhelpen of waar dit aan ligt?
verder rijd het echt super en had ik er al veel eerder een moeten kopen.

groeten Rense
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

TonV70R

Hoi Rense,

Leuk weer iemand uit Apeldoorn erbij.
Al goed bezig geweest met de auto zo te lezen  :eusa_clap:
Op dit forum is genoeg info te vinden over allerlei zaken, dus even lekker lezen zou ik zeggen.
Mocht je een grijze V70 ergens rond Apeldoorn zien rijden kan het zijn dat ik het ben ;)
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

Elsje

Welkom hier en ziet er goed uit! Viel me wel op dat je nog geen veerpootbrug hebt maar die komt er vast nog wel op.

rifwachter

Hallo Rense,

Welkom op het forum, veel plezier met je mooie volvo.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

jwrtuning

Welkom Rense!

Mooie auto heb je gekocht  :)
Wat betreft het toeren vast houden als je de koppeling intrapt, volgens mij hebben ze dat allemaal. Dacht het eens gelezen te hebben hier op het forum. Die van mij doet dat ook. Went wel  ;)

Groet Jan Willem

Wout309t

Gasklep en stappenmotor reinigen wil weleens iets helpen.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Rense850T5

heey,

bedankt voor de leuke reacties en veerpootbrug komt idd nog staat al op het verlanglijstje

zal eens opletten als ik door Apeldoorn rij.

alarm probleem is al opgelost en ik zal gasklep en stappenmotor eens reinigen

gr.
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

mbouwheer

Citaat van: Ton850 op 21-04-2012 12:42:22
Mocht je een grijze V70 ergens rond Apeldoorn zien rijden kan het zijn dat ik het ben ;)

Of ik!

Ook welkom. Welk garagebedrijf werk je? Misschien komen we elkaar wel een keer tegen tegen. Ik woon in Apeldoorn zuid net onder het station.

Groeten,

Martijn (grijze V70 R AWD)

Rense850T5

ik werk bij autobedrijf G.Boks Apeldoorn noord,

en ik woon vlak bij de mac in zuid dus moeten elkaar tog een keer tegen komen haha.
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

R-K

Welkom op het forum Rense
Er zijn hier veel leerzame dingen te vinden.

Ik werk in zuid achter de BMW dealer. Ook ik ben er regelmatig te zien met mijn zilveren V70R  ;D

Groeten Ronald.

)()()sT

Zo, die is al een hoop opgeknapt! Nu nog een R-bumpertje en hij is stoer en mooi 8)
Welkom!

grijzev70tdi

Hmm zit je toevallig op het ROC in Apeldoorn? Dan heb ik je auto wel eens gezien denk ik. Zit daar op school namelijk. Ben heel af en toe met de volvo
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Rense850T5

ja klopt zit idd op ROC bn er alleen donderdag en zal nu ook weer mt de volvo naar school komen  :eusa_dance:
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

Arjanestate

Ik zal eens kijken of ik je 850 kan spotten, ik kom meestal donderdags naar het ROC
854 T-5 ROOD 1994

stefanhuijser

(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5