AT computercombinatie niet origineel

Gestart door MenzoChantal, 21-04-2012 13:05:43

Vorige topic - Volgende topic

MenzoChantal

Zoals ik al eerder postte heb ik een 20V automaat in onze T5. Je merkt er weinig van behalve dat de eindoverbrenging korter is: Bij 120km/h draait de motor 2800tpm ipv 2500tpm.

Nu vermoed ik dat de computer niet gewisseld, m.a.w. de originele computer voor de T5 bak die er eerst in zat, zit er nog in. Nu wil ik deze computer omwisselen voor de originele omdat deze naar mijn mening:

- veel vaker de lock-up toepast (volgens boekje in 2-3 en 4 wanneer mogelijk)
- een iets ander schakel gedrag vertoont zoals dit hoort bij de bak die er nu in hoort.

Het een en ander wellicht tot een iets lager brandstofverbruik kan zorgen.

Wat is jullie mening en kan ik de computer ongestraft wisselen? (heeft er iemand dan eentje te leen?)
Ja eindelijk een 850...een T5 nog wel!

NinaPaul

Welk nummer is het? http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,50572.0.html voor info

Heb zelf nog een 573 liggen (komt niet uit een T5)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

MenzoChantal

UserID6342

Denk wel dat ik je kan helpen, heb hier een aantal bakcomputers liggen van verschillende types w.o. 20V.  Weet je hoe oud de bak was ?

MenzoChantal

Ik heb bij Aisin zitten neuzen en ik denk van 1997, en weer een reden om bij je op de koffie te komen Dirk :)