Boiler aansluiten zonder dag/nachtstroom, wie weet raad?

Gestart door StefanCJ, 21-04-2012 18:56:52

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Wie heeft hier verstand van?

Ik heb een Inventum EDR 80 boiler. Deze heeft de vorige eigenaar zo aangesloten dat deze gebruik maakt van dag- en nachtstroom. In de meterkast zit een Toonfrequent ontvanger (boilerrelais) waar de boiler op zit aangesloten. Ik heb echter geen dag/nacht tarief en wil gewoon dat de boiler altijd opwarmt. Nu warmt de boiler dus alleen `s nachts op en na veel en lang douchen sta ik of mijn vrouw onder een koude douche.

Ziehier een foto hoe het aangesloten zit. Mijn boerenelectraverstand zegt me dat ik de draden die naar het boilerrelais met elkaar moet verbinden zodat de boiler altijd stroom heeft en opwarmt aan de hand van de thermostaat. Klopt mijn gevoel?

Bedankt voor de tips,
Stefan.

elianmars

Zwarte draad, die van relais naar boiler loopt, in de doos doorknippen en verbinden met de bruine draad, die vanuit de meterkast komt. Dan heb je continu stroom op je boiler.

mehn

Citaat van: elianmars op 21-04-2012 19:01:24
Zwarte draad, die van relais naar boiler loopt, in de doos doorknippen en verbinden met de bruine draad, die vanuit de meterkast komt. Dan heb je continu stroom op je boiler.

Zet je wel eerst ff de stroom eraf? :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

StefanCJ

FrankvdAa

Zwart is officieel schakeldraad, dus wil je echt netjes doen zul je de bij de boiler de bruine draad moeten aansluiten op de plek van de zwarte en in die doos de bruine van de meterkast aan moeten sluiten op de losse bruine van de boiler. Dit voorkomt ook evt. verwarring in de toekomst.

En zoals Mehn aan geeft is het wel ten zeerste aan te raden om de spanning er vooraf af te halen.
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

rovelra

Citaat van: mehn op 21-04-2012 19:05:07

Met de juiste tang niet noodzakelijk!! :eusa_whistle: >:(

elianmars

Och, als je voorzichtig te werk gaat, is dat niet nodig hoor.

Af en toe 220 volt door je lichaam is ook wel eens lekker  :eusa_shifty:

StefanCJ

Citaat van: elianmars op 21-04-2012 19:10:46

Och, als je voorzichtig te werk gaat, is dat niet nodig hoor.

Af en toe 220 volt door je lichaam is ook wel eens lekker  :eusa_shifty:

Ach, het is zaterdagavond, dan mag ik ook weleens gek doen  ;D

rifwachter

Veiligheid gaat voor alles !  Stroom er af voor je gaat knippen, je zult de beide draden ook blank moeten maken voordat je ze verbindt.

En veilig is niet met een kroonsteentje.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

rovelra

Citaat van: rifwachter op 21-04-2012 19:19:00
Veiligheid gaat voor alles !  Stroom er af voor je gaat knippen, je zult de beide draden ook blank moeten maken voordat je ze verbindt.

En veilig is niet met een kroonsteentje.

Blank maken gewoon met je tanden !!

LOL

Jack v

Het jeukt alleen een beetje Stefan, gewoon die tang erin zetten
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

StefanCJ

Citaat van: Jack v op 21-04-2012 19:21:30
Het jeukt alleen een beetje Stefan, gewoon die tang erin zettenhttp://www.easyfreesmileys.com/smileys/free-scared-smileys-716.gif

Inderdaad ... Net zoals dat echte mannen geen honing kopen  :eusa_naughty:

elmarconi

Citaat van: StefanCJ op 21-04-2012 18:56:52

Ik heb een Inventum EDR 80 boiler. Deze heeft de vorige eigenaar zo aangesloten dat deze gebruik maakt van dag- en nachtstroom. In de meterkast zit een Toonfrequent ontvanger (boilerrelais) waar de boiler op zit aangesloten. Ik heb echter geen dag/nacht tarief en wil gewoon dat de boiler altijd opwarmt. Nu warmt de boiler dus alleen `s nachts op en na veel en lang douchen sta ik of mijn vrouw onder een koude douche.

Daar wordt het niet anders van als je 'm continue aan het sap hangt. Veel en lang douchen gaat niet icm een boiler. Dan moet 't eerst opwarmen.
--
Autogas Inside . . .

HESSIE

grotere boiler nemen....of kortere douche nemen.....of samen tegelijk...you wash my back,i wash your....... ;D

StefanCJ

Citaat van: elmarconi op 21-04-2012 22:20:11
Citaat van: StefanCJ op 21-04-2012 18:56:52

Daar wordt het niet anders van als je 'm continue aan het sap hangt. Veel en lang douchen gaat niet icm een boiler. Dan moet 't eerst opwarmen.

Normaal warmt 'ie alleen 's nachts op, nu altijd.