De Witte Vlek

Gestart door antraciet, 21-04-2012 21:59:25

Vorige topic - Volgende topic

antraciet

De Witte had/heeft een beetje last van incontinentie dus vanavond de bodem een beetje schoongemaakt om te kijken waar de lekkage vandaan komt. Verdachte was een krukaskeerring, maar niks te zien  :eusa_wall: :eusa_wall:. Jullie oordeel?

UserID6342

Kun je de bak schoonmaken Arjen met wat remmenreiniger ?  Wat op de onderkant van de auto zit moet je niet op letten want dat is allemaal ouwe zooi en kun je niets uit afleiden. Mijn T-5 ziet er ook zo uit aan de onderkant.

Zo te zien is de krukaskeerring droog nu  :eusa_clap: en die lekte echt en dat heb je zelf ook gezien.  Koppelomvormer lekt ook niet want dan kwam de olie door de roostertjes heen.  Zou de bak (carterpan) nog kunnen zijn, maar even goed schoonmaken met remmenreiniger (werkt het makkelijkst), blijft het oliepeil goed van de bak ?  Peilen met lopende motor in de D en de handrem aangetrokken

antraciet

Citaat van: Dirk342 op 08-05-2012 21:42:07
Kun je de bak schoonmaken Arjen met wat remmenreiniger ?  Wat op de onderkant van de auto zit moet je niet op letten want dat is allemaal ouwe zooi en kun je niets uit afleiden. Mijn T-5 ziet er ook zo uit aan de onderkant.

Zo te zien is de krukaskeerring droog nu  :eusa_clap: en die lekte echt en dat heb je zelf ook gezien.  Koppelomvormer lekt ook niet want dan kwam de olie door de roostertjes heen.  Zou de bak (carterpan) nog kunnen zijn, maar even goed schoonmaken met remmenreiniger (werkt het makkelijkst), blijft het oliepeil goed van de bak ?  Peilen met lopende motor in de D en de handrem aangetrokken

Zal morgen eens een busje meenemen van het werk. Volgens mij lekte ze gewone olie en geen atf olie. De olie was meer geel dan rood, dus??. En als de bak zou lekken dan>? Verder is ook nog de radiateur gaan lekken aan de bovenzijde waar ooit een sensor gezeten heeft? Lekt langs blauwe smurrie dus maar hittebestendige kit aanbrengen.

O ja het gas nog 1 1/2 slag open gegeven, trekt beter lijkt nu. Stond nog te krap? Gaf wel een paar plofjes in de uitlaat vanavond  ;D. Dat was overigens voor het opendraaien daarna niet meer

UserID6342

Was ook motorolie en geen ATF dus dat klopt wel.  Wat betreft de bak; als de pan mocht lekken op de pakking is het gewoon goed te doen en stelt het niet zo veel voor.  Kun je meteen de zeef mee vervangen en dan zal de bak ook een stuk lekkerder schakelen icm nieuwe olie.  Die heb je zat staan dus dat is het probleem dan niet. Askeerring aan de achterzijde kan ook en willen wel eens lekken.

Maar eerst even goed schoonmaken dan pas kun je iets zien.  Nogmaals, let niet op de onderkant van de auto want daar kun je helemaal niets mee.

Wees verstandig en rij met de auto even langs een gasboer voor het goed afstellen en de juiste COwaarde/  Die paar centen die dat kost, bespaar je eigenlijk al als je maar 1 backfire krijgt.  Want dan is echt leiden in last.  De hele boel slaat je kapot dan.  Zou je eigenlijk niet moeten willen.  Als de gasboeren 'm goed afstellen haal je het maximale uit deze motor op LPG.  Je complete ontsteking is nieuw dus daar kan het niet aan liggen.  We hebben 'm hier precies op tijd op de fabrieksgegevens gezet.

antraciet

Heb m op de brug gehad. Het lijkt alsof de slangetjes die van de radiateur richting bak lopen poreus zijn  :eusa_pray:. Verder lekt de radiateur nu behoolijk. Zit er bovenaan normaal een sensor? Welke ze afgeplakt hebben?

UserID6342

Die slangetjes zoals jij ze noemt zijn stalen leidingen, die zullen wel niet poreus zijn neem ik aan.  Bovendien zou die dan ATF moeten lekken en geen koelvloeistof. Qua koelslangen / aansluitingen zitten er drie, 1tje als aanvoer (bovenste), 1tje als afvoer(onderste) en 1tje als overloop expansievaatje (boven zijkant rechts).

antraciet

Zijn idd stalen leidingen Dirk. Zat wel een vers vochtplekje op  :-\

MVeldhuis

Arjen, die radiateur is uit elkaar geknald toen dat ding aan de kook was, heb ik een plastic plaatje voor gelijmd met epoxy maar dat houd dus niet.
Heb ik je verteld toen je hem kwam kopen ;D

antraciet

arjenT5R

Citaat van: MVeldhuis op 10-05-2012 00:35:17
Arjen, die radiateur is uit elkaar geknald toen dat ding aan de kook was, heb ik een plastic plaatje voor gelijmd met epoxy maar dat houd dus niet.

monsieur bricolage!! ;D

Das frans voor beunhaas  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

elianmars

Citaat van: arjenT5R op 10-05-2012 17:55:50

monsieur bricolage!! ;D

Das frans voor beunhaas  ;)

;D

UserID6342

Euh sorry, dit kan ik me ook niet herinneren hoor...... En volgens mij was ik er toch echt bij.  Heb het net ook nog even met Jeff over gehad en die weet het zich ook niet te herinneren.

En hoe nu dan verder ?  Want er moet dus gewoon een nieuwe radiateur in !

http://www.vomd.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=1_304_305_499&products_id=1525&zenid=cd9199ebef782724c8873b33b4f560f1

http://www.volvo-parts.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=500_502&products_id=4786

http://www.winparts.nl/14/koelsysteem/radiateur

MVeldhuis

Nou, dan weten jullie waar je hem halen moet. :)

antraciet

Volgens mij niet hoor. Maar is er nog meer dat je me verteld hebt waar ik rekening mee moet houden?  :-[

MVeldhuis

Jah, de drijfstanglagers liggen eruit, heb ik geloof ik ook wel genoemd.