juridisch vraagje

Gestart door Schnappi, 22-04-2012 16:40:49

Vorige topic - Volgende topic

Schnappi

Hey allemaal,

heb een klein vraagje

Men rijdt op een polderweg en een tegemoetkomende bestuurder rijdt de buitenspiegel eraf en rijdt door terwijl men zelf stopt, men zet de achtervolging in en men haalt de bestuurder in en doet een nieuwe poging om hem te stoppen en nu rijdt men de bumper aan gort terwijl ik al stil stond.

dankzij een getuige bleef de man nu stil staan.

kan men deze man nu aanklagen voor doorrijden na aanrijding of poging daar tot.  Want de politie wil de aangifte niet opnemen omdat nu de gegevens van de man bekend zijn.

Groeten

THIJS-V70

Ik reageer hier niet echt vaak op want dit zijn mijn inziens vaak topics om je recht te halen.

Het begint bij de spiegel, iedereen is hier verantwoordelijk voor eigen schade in die gevallen, dus alles wat erna komt? Ik zou je rechtsbijstandsverzekering even raadplegen maar ik geeft je weinig kans door je actie zoals ik deze begrijp.

Je topic komt overigens niet erg duidelijk over met "men" en "ik".
Ik rij net zo goed op gas als ik kan koken ;)

-D©©©L-

dus "men" zet "de man" stil en jij stond stil ?  Van wie was die bumper ? Van wie was de buitenspiegel ?

Wout309t

Ik zie ook door alle mennen geen bos meer.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Schnappi

de schade voor mij op dit moment spiegel en bumper (en wat krassen en lakschade) en voor de tegenpartij spiegel en voorbumper.

ik begrijp dat in de meeste gevallen van spiegelschade beide partijen verantwoordelijk zijn, maar als de tegenpartij er twee keer probeert weg te rijden.

dan lijkt het in mijn ogen dat de schade gewoon moet worden vergoedt door tegenpartij, omdat de tegenpartij er gewoon onderuit wilt komen.

elianmars

Ik begrijp het hele verhaal niet  :eusa_shifty:

Wie is men? Wie is de tegenpartij? Wie is ik? Wie is de getuige?

V70 classic

Ik had pas ong hetzelfde.
Kreeg alles vergoed.
Maar dit was bij een versmalling waar ik voorrang had.
En ik stond stil toen ze mij raakte.
In principe heeft ieder recht op de helft van de weg tenzij anders geregeld.
Betekent dus dat je moet stoppen als het smal wordt en met gepaste snelheid passeren.

Grote probleem is bewijslast.
Ik had het op video.

Sk6 met de afhandeling
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

-D©©©L-

Citaat van: Schnappi op 22-04-2012 16:40:49
Hey allemaal,

heb een klein vraagje

Men rijdt op een polderweg en een tegemoetkomende bestuurder rijdt de buitenspiegel eraf en rijdt door terwijl men zelf stopt, men zet de achtervolging in en men haalt de bestuurder in en doet een nieuwe poging om hem te stoppen en nu rijdt men de bumper aan gort terwijl ik al stil stond.

dankzij een getuige bleef de man nu stil staan.
kan men deze man nu aanklagen voor doorrijden na aanrijding of poging daar tot.  Want de politie wil de aangifte niet opnemen omdat nu de gegevens van de man bekend zijn.

Groeten

Citaat van: Schnappi op 22-04-2012 16:54:21
de schade voor mij op dit moment spiegel en bumper (en wat krassen en lakschade) en voor de tegenpartij spiegel en voorbumper.
ik begrijp dat in de meeste gevallen van spiegelschade beide partijen verantwoordelijk zijn, maar als de tegenpartij er twee keer probeert weg te rijden.
dan lijkt het in mijn ogen dat de schade gewoon moet worden vergoedt door tegenpartij, omdat de tegenpartij er gewoon onderuit wilt komen.

Je kan die spiegel gewoon melden aan je verzekering, die zal het proberen te verhalen.  Als jij je eigen bumper aan stukken rijd tijdens een "eigen rechter" actie, is dat je eigen risico. Heeft de tegenpartij ook nog extra schade opgelopen of heb je hem eenzijdig tegen een paaltje gezet ofzo ?

THIJS-V70

Citaat van: Schnappi op 22-04-2012 16:54:21

Als je op de weg je eigen rechter wil spelen, wat mag als iemand schuld heeft en weg probeert te rijden, dien je alle gevaar te voorkomen.

De man zal echt niet voor de spiegel weg gereden zijn, en jij had ook zeker verstandiger kunnen zijn gezien je toch al weet dat zijn verzekering en de jouwe beide niets uit gaan keren.

Strikt genomen zie ik het zo: Je veroorzaakt een ongeluk, de man zal wellicht niet gedacht hebben dat jij bewust hem wil stoppen om een reden van een spiegel.

Had je een getuige naast je dan had je prima achter hem aan kunnen rijden en zijn kenteken kunnen noteren, dan had je verzekering overigens ook direct gemeld dat er weinig te halen valt.

Vervelend van je schade, uiteraard, maar je hebt denk ik zo je aandeel.

Dit is puur zoals ik het zie, ik ga niemand spekken verder in zijn gelijk :)

Schnappi

eigen rechter actie is het zeker niet geweest, en btw die man was hoogbejaard want ik gaf hem aan om een schadeformulier in te vullen en daar reageerde hij gewoon niet op en toen rijd hij tegen mijn bumper op, waarvan een getuige dat heeft gezien.

Henk855

Citaat van: Schnappi op 22-04-2012 17:33:30
eigen rechter actie is het zeker niet geweest, en btw die man was hoogbejaard want ik gaf hem aan om een schadeformulier in te vullen en daar reageerde hij gewoon niet op en toen rijd hij tegen mijn bumper op, waarvan een getuige dat heeft gezien.

Heb je geen rechtsbijstand?

Die kunnen je alles vertellen.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

-D©©©L-

Citaat van: Schnappi op 22-04-2012 17:33:30

Dan beide schades melden met getuigen verklaring. Eventueel melden bij de lokatie politie en vragen om een mutatienummer (dit is geen aangifte, alleen een vastlegging). Dit mutatienummer kan je dan vermelden op het schadeformulier.

Waarom zo vaag in je eerste post ?  Nu je het vertelt als je eigen verhaal is het een stuk duidelijker.

THIJS-V70

Citaat van: -D©©©L- op 22-04-2012 17:38:09

Waarom zo vaag in je eerste post ?  Nu je het vertelt als je eigen verhaal is het een stuk duidelijker.

Inderdaad, de man zal ongetwijfeld verward zijn geweest, geschrokken. Gelukkig is het maar een auto dan toch ?

Ik sta in dat soort komende situaties gewoon stil in de berm... of je dempers krijgen een klap als je dan toch door wil rijden.