Hebben jullie er aan de pomp al iets van gemerkt?

Gestart door M a r c, 24-04-2012 08:53:11

Vorige topic - Volgende topic

Martijn_B

Nog steeds €1,94 hier in Delft voor Euro98 van de BP.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Spin!

Citaat van: Snellebaksteen op 24-04-2012 15:22:40
Citaat van: rammstein01 op 24-04-2012 09:06:38
Wat ik wel merk is dat de reiskostenvergoeding niet meer van deze tijd is. Daar mag wel een kleine eurocent of 7 bij / km.

Helaas, helaas, de reiskosten vergoeding gaat mogelijk zelfs omlaag van 19 cent per kilometer naar 13.

Bron: http://www.elsevierfiscaal.nl/fiscaal-actueel/nieuws/nieuws/2020/kamervragen-verlaging-onbelaste-reiskostenvergoeding

Oei...dan wordt het simpel als ik ooit nog voor mijn baas moet reizen: huur maar een auto voor me. Kost me momenteel meer dan het oplevert. Of je komt me 's ochtends maar lekker ophalen en in de avond thuis afzetten, maar wel netjes op tijd hé

www.vm-parts.nl

Martijn_B

Lang leve de NS jaarkaart! Op het moment dat je geen frontale botsingen hebt is het tegenwoordig best comfortabel reizen hoor. rijden ook aardig op tijd!

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Hans Duiven

Citaat van: M a r c op 24-04-2012 08:53:11
Nieuws vandaag:

De prijs van Amerikaanse olie daalde 1,8 procent tot 102,05 dollar per vat en Brentolie werd 1 procent goedkoper op 117,55 dollar per vat.

Aan de pomp betaal ik nog steeds ca.  1,92 euro per liter 98....   :eusa_doh:

1% per vat Brentolie

Enfin,
De literprijs van brandstof is opgebouwd uit...

€ 0,825 euro 95
€ 0.736 accijns   
€ 0,296 BTW

€ 1,857 totaalprijs.

Zou vermoedelijk nog geen cent de liter schelen.

HESSIE

tankte  1.81 voor euro 98 bij skippy afgelopen weekend.
scheelt woendag en zaterdag 14 cent.

tank je bij de bp bij ons nog geen euro 95 voor  ::)

M a r c

Citaat van: Spin! op 24-04-2012 17:14:06
Wat ik wel merk is dat de reiskostenvergoeding niet meer van deze tijd is. Daar mag wel een kleine eurocent of 7 bij / km.

Helaas, helaas, de reiskosten vergoeding gaat mogelijk zelfs omlaag van 19 cent per kilometer naar 13.

Bron: http://www.elsevierfiscaal.nl/fiscaal-actueel/nieuws/nieuws/2020/kamervragen-verlaging-onbelaste-reiskostenvergoeding

Oei...dan wordt het simpel als ik ooit nog voor mijn baas moet reizen: huur maar een auto voor me. Kost me momenteel meer dan het oplevert. Of je komt me 's ochtends maar lekker ophalen en in de avond thuis afzetten, maar wel netjes op tijd hé

Je baas bedenkt dit niet he....?!  Die moet ook gewoon werken voor zijn centjes. Zonder jouw "baas" had jij geen werk (althans niet daar)  ;D  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Marc O.

Citaat van: M a r c op 24-04-2012 20:14:30

Je baas bedenkt dit niet he....?!  Die moet ook gewoon werken voor zijn centjes. Zonder jouw "baas" had jij geen werk (althans niet daar)  ;D  ;)

Tsja, en zonder Spinnetjes had zijn baas geen bedrijf ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Luc

Denken jullie nou echt dat jullie een lagere olieprijs aan de pomp gaan merken?
De overheid heeft veeeeel geld nodig. Dus stel dat Shell zn prijs met een paar cent per liter verlaagd, dan zorgt onze overheid wel voor een paar dagen vertraging met het verwerken van die prijsverlaging. En als Shell zn prijs na een week weer omhoog schroeft, is de overheid meteen weer wakker, om over elke cent verhoging meteen weer het maximale rendement te trekken.

De overheid wíl gewoon dat wij allen in de file staan, daar wordt t begrotingstekort alleen maar kleiner van. File rijden = brandstof verspillen. En als je tank leeg is, doe je m toch weer vol. Dus die lege schatkist, is niet zo heel erg leeg. Wij pompen daar dagelijks 100.000en euri in, met alle km's die wij noodzakelijk achten.

Een oplossing voor t probleem heb ik niet 1-2-3 paraat, maar ik hoop dat als je de volgende keer aan de pomp staat, je je afvraagt of je wellicht beter bepaalde dingen met de fiets had kunnen doen.

Als iedereen gaat fietsen, of lopen,  voor elk ***-afstandje, en wij als consumenten zetten door, dán gaat de schatkist helemaal leeg. En dan wordt de benzine nog duurder, maar we hebben dr minder van nodig...

Schiet me maar af.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Marc O.

Benzine zal nooit meer écht goedkoper worden behoudens de normale schommelingen van een paar cent. Leer er mee te leven of verhuis naar Venezuela, Saoedie Arabie of een van de Golfstaten. Oh, en in Zweden en Spanje is de peut ook wat goedkoper, maar daar hebben ze dan weer nauwelijks tot geen LPG.
...The Nile isn't just a river in Africa...

maruska

het moet toch echt drastig omlaag gaan, wil je het echt gaan merken. Ik denk dat mensen nog steeds alles onder de magische 2 euro grens betalen aan benzine (95/98). Ik rij er zelf niet minder om. Kwestie van een paar euro op die volle tank. Dan maar een paar uur extra werken. Plezierig rijden heeft ook zn waarde..

@Marc O., wie gaat er dan ook op gas rijden..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Spin!

Citaat van: M a r c op 24-04-2012 20:14:30

Je baas bedenkt dit niet he....?!  Die moet ook gewoon werken voor zijn centjes. Zonder jouw "baas" had jij geen werk (althans niet daar)  ;D  ;)

Weet ik Marc, was ook sarcastisch bedoeld  :angel: Wat de andere Marc vervolgens roept; "zonder spinnetjes geen bedrijf", ook dat is waarheid. Het werkt twee kanten op. Als wij hier als individu een kant zijn en de overheid, dan is het helaas vaak eenrichtingsverkeer.

Helaas snapt men het niet, en daarom zal het kabinet wel wéér zijn gevallen. De formule is zo simpel. Meer koopkracht = meer omzetbelasting = minder bezuinigen.

Wat nu gebeurt is dat men ergens veren vandaan moet toveren om het kussen te vullen, en ze laten de dikke kippen links liggen (of de kippen die op transport over de grens gaan) en zoeken naar een schriel kipje waar al bijna geen veer meer op zit en trekken daar nog een plukje dons onder de vleugel vandaan.

www.vm-parts.nl

WYD

Benzine en olie zijn ook weer niet zo direct met elkaar verbonden.
De prijs van brandstoffen wordt net als bijna alles in de economie bepaalt door de vraag en aanbod. Door de alsmaar toenemende vraag wordt brandstof duurder. De aanbod van grondstoffen wil nog wel eens wat lastiger verlopen, zoals op dit moment met de economische sancties tegen Iran.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

Martijn_B

Mja, denk dat je mag genieten van je roffel nu het nog kan: ik denk niet dat mijn kinderen het ooit nog gaan meemaken zelf een 5 cilinder 2,3L te rijden. Nee dan gaat het van: "vroeger, toen papa 24 was, had hij een auto op benzine!". "Wat is dat papa, benzine?!".

sander2

Citaat van: WYD op 25-04-2012 17:32:30
Benzine en olie zijn ook weer niet zo direct met elkaar verbonden.
De prijs van brandstoffen wordt net als bijna alles in de economie bepaalt door de vraag en aanbod. Door de alsmaar toenemende vraag wordt brandstof duurder. De aanbod van grondstoffen wil nog wel eens wat lastiger verlopen, zoals op dit moment met de economische sancties tegen Iran.

Helemaal juist! En met name de productiecapaciteit blijft vaak wat achter bij de economische schommelingen. De Opec landen bijvoorbeeld komen eens in de zoveel tijd bij elkaar om te bepalen hoeveel vaten ze gaan produceren. Volgens mij het grootste kartel te wereld maar daar durft zelfs ijzeren nelie niets aan te doen. Volgens mij is er de afgelopen maanden geen verhoging van de accijnzen geweest, het heeft dus direct te maken met vraag en aanbod. De vraag vanuit de Bric-landen is zo groot waarbij volgens mij alleen de B zelf olie produceert en ook lang niet voldoende.

WYD

Het gaat kartelvorming zeker niet tegen, maar het is ook niet de aanleiding om productieafspraken te maken. Probleem met de gigantische hoeveelheden is, dat wanneer je teveel produceert je meer opslag nodig hebt. Daarom is het zaak een zo marktgerichte productie af te zetten, want meer opslag is meer risico en maakt de olie duurder doordat het logistieke proces duurder wordt.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?