Rammelde kunststof delen

Gestart door BK, 24-04-2012 12:37:22

Vorige topic - Volgende topic

BK

Dames en heren ook,

Iemand een tip om de kunststof delen bij de achterklep ( o.a. speaker delen ) minder te laten rammelen ? Iemand riep al vilttape ?Een van de vorige eigenaren heeft bijna alle clips die eraan zitten afgebroken. Heb niet bepaald zijn alles te vernieuwen aan de binnenzijde achterin.

Thanks Bert

thuur

Alle clips vernieuwen en repareren wat stuk is. Alle andere oplossingen zijn gepruts.

Gr 8)

Ries van de Zilverschuit

Heb de laatste weken ook net de meeste clips vernieuwd. Alles is weer rammel- en kraakvrij. Ook de kunststofdelen vervangen. Alles oogt weer lekker fris en zit weer strak in het gelid.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

wietseschuiling

:)

Ik heb alle clips vernieuwd maar nog kraak en piep, heb
alles weer verwijderd en er stroken vloerbeddekking onder geplakt.
En dan weer alles gemonteerd en dat scheeldt een hoop. :)

gr Wietse
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

jeroen74

Ik heb op alle clipjes (en op vele andere plaatsen) een strookje stoffen tape geplakt, om direct plastic-op-plastic contact te vermijden.

BK

Thanks Gents voor snelle antwoorden,

Zal ook wel moeten lijmen, deels is afgebroken maar ga er weekend eens mee bezig.
:)

Dank Bert

Dennis1974

Ik heb stapels foam van mijn werk meegenomen....dat spul wat ook tegen de muren zit in radio cellen. Ik heb ook rammeltjes in de auto en wordt er gek van. Ik heb ALLE clipjes vervangen...achterklep reparatie setjes gebruikt en nu dus de hele achterkant tot aan het dak toe (waar de kunstof panelen zitten) de hele zooi met foam opgevuld. Als je er nu met je hand op klopt hoor je een gewenste doffe klop ipv dat dunne kunstof alsof alles loszit klopje....herken je dit? :) Igg hielp het niet tegen het gerammel. Die heb ik inmiddels ontdekt. Ik ben met een maat over een klinkerweg gaan rijden met mij in de achterbak. Het euvel zit hem in het slot ! Als ik die aandruk tijdens rijden is het gerammel weg.

Nu moet ik maar eens kijken hoe ik dat oplos?

Maar goed.....foam doet ook wonderen.

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

jeroen74

Ik heb wel eens plastic paneeltje van een Golf zoveel bekeken, een stuurkolomkap geloof ik, en die was gevuld met redelijke harde,maar nog wel indrukbare, foam. Ik vermoed om dezelfde reden als wat jij wil, om te voorkomen dat het zo goedkoop 'hol' klinkt en alsof het van veel zwaarder materiaal gemaakt is :)

Dat slot kun je afstellen, maar het blijft wel een compromis tussen hoe makkelijk ie dichtvalt en de hoeveelheid speling. Wat dik vilt op dit aanslag rubbers schijnt ook te helpen.

BK

Ik was eraan begonnen maar je word er sjaggie van... Nu blijkt ook dat de achterbank voor gerammel zorgt. De helft van het gerammel was weg toe ik ze plat legde. Ik had het veiligheidsnet wel vast laten zitten aan het dak....scheelde echt aanzienlijk......

Groet Bert

jeroen74

Bij mij klappert de achterbank ook, en ook de leuning van de passagiersstoel. Aan beide weinig te doen ben ik bang :(

BK

Zou je bijna grijs kenteken gaan rijden..... ;D

NinaPaul

PUR schuim/purschuim  :evil: dan rammelt het niet meer  :eusa_whistle:
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Boeijke

Daarom rijd ik een sedan  :eusa_whistle:

BK

thuur

Citaat van: jeroen74 op 14-05-2012 14:21:22
Bij mij klappert de achterbank ook, en ook de leuning van de passagiersstoel. Aan beide weinig te doen ben ik bang :(

Aan die achterbank is zeker wat te doen.

Gr ;)