nieuwtje side440

Gestart door side440, 24-04-2012 22:59:18

Vorige topic - Volgende topic

Hengeveld

Lijkt me dan inderdaad carterventilatie. Begin daar maar eens mee. Daar staat genoeg over op het forum. Onderdelen daarvoor haal je gewoon bij de dealer.

Boeijke

Als voor de meerprijs die je nu betaald hebt de koppakking in orde is is de prijs nog niet te gek.
Als ze em verkocht hebben met lekke pakking, tja..probleem.
Hoe ziet je koelvloeistof eruit? Koelvloeistof verlies??
Sludge aan de peilstok? Loopt de temperatuur op?

Welkom trouwens  ;D

side440

och och het begint al goed met deze auto de eerste reparaties beginnen al
mischien was de 400 serie tog nog niet zo slecht xD

side440

nee de koelvloeistof blijft op nivo en ziet er nog mooi schoon uit en de temretuur loopt ook niet op dus ik kan er nog wel mee rijden zo tog ? :P

Hengeveld

Volgens mij begin je met een net gekochte gebruikte auto altijd met onderhoud. En nog meer als de verkoper gebreken verzwijgt.

Ja hoor, je kunt er wel mee rijden.

Boeijke

Dan advies Jack opvolgen.
Carterventilatie aanpakken.
Wel opletten. Als de ventilatie echt dicht zit duwt de druk er zo een paar keerringen uit.
Al getest met de losse olievuldop?

Hengeveld

Citaat van: Boeijke op 25-04-2012 12:18:55
Dan advies Jack opvolgen.
Carterventilatie aanpakken.
Wel opletten. Als de ventilatie echt dicht zit duwt de druk er zo een paar keerringen uit.
Al getest met de losse olievuldop?

Als er een breuk in die leidingen zit, is er geen overdruk in het carter en werkt de olievuldoptest dus ook niet.

christina

Welkom Gosse

Leuk weer eentje in de buurt,kom je vast nog wel eens tegen,ben dagelijks in Heereveen.  :D

Groetjes Christina

V70 TDI '97  D5252T  AW50-42  760 GLE '86  B280E  AW71

side440

ik heb nog niks getest ik wou eerst horen wat jullie er van zegge voor dat er aan begin

side440

haha dankje cristina
ik zal jou ook vast we herkennen want die 760 zla mij egt wel opvallen

Jack v

Citaat van: side440 op 25-04-2012 12:02:50
als je boven het blok kijkt dan kan je er een beetje tussen door kijken en daar komt het weg het is niet egt duidelijk waar het er uit gedrukt word

http://i48.tinypic.com/2ykas0y.jpg
die harde zwarte kunstof leiding die je voor je injectors langs ziet lopen wil heel graag scheuren door ouderdom. Waarschijnlijk is het die of hij ligt uit de verbinding die op de olieafscheider zit. Die zit ter hoogte van de plaats waar je de rook ziet onder het inlaatspruitstuk. Dus links op de voorkant van je blok. Als je een beetje onder je spruitstuk doorkijkt kun je hem zien zitten. Van onderaf kun je zien of de slang er goed inzit of gescherud is.

En anders kom je heir maar.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

side440

haha ik vind het prima maar waar is hier ?

christina

Citaat van: side440 op 25-04-2012 12:23:14
haha dankje cristina
ik zal jou ook vast we herkennen want die 760 zla mij egt wel opvallen

Die valt wel op ja  :D

V70 TDI '97  D5252T  AW50-42  760 GLE '86  B280E  AW71

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

side440

wel even rijden maar wle makenlijk te doen
en jah als ji het egt geen probleem vind dan vind ik het geen probleem om vanmiddag zelfs nog naar je toe te rijden  want ik doe alles om mijn volvotje zo lang mogelijk in leven te houden natuurlijk