Blauwe walm met lekker zoet geurtje

Gestart door BK, 25-04-2012 10:42:38

Vorige topic - Volgende topic

BK

Dames en heren ook,

Heb sinds kort blauw pluimpje bij stationair draaien en daarna wegrijden....Zaken zoals carterventilatie en druk iin carter zijn allen oke en gecontroleerd door garage.
Gedacht werd aan vervuilde benzine, oude benzine af laten tappen en vol met V Power gegooit en heet leek even weg te zijn....tot helft tank leeg was en het weer terug kwam.  De lucht is ietwat zoetig en ruikt totaal niet naar olie ? Het kon eventueel nog het benzine filter zijn maar recentelijk vol getankt maar blijft terugkomen.... Halve peilstok olie op ongeveer 500 km of dit normaal is weet ik niet. T5-r heeft 195.000 gelopen en de motor is volgens mijn garagist verder in orde, ook klepseals enz.

Iemand nog een sugestie waarnaar te kijken ?

Dank Bert

arjenT5R

vind het olie verbruik toch vrij fors
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

michiel

Zoetige geur zou kunnen wijzen op koelvloeistof. In combinatie met fors olieverbruik denk ik dan aan een koppakking, of anders een gare turbo. Of liever, eerst de turbo en dan de koppakking. Voor zover ik weet zijn er geen andere plekken waar olie en koelvloeistof zouden kunnen mengen.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

mehn

Citaat van: BK op 25-04-2012 10:42:38
Halve peilstok olie op ongeveer 500 km of dit normaal is weet ik niet.

Vul je de olie altijd tot het maximum? Bij de meeste 850's verdwijnt de eerste halve liter vrij snel.
Om het echte olieverbruik te "meten" is het verstandig om de olie maar tot halverwege MIN en MAX te vullen en dan te kijken of en hoe snel er olie verdwijnt.

Zoete geur is inderdaad bijna altijd koelvloeistof.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

BK

@ Michiel de turbo is 7000 km oud en koppakking was in orde......=-(

Laatste peiling stond hij halverwege de min-max indicatie nu onder minimum. ZIt wel een bijna vol gas ritje Duitsland sinds laatste peiling.....
Overloop reservoir was vorige week iid leeg en er zaten wat slangeklemmen niet goed maar dat is gecorrigeerd en stand reservoir blijft oke nu =-)

Blijft toch een raadsel .....................

Groet Bert

Blackfox

Citaat van: mehn op 25-04-2012 11:40:34
Citaat van: BK op 25-04-2012 10:42:38
Halve peilstok olie op ongeveer 500 km of dit normaal is weet ik niet.

Vul je de olie altijd tot het maximum? Bij de meeste 850's verdwijnt de eerste halve liter vrij snel.
Om het echte olieverbruik te "meten" is het verstandig om de olie maar tot halverwege MIN en MAX te vullen en dan te kijken of en hoe snel er olie verdwijnt.

Bij de S70 is dat ook het geval ;) Althans bij mij dan...
Hier verdwijnt er een halve liter op 6000 km  ;D (bij vullen tot halverwege MIN en MAX .)
Bij vullen tot max is er een halve liter verdwenen na 1000 km.

BK

Ben nog onderweg om eens 500 km t rijden en te peilen......blauwe walmpje komt en gaat. Bij vol gas niets aan het handje. Rustig rijden daarna geen smoke......volgende week maar weer naar garage.....alleen al vanwege die rare geur brrrrr

Groet Bert

Jack v

Loopt ie neit veelst te rijk dat je gewoon de kat ruikt?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

BK

Maar die blauwe rook kan daar dan ook van komen? Ik ruik helemaal geen olie lucht.

Groet bert

BK

En ergelijk is de lucht die volgens mij in de kachel blijft hangen, dus zoete geuren alom !! ;D

arjenT5R

kachel radiateur lek! Moet je ff zoeken opt forum staan zat how to's ed op.

Blauwe rook kan heel goed olie zijn, hoef je niet direct te ruiken.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

BK

BK

500 km  gereden halve peilstok verbruikt. Ff doorrijden nog om te kijken of de stand goed blijft

Groet Bert

Precies 1000 km gereden nu waaronder doorrijdritje nijmegen - rotterdam v.v. nu staat ie net onder miniumum... 1 ltr per 1000 km =-( klepsteelrubbers zullen het zijn volgens he mecanic ) maar eens loeren waar dit goedkoop en goed  gedaan kan worden ik hoorde al bedragen van 1500 euries......en da's voor de zomer een serieus bedrag =-(