waalring stelt zich voor.

Gestart door waalring, 25-04-2012 21:29:23

Vorige topic - Volgende topic

waalring

Sinds november zijn wij (eigenlijk mijn dochter) in het bezit van een 850 2,5 ltr 10v stationwagon uit 1996. Ik ben 53 en woon in het oosten van het land. Mijn dochter is 23 en woont (nog) thuis. Zij heeft hier de paarden staan, en haar vriend studeert nog.

De Volvo is gekomen nadat ze haar vorige auto aardig in de prak reed. Althans zodanig dat ze er zelf niet meer mee wilde rijden uit schaamte. Omdat we hier thuis nogal eens met een aanhanger willen rijden en zij graag een paardentrailer wilde trekken is de keuze gevallen op de Volvo 855 (geleerd op dit forum) automaat die we tegenkwamen bij een sloop/occasion bedrijf. Deze hadden hem als inruilwagen van een dealer overgenomen. De auto zag er nog goed en netjes uit en ons werd verteld dat de auto "goed" was door een collega die de bedrijfseigenaar goed kent en  verstand van auto's heeft.

We hebben de gok genomen omdat er ook een onderhoudsboekje bij zat en de auto dealeronderhouden was. De Volvo is door onze eigen garage nagekeken en volledig goed bevonden. Voor de zekerheid wel de distributie vervangen en 2 schijven achter i.v.m. wat roestvorming door te lange stilstand.
de kilometerstand is 243.000 dus hij is net ingelopen.

De reden dat ik met de auto hier op het forum ben omdat ik sinds de auto hier is helemaal weg van de volvo ben. Ik probeer iedere keer mijn dochter te overtuigen dat ik hem nodig heb en in ruil zorg ik dan ook een beetje voor de auto.  Zodoende kwam ik bij dit forum terecht waar veel informatie over de auto is te vinden.

Nog wat details over de auto:
Volvo 855 2,5 ltr 10 klepper met 144 PK, bouwjaar 1996, kleur donker grijs, automaat en voorzien van mechanische airco en elektrisch schuif kantel dak wat in 1999 is ingebouwd. Helaas geen stoelverwarming en een kapotte bestuurdersstoel (stof op de naat gescheurd) die ik binnenkort hoop te vervangen . Daarnaast zijn de standaard lm velgen wat minder fraai geworden in de loop van de jaren.

Helaas nog geen foto, want a: ik weet niet hoe b: de auto is nog niet gewassen en c: geen tijd voor a en b gehad.

stefanhuijser

Welkom op het forum!

Leuke introductie zo, ik hoop dat je de informatie op het forum niet al te vaak nodig hebt maar zo te horen zit dat wel snor met deze 850..

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

Boeijke

hathü

Welkom. Leuke intro. Wat heb je zelf dan voor een auto?

waalring

Ik heb uit economische redenen ooit in 2004 met 2 opgroeiende kinderen besloten een zafira 1.6 te kopen. Qua functionaliteit, zuinigheid en gemak absoluut een topper en mijn vrouw zal hem ook nooit meer wegdoen. Helaas vind ik het zelf een saaie auto op alle fronten.

Daarnaast heb ik nog een hobby project in de schuur staan: een Landrover 88 inch stationwagon uit 1972, 2.25 dieselmotor die helaas al ruim 3 jaar stilstaat met defecte motor na een kennelijk mislukte revisie van 1600 Euri's. (beunhaas, geen garantie, geen geld terug).

En nu dus sinds november een schade renault megane coupe als stationsauto. Deze gaat er in november vermoedelijk uit ivm de APK.

Groetjes Willem

henry classic v70

Citaat van: waalring op 26-04-2012 12:20:15
Ik heb uit economische redenen ooit in 2004 met 2 opgroeiende kinderen besloten een zafira 1.6 te kopen. Qua functionaliteit, zuinigheid en gemak absoluut een topper en mijn vrouw zal hem ook nooit meer wegdoen. Helaas vind ik het zelf een saaie auto op alle fronten.

Daarnaast heb ik nog een hobby project in de schuur staan: een Landrover 88 inch stationwagon uit 1972, 2.25 dieselmotor die helaas al ruim 3 jaar stilstaat met defecte motor na een kennelijk mislukte revisie van 1600 Euri's. (beunhaas, geen garantie, geen geld terug).

En nu dus sinds november een schade renault megane coupe als stationsauto. Deze gaat er in november vermoedelijk uit ivm de APK.
Groetjes Willem

Mooi excuus om alvast naar een mooie Roffel te zoeken ;D
Welkom overigens ;)
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

waalring

Als het goed is staat de eerste foto erop. Op de achtergrond nog een stukje van de Renault en ons trekkertje. Als je ooit een lekke band rijdt, doe het dan nooit met een tractor!!!!!! Is veeeeel werk.

Gelijk maar alles laten zien, dus ook de "schade"achter . Is slechts een dutje zonder lakbeschadiging.

)()()sT

Nu lees ik dit pas... Heb jij toevallig een merk/foto van dat achteraf ingebouwde schuif/kanteldak?

:D

waalring

Merk dak is Vermeulen Hollandia, Inbouwdatum exact is 16-08-2000 (geen 99 wat ik dacht) en het type is  Super TVS Glas 44.

Het zou zijn ingebouwd door : ARAM CLIJNCK op de kanaaldijk Noort in Eindhoven (voor zover de stempel nog leesbaar is.

Foto volgt nog

waalring

Hopelijk kun je hier wat mee.

Willem

Arjanestate

Welkom en veel plezier met je roffel (en je dochter natuurlijk)
854 T-5 ROOD 1994

)()()sT

Dank je! ziet er best knap uit hoor 8)

The Demon

Welkom hier en veel veilige kilometers gewenst met deze mooie roffel.
Citaat van: )()()sT op 26-04-2012 15:35:06
Dank je! ziet er best knap uit hoor 8)
Heb jij zijn dochter gezien? :eusa_think:

Groet,
The Demon.

stinus

Welkom op het forum.
Heb je misschien ook nog een fototje van die series?  8)
Ik ben er nog steeds gek van, die Engelse tantes!
volvo ergo sum

waalring